Test: Lexus RZ 450 e AWD Premium

Test: Lexus RZ 450 e AWD Premium

RZ je prvi električni model marke koji oduševljava dizajnom i voznim karakteristikama, kao i luksuznom opremom, pa je zaista teško na prvu ovaj model usporediti s ostalom braćom.

Lotus najavljuje novu električnu coupe limuzinu pod imenom Emeya
I G-klasa postala električna: novi Mercedes-Benz G 580 s EQ tehnologijom
EX30 je najmanji Volvo SUV, a dostupan je samo kao električni model

RZ je prilično važan model u Lexusovoj ponudi, a riječ je o prvom potpuno električnom modelu, koji osnovu dijeli s dvojicom braće – Toyotom bZ4X i Subaru Solterrom, no od njih se razlikuje dizajnom, dimenzijama i luksuzom koji je svojstven za ovog proizvođača. I dok im je podvozje isto, kao i međuosovinski razmak, Lexus je napravio dobar posao sa svime ostalim. Naime, potpuno drugačiji dizajn, ali i veća dužina, niža visina i veća širina, a sve kako bi auto imao što sportskiji pedigre.

Potpuno drugačije je i u unutrašnjosti gdje RZ donosi jedinstveni dizajn s velikim i preglednim digitalnim instrumentima, dok je u sredinu postavljen veliki 14-inčni multimedijski sustav koji je prilično brz u radu, a naše USB stickove s glazbom je instantno pokretao. Tu su i dva velika fizička kotačića kojima se upravlja temperaturom, a u sredinu, ispod zaslona, je postavljen i gumb za jednostavno i brzo podešavanje glasnoće. Ovaj novi sustav prepoznaje glasovne naredbe i funkcionira s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, a prije početka treba samo reći „Hey Lexus“. Također, kako RZ serijski dolazi sa svim najnovijim sigurnosnim sustavima, postoji opcija dodavanja omiljenih prečaca (Favourites), pa isključivanje sustava traje kratko – tek s dva, odnosno tri dodira zaslona. Naravno, postoje prečaci za gotovo sve funkcije, kako bi vam bile na dohvat ruke.

No nisu samo to razlike u odnosu na braću, već je tu i bogatija oprema, od električnih sjedala i električnog podešavanja upravljača, preko premium materijala i više mekih površina u unutrašnjosti, posebno osvjetljenje unutrašnjosti, ali i bolja sjedala, koja su veća i udobnija. Stražnja su sjedala također udobnija, a prostora je jednako kao i kod braće radi jednakog međuosovinskog razmaka. A putnicima straga neće nedostajati prostora za smještaj, kao ni otvori za ventilaciju, te nezaobilazni USB-C priključci. Za pohvalu je i što su stražnji bočni prozori prilično veliki, pa neće nedostajati prirodnog svjetla.

Mnoge će na prvu zbuniti i ručice za otvaranje vratiju iznutra, koje to nisu, ali i jesu. Naime, testni je model bio opremljen e-Latch sustavom za otvaranje vratiju koji radi na dodir, a povezan je s funkcijom Blind Spot Monitor koji blokira otvaranje vrata u slučaju nailaska vozila ili biciklista. U slučaju da se pak nekim slučajem dogodi za elektronički sustav ne radi, povlačenjem ručice normalno otvarate vrata. U Lexusu smatraju kako bi s ovom funkcijom mogli smanjiti i do 94% nesreća koje su uzrokovane otvaranjem vratiju bez gledanja. No opet, Lexus je dodatno poradio na izolaciji automobila kako bi vožnja bila što tiša. No s druge strane, kada je automobil postavljen u Sport način vožnje iz zvučnika dopire zvuk kakav bi čuli prilikom ubrzavanja benzinskog motora, a upravo time Lexus želi povećati emocionalnu vezu između automobila i vozača.

A emociju svakako najviše stvara dizajn, a još u dvobojnoj kombinaciji kao testni primjerak, te s 20-inčnim kotačima, RZ izgleda jako dobro, i tu se gubi svaka poveznica s braćom. Sprijeda se ističe velika maska, koja to nije, već je riječ o potpuno zatvorenoj površini koja se odlično nadopunjuje s karakterističnim dizajnom Lexus prednjih svjetala i potpisom dnevnih svjetala. A kod dvobojne karoserije crna prednja maska se nastavlja preko ispupčenja na poklopcu motora pa sve do krova. Odnosno, ako gledamo s boka, donja linija prozora dijeli karoseriju na crnu i Sonik Copper.

Straga RZ donosi tanka spojena svjetla koja su postavljeno visoko, a tik iznad njih je postavljen maleni spojler. S krova se nastavljaju dva tanka spojlerčića, ako ih možemo tako nazvati, koja su puno manjih dimenzija nego kod braće, a pomodno ni ovaj model ne dolazi s brisačem stražnjeg stakla. A upravo stražnji dio ovog modela je po nama i najljepši – masivan je, a istovremeno i elegantan.

Što se pak pogonskog sklopa tiče, RZ je opremljen s dva elektromotora i dolazi s pogonom na sve kotače. Prednji motor razvija makaimalnu snagu od 150 kW/204 KS i nudi 266 Nm okretnog momenta, dok stražnji elektromotor razvija maksimalnu snagu od 80 kW/109 KS i nudi 169 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sustava je 230 kW/313 KS i 432 Nm okretnog momenta, a to omogućuje ubrzanje od 0 di 100 km/h za 5,3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 160 km/h. Treba imati na umu i kako je masa vozila 2130 kg. Spomenuti pogon na sve kotače dolazi pod imenom DIRECT4, a RZ je prvi model s ovom tehnologijom koja konstantno usklađuje trakciju sva četiri kotača. Koristi senzore elektroničke upravljačke jedinice kao što je brzina vozila, G sila i kut upravljanja, te odmah izračunava i primjenjuje odgovarajući okretni moment, koji se na prednjoj i stražnjoj osovini podešava od 0 do 100 i obrnuto za nekoliko milisekundi, odnosno puno brže nego bilo koji mehanički sustav.

Ugrađena baterija s 96 ćelija dolazi s kapacitetom od 71,4 kW, ap uz prosječnu potrošnju od 18,8 kWh/100 km autonomija iznosi 379 km, no uvelike ovisi o načinu vožnje, kao i vanjskoj temperaturi. Mi smo gotovo jednako vremena proveli u gradu, na autocesti i na otvorenoj cesti, no ako se vozite isključivo u gradu, potrošnja pada i do 17 kWh, dok će na autocesti ona često narasti i na preko 23 kWh ako vam je noga na papučici gasa iole teža. Što se pak punjenja tiče, RZ serijski dolazi s podrškom za 11 kW AC punjenje, odnosno do 150 kW DC punjenje.

Testni model je s dodatnim paketima opreme Tech (2035 eur) i Design (1050 eur) došao do cijene od 77.988 eur i mogli bi reći kako je riječ o gotovo potpuno opremljenom modelu. Cijena bez dodatne opreme mu je 74.903 eur, dok je cijena početnog modela Comfort 72.105 eur.Jedina treća opcija je izvedba Luxury s cijenom od 82.789 eur, a jedini problem ovom automobilu, barem na našem tržištu, može biti to što za ovaj model ne možete iskoristiti poticaj za kupnju. Naime, od ove godine maksimalna prodajna cijena vozila s PDV-om smije biti 50.000 eur kako bi ostvarili 9.000 eur poticaja, što je u ovom slučaju prekoračeno, pa će samo pravi ljubitelji električnih automobila uzeti u obzir ovaj model. Iako on ima mnogo toga za ponuditi.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4805 x 1895 x 1635 mm
Osovinski razmak 2850 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2130 kg/ 510 kg
Veličina prtljažnika 522/1515 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Svi kotači
Baterija 71,4 kWh
Snaga 230 kW / 313 KS
Okretni moment 432 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 160 km/h / 5,3 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 18,8
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 77.988 eur
Oprema 11 kW AC i 150 kW DC punjenje, 14-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, bežični punjač, LED svjetla, dvobojna karoserija, grijana sjedala i upravljač, kožne presvlake, električna prednja sjedala, kamere u 360 stupnjeva, 20-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI