Test : Fiat 600 ICE 1.2 100 e-Hybrid AT

Test : Fiat 600 ICE 1.2 100 e-Hybrid AT

Novi Fiat 600 donosi evoluciju izgleda modela 500e, a riječ je o blago povišenom crossover modelu koji spada u B segment, pa bi ga se moglo nazvati i svojevrsnim nasljednikom Punta, no za razliku od njega dolazi s blagohibridnim pogonskim sklopom koji je uvijek kombiniran s automatskim mjenjačem.

Jeep Avenger je od sada dostupan i u novoj e-Hybrid izvedbi
Test:Toyota Yaris Cross Hybrid – Troši kao Aygo, a vozi kao RAV4 – je li hibridni Yaris Cross najbolji izbor?
Toyota Yaris dobiva i snažniji hibridni pogonski sustav

U kolovozu 2018. godine je prestala proizvodnja modela Fiat Punto za europsko tržište, i od tog trenutka Fiat nije imao predstavnika u B segmentu, u kojem je nekoliko desetljeća žario i palio tržištem. No vremena su se konačno promijenila pa je predstavljen model 600 koji je dostupan u električnoj i hibridnoj izvedbu, a upravo potonju smo imali prilike i testirati. Upravo hibridna izvedba će zasigurno biti i traženija od električne jer donosi puno povoljniju cijenu, što je danas jako bitno, u vrijeme kada su novi automobili svakim danom sve skuplji i skuplji.

Novi Fiat 600, osim imena, nema ništa zajedničkoga s originalom koji se proizvodio od 1955. do 1969. godine, a kojeg domaći ljudi znaju kao Fićo, već je riječ o novom crossoveru čiji se dizajn bazira na modelu 500e, a postavljen je na Stellantisovu CMP platformu. Riječ je o modelu dugom 4178 mm, širokom 1779 mm i visokom 1525 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2557 mm, a upravo zahvaljujući tim dimenzijama nudi nešto više prostora u unutrašnjosti od bratskog modela Avenger, a nudi i veći prtljažnik koji u osnovi prima 385 litara prtljage, odnosno s preklopljenim stražnjim sjedalima 1256 litara. Jedino je šteta što se preklapanjem stražnjih naslona ne dobiva ravna utovarna površina, a nešto malo prostora ima i ispod podnice.

A da prostora u unutrašnjosti ima više govori i činjenica kako sa 196 cm visine nisam imao potrebe pomaknuti sjedalo vozača do kraja, već je bio dovoljan i predzadnji zubac. Sjećam se da je tako bilo i u posljednjoj generaciji Punta. A to znači i mrvicu više prostora za putnike na stražnjoj klupi, posebice ako se usporedi s Avengerom. Također, tu je i više prostora za glavu, a djeca će imati i više nego dovoljno prostora u svim smjerovima. No prava je šteta što straga nema ni ventilacijskih otvora, kao ni USB priključka za punjenje mobitela, a zanimljivo je vidjeti i kako nema pretinaca za sitnice u vratima!

No sprijeda je raskošno. Tu je i puno prostora na sjedalima, nasloni na vratima su podstavljeni, doduše s jako tankom spužvom, ali bolje išta nego ništa, a pretinci su vratima su prilično veliki. Tu je i mala polica s gumiranom podlogom u samoj središnjoj konzoli, dok se ogroman otvoreni pretinac nalazi između nogu vozača i suvozača. Tamo su ugrađeni i USB priključci, kao i 12V utičnica, a zanimljivo je kako je između prednjih sjedala ugrađena klasična ručica ručne kočnice. Da, kombinacija hibridnog pogona s takvom ručnom kočnicom do sada nismo imali prilike vidjeti, a tu je i još jedan retro detalj – klasičan preklopni ključ koji se koristi za paljenje vozila. Fiat 600 je stvarno zanimljiva i jedinstvena kombinacija modernog i retro. No da nas krivo ne shvatite, ovo nije prigovor, već samo napomena. Svi u redakciji smo pobornici starijih automobilskih vremena.

A što se tiče samog unutrašnjeg uređenja, sve je također kombinacija modernih i retro detalja. Tako serijski dolaze 7-inčni digitalni instrumenti i 10-inčni multimedijski sustav, a na komandnoj ploči se nalazi veliki plastični umetak u boji karoserije, kao na modelu 600 iz 60-ih godina prošlog stoljeća. Također, ako vam se unutrašnjost čini poznatom, u pravu ste, jer je riječ o zanimljivoj kombinaciji dijelova iz modela 500e i iz Avengera. Dvokraki upravljač izgleda odlično, a komande klimatizacije su odvojene od zaslona i dolaze s fizičkim tipkama, a tu je i okrugli gumb za brzo podešavanje glasnoće. Ispod zaslona se nalaze i četiri fizičke tipke za brzi pristup, a među njima je i ona za pristup gašenju nekih sustava pomoći vozaču, što olakšava svakodnevnu upotrebu.

Fiat 600 nema klasičnu ručicu automatskog mjenjača već ima tipke na središnjoj konzoli, gdje odabirete smjer vožnje. A kako je riječ o automatskom mjenjaču s dvije spojke tu je i mogućnost ručnog prebacivanja brzina putem ručica koje su smještene iza upravljača. Ovaj model pokreće dobro poznati Stellantisov 1,2-litreni turbo benzinac s tri cilindra koji je dostupan u izvedbama sa 100 KS i sa 136 KS i dolazi pod oznakom e-Hybrid, a riječ je o samopunjivom blagom hibridu. Mi smo testirali izvedbu sa 100 KS koja se pokazala kao idealnim izborom za gradsku vožnju gdje je snaga i više nego dovoljna, a dobro se snalazi i na otvorenoj cesti, dok će jedino na autocesti posustati pri većim brzinama kada ubrzanje postaje sporo. Maksimalna brzina mu je 184 km/h, dok ubrzanje traje 10,5 sekundi. Da, ovo nije jurilica, već automobil s kojim ćete prijeći od točke A do točke B a da pritom ne potrošite puno benzina.

Tako nam je prosjek nakon tjedan dana bio 6,6 litara s dosta vožnje na autocesti i otvorenoj cesti, dok smo u gradu ipak proveli najmanje vremena. A tamo, ako ne pretjerujete s nogom na papučici gasa, možete trošiti i manje od  litara, dok će na otvorenoj cesti i vožnjom unutar ograničenja potrošnja biti između 6 i 7 litara. Jedino gdje 600 voli „popiti“ je autocesta, gdje je potrošnja između 7 i 8 litara, ako se vozite unutar ograničenja, a preko 9 ako idete iznad ograničenja.

Cijena za hibridni Fiat 600 starta od 23.990 eura, a cijena testnog modela se popela na 25.910 eura, u što je uključena i dodatna oprema u vidu metalik boje, paketa Style i još nekih sitnica. A ako vam se čini cijena visoka, ne zaboravite kako je riječ o modelu koji serijski dolazi s automatskim mjenjačem! Osim toga, doplata za izvedbu sa 136 KS je tek 1.000 eura, dok je pak doplata za bogati paket opreme La Prima ravno 4.000 eura. Fiat 600 sigurno neće ponoviti uspjeh Punta, no mogao bi preoteti dobar dio kupaca u ovoj klasi, posebice onih ljepšeg spola, koji ipak imaju malo bolji osjećaj za dizajnerske detalje kojima ovaj model obiluje.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4178 x 1779 x 1525 mm
Osovinski razmak 2557 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1355 kg/ 405 kg
Veličina prtljažnika 385/1256 litara
Vrsta motora/broj cilindara Blagohibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 brzina, dvije spojke
Snaga 74 kW/100 KS + 21kw/29 KS (kratkotrajno)
Okretni moment 205 Nm + 55 Nm (kratkotrajno)
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 184 km/h / 10,5 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,6
CO2 emisija 109 g/km
Cijena 25.910 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, 7-inčni instrumenti, klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, električni paket, dijelovi komandne ploče u boji vozila, kromirani detalji na karoseriji, stražnji parking senzori, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI