
Nakon niza godina bez novih modela, DS je 2017. godine predstavio DS 7, koji je tada u imenu imao i Crossback, i s kojim je ova marka krenula u novu ofenzivi i nakon kojeg je predstavljeno još novih modela, a 2022. godine je predstavljen i obnovljena izvedba koja je iz naziva izgubila Crossback, a novi dizajnerski detalji su izgled ovog modela podigli jednu stepenicu više. Osim toga, jedno vrijeme nije ni bilo službenog zastupnika za marku DS na tržištu, no već neko vrijeme je DS ponovno s nama, pa je prava prilika da isprobamo što to donosi obnovljeni DS 7.

Iako je osnovni oblik ostao isti, novi DS 7 donosi nov izgled prednjeg dijela s novim DS PIXEL LED Vision 3.0 svjetlima sprijeda, i efektno dizajniranim dnevnim LED svjetlima DS Light Veil koji služe i kao pokazivači smjera. Maska motora donosi niz dizajnerskih detalja koji odlično pristaju ovom modelu, dok su straga promjene manje, no i dalje izgleda elegantno, posebice radi dizajna stražnjih LED svjetala. Za pohvalu su i dva otvora za ispušne cijevi koji nisu lažni! Gledajući s boka, DS 7 izgleda istovremeno i elegantno i moćno, a tome su zasigurno zaslužni i 19-inčni dvobojni aluminijski naplatci.

DS 7 je postavljen na poznatu PSA EMP2 platformu, koju koriste i drugi modeli iz Stellantisa, a dug je 4595 mm, širok 1895 mm i visok 1631 mm, dok mu je međuosovinski razmak dug 2738 mm. U te dimenzije je smješten i prtljažnik od 55 litara, odnosno od 1750 litara kada su preklopljena stražnja sjedala. A ono što možemo reći je da je napravljen dobar posao s prostorom u unutrašnjosti, jer ga za ove dimenzije ima i više nego dovoljno.

Tako će se iza do kraja pomaknutih prednjih sjedala moći smjestiti osoba visine i 185 cm, a da koljenom neće doticati naslon sjedala ili mu za glavu neće smetati strop. Gledajući prosječne visine Europljana, prostora će biti na pretek, kako sprijeda, tako i straga. Za pohvalu su i sjedala, posebice sprijeda, koja su iznimno udobna i dobro podstavljena pa doslovno „uronite“ u njih kada se sjednete. Osim toga, izgledaju lijepo, a i nude se mnogobrojne mogućnosti podešavanja. Stražnja sjedala su jednako udobna, a iako je riječ o dota širokom modelu, ipak će se ugodno osjećati samo dvije osobe. Putnici straga imaju svoje ventilacijske otvore, kao i USB punjače, ali to se i očekuje u ovoj klasi. Za pohvalu je i što su na svim vratima pretinci za odlaganje presvučeni mekim materijalom, osim površine koja je okrenuta prema sjedalima, no bez obzira na to predmeti ne kližu i ne lupkaju. Iznenadilo nas je i što su obloge stražnjih vratiju napravljene od istih materijala kao i na prednjim vratima, što je u posljednjih nekoliko godina rijetkost kod novih automobila, gdje su obloge stražnjih vratiju napravljene od lošijih materijala, no izgledom imitiraju one s prednjih.

Sprijeda je kod redizajna najveća razlika u multimedijskom zaslonu koji je dijagonale 12 inča i koji donosi mnogobrojne mogućnosti prilagodbe, iako nije uvijek najbrži u radu. Za pohvalu je srebrni kotačić za brzo podešavanje glasnoće, a tu su i dodirne tipke osnovnih funkcija, kao i tri dodirne tipke prečaca zaslona. Tu je važna ona na kojoj se nalazi automobil, jer vas vodi direktno do izbornika na kojem možete postaviti prečace za gašenje sustava u vožnji.

Tu je i zatvoreni pretinac gdje se nalaze USB i 12V utičnice, kao i bežični punjač, a sviđa nam se što se poklopac može zatvoriti i kada je priključen duži USB stick. Hvalimo i klasičnu ručicu mjenjača, a oko nje su postavljeni prekidači odličnog izgleda, a služe za električne prozore, kao i za zaključavanje vozila, no svi su istog izgleda, pa je potrebno dugo privikavanje na njihovo korištenje. Tu je i veliko spremište ispod udobnog središnjeg naslona za ruke koje ima i otvor za hladan, odnosno topli zrak, što dobro dođe za čuvanje pića po ljeti. Ispred vozača je i novi upravljač s fizičkim tipkama prečaca, kao i dva okretna gumba za brzo podešavanje, a informacije o vožnji se prikazuju na 12,3-inčnom ekranu, koji se može i prilagođavati.

Što se tiče pogonskog sklopa, riječ je o plug-in hibridnom (PHEV) sustavu koji se sastoji od 1,6-litrenog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 133 kW/181 KS i nudi 300 Nm okretnog momenta i elektromotora koji razvija snagu od 81 kW/110 KS i nudi 320 Nm okretnog momenta, dok je ukupna snaga sustava 165 kW/225 KS i 360 Nm okretnog momenta. Naravno, ukupna snaga je dostupna samo ako je napunjena 14,2 kWh baterija koja pokreće elektromotor. U potpunosti napunjena baterija omogućuje oko 50-ak km vožnje u gradu, ovisno i o tome koliko vam je teška noga na gasu. Pritom je i potrošnja niža, pa je prosječno s punom baterijom trošio manje od 5 litara, te istovremeno trošio i oko 18 kWh struje. A ako vam se isprazni baterija, možete računati s prosjekom od oko 9 litara, a time da u gradu i s većim brzinskim prosjecima na autocesti rado popije i 10 litara, dok pri laganoj vožnji otvorenom cestom troši između 6 i 7 litara. Zato ako već kupujete plug-in izvedbu nekog modela, imajte na umu da trebate redovito puniti bateriju. Ova u modelu DS 7 se na kućnoj utičnici oko 6 sati, dok će na wallboxu punjenje trajati oko dva sata. No i da ga ostavite puniti čitavu noć, sutradan bi do posla, škole i vrtića trebali imati dovoljno struje. Svakako moramo napomenuti i spremnik goriva koji je veličine tek 43 litre, pa ćete na duljim putovanjima morati mrvicu češće do benzinske postaje.

Francuzi su podesili ovjes za udobnost, pa iako ima puno snage, DS 7 se najbolje vozi smirenim stilom, kada je u kabini tiho, a prelasci preko neravnina ili rupa jedva osjetni, a tada će i uzvratiti i nižom potrošnjom. Doduše, u sportskom režimu rada odziv papučice gasa je puno brži, ali je i motor nešto glasniji, jer odlazi u više okretaje, a povremeno dobro dođe da se „ispucate“ te ga nakon toga vratite u standardni način rada i lagano nastavite dalje.

Cijena testnog modela s dodatnom opremom se popela na 65.045 eura, što je cijena na razini konkurencije, no oprema je nešto bogatija, dok najpovoljnija izvedba s ovim motorom, Performance Line, starta od 53.500 eura. U ponudi su i snažnije plug-in hibridne izvedbe s 300 KS, čije cijene startaju od 60.100 eura, odnosno s 360 KS, čije cijene startaju od 65.400 eura. No ono što bi se domaćim kupcima posebno moglo svidjeti je ponudi sa 130 KS snažnim turbo dizelašem i automatskim mjenjače, kada cijena starta od puno prihvatljivijih 41.300 eura, a baš sada se može dobiti još povoljnije.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4595 x 1895 x 1631 mm |
| Osovinski razmak | 2738 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1901 kg/ 424 kg |
| Veličina prtljažnika | 555/1750 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski, 8 stupnjeva |
| Snaga | 165 kW / 225 KS |
| Okretni moment | 360 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 225 km/h / 8,9 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 9,0 |
| CO2 emisija | 31 g/km |
| Cijena | 65.045 eur |
| Oprema | 12-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci, električna i grijana sjedala, kožna unutrašnjost, sustav kamera u 360 stupnjeva… |






























KOMENTARI