TEST: Dacia Sandero Stepway 1,0 TCe 90 Comfort – Uvelike poboljšan, ali i dalje cijenovno pristupačan

TEST: Dacia Sandero Stepway 1,0 TCe 90 Comfort – Uvelike poboljšan, ali i dalje cijenovno pristupačan

Treća generacija Dacije Sandero Stepway donosi nešto više razlika u odnosu na klasičan Sandero, a osim atraktivnijeg izgleda donosi i lakši ulazak i izlazak iz karoserije zahvaljujući malo povišenoj karoseriji, a i dalje se nudi po relativno povoljnoj cijeni.

Dacia – mali brend s velikim planovima
TEST Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe
Novi Dacia Sandero i Sandero Stepway stigli u Hrvatsku, a mi smo ih vozili

Još od pojavljivanja prve generacije Sandera, Stepway izvedba je bila iznimno tražena. A kako i ne bi kada je riječ o automobilu koji zahvaljujući mrvicu povišenoj karoseriji i plastičnim obrubom oko karoserije koketira sa SUV izgledom, a sve to je upakirano u privlačnu karoseriju i još privlačniju cijenu. Stoga ni ne čudi kako Dacia i dalje razvija ovaj model, a prvi put su sada razlike u izgledu i nešto veće u odnosu na standardni Sandero.

Novi Y svjetlosni potpis prednjih i stražnjih svjetala

Novi Y svjetlosni potpis prednjih i stražnjih svjetala

Tako je sada sprijeda ugrađen drugačiji branik, a poklopac motora je dobio dva ispupčenja koja se odlično uklapaju u ostatak dizajna. Ionako novi Sandero izgleda dobro, a Sandero Stepway još bolje. U prilog mu idu i serijska prednja i stražnja LED svjetla, s novim svjetlosnim Y potpisom dnevnih LED svjetala, tu su i iznimno praktični krovni nosači koji se lako iz vodoravnog položaja prebacuju u poprečni te 4 cm povećana udaljenost od tla. Iako će mnogi misliti kako testni Sandero Stepway dolazi s aluminijskim naplatcima, oni to nisu, već je riječ o klasičnim čeličnim naplatcima, no atraktivnog su izgleda i nema potrebe za doplatom za aluminijske. No ono što je preporuka za nadoplatu je Atacama narančasta metalik boja od 3.500 kuna koja odlično stoji ovom modelu. Uz to, ona je ekskluzivno dostupna samo u Stepway izvedbi.

Sandero s Cliom dijeli isto podvozje

Sandero s Cliom dijeli isto podvozje

No nije poboljšan samo izgled ovog vozila, već možemo reći kako je čitav automobil nov. Naime, novi Sandero Stepway je postavljen na najnovije podvozje kakvo koristi i novi Clio, a ono mu omogućuje ugradnju najmodernijih motora, no ono što je najvažnije, poboljšano je ležanje. Naime, prethodna generacija Stepwaya se voljela poprilično ljuljati u vožnji, no s novom generacijom to ljuljanje je puno manje izraženo, pa je udobnost vožnje bolja. Isto tako, sada je lakše voziti izvan asfalta, jer poskakivanje karoserije više nije toliko veliko.

91 KS koju razvija trocilindrični turbobenzinac odlično idu uz Stepway

91 KS koju razvija trocilindrični turbobenzinac odlično idu uz Stepway

Testni je model pokretao trocilindrični turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 91 KS i uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Iako je trocilindraš, nije glasan kao prije, a vjerojatno je jedan od razloga i bolja zvučna izolacija, no bez problema se nosi s 1200 kg teškom karoserijom. Okretni moment od 160 Nm dostupan je od malo iznad 2000 okretaja, a mjenjač je precizan, ali nešto dužih hodova. Sve to je dovoljno za 172 km/h maksimalne brzine, dok mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 12,3 sekunde. Sasvim solidni rezultati za ovakav automobil. No zanimljivo je kako je tih 91 KS u ovom automobilu djelovalo daleko jače nego što smo očekivali prije testa. Auto je pri malom pritisku gasa povukao vrlo brzo i moglo se lako u preticanje ili izvlačenje iz zavoja.

Novi dizajn stražnjeg dijela sada je privlačniji

Novi dizajn stražnjeg dijela sada je privlačniji

A ne razočarava ni potrošnjom, koja nam je u konačnici bila 7,5 litara. Pritom treba naglasiti kako na otvorenoj cesti Stepway troši i ispod 6 litara, dok će na autocesti trošiti od 7 do 9 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu. No, ne smijete zaboraviti kako je i Sandero Stepway dostupan u ECO-G izvedbi, odnosno u izvedbi s tvornički ugrađenim plinom, a takva inačica košta u lipu isto kao i testna izvedba koju pogoni samo benzinski motor. Stoga trebate dobro razmisliti koju izvedbu kupiti.

Narančasti detalji i platneni umetci na konzoli podižu dojam

Narančasti detalji i platneni umetci na konzoli podižu dojam

Nahvalili smo vanjski izgled i pogonski sklop, a kakva je onda unutrašnjost? Pa vrlo dobra. Ponovo moramo reći kako je miljama daleko od prethodne generacije i sada ne izgleda zastarjelo. Osim toga, platneni umetci na konzoli daju još bolji dojam, no plastika je poprilično tvrda. Nije da imamo s time problema, ovako je jednostavnija za održavanje, no vrijeme će pokazati hoće li doći do cvrčaka ili ne. Testni model je bio dobro složen i nije se ništa klimalo, za razliku od prethodne generacije.

Interijer je sada daleko bogatiji i ne može se reći da nešto nedostaje

Interijer je sada daleko bogatiji i ne može se reći da nešto nedostaje

Tako se ispred vozača sada nalazi novi volan na koji su preseljene komande tempomata i limitatora, koji su serijska oprema, pa više nije potrebno tražiti prekidač po kabini, a instrument ploča je analogna s malim ekranom koji se smjestio između brzinomjera i brojača okretaja, a putem kojeg se mogu vidjeti razne informacije putnog računala. Tu su i nove ručice za paljenje svjetla, serijski dolaze automatska svjetla, a nova je i ručica za uključivanje brisača koja sada ima mogućnost uključivanja jednog brisanja. Detalji su to koji su prije bili nezamislivi u Stepwayu. Središnjom konzolom dominira novi multimedijski zaslon, s novim softverom koji je modernog izgleda i puno brži u izvedbi, a tu je i praktičan nosač za mobitel, tik uz zaslon.

Iako postoji, kod nas se ne prodaje izvedba s elektronskom kočnicom, kao ni s automatskim mjenjačem

Iako postoji, kod nas se ne prodaje izvedba s elektronskom kočnicom, kao ni s automatskim mjenjačem

Komande automatskog klima uređaja su odvojene od zaslona i iznimno lake su za korištenje te možemo bez ikakvog problema reći kako bi se i neki drugi proizvođači mogli ugledati u Daciju i njihove komande klimatizacije. Jednostavne, pregledne i privlačnog izgleda. Tu je i dodatan USB punjač, 12V priključak te mala polica koja je smještena ispred mjenjača. Dacia je poradila i na sjedalima koja su sada čvršća i udobnija, no i dalje im fali malo više bočnog oslonca. Testni model je imao preklopni naslon za ruke koji je smješten na naslon vozačkog sjedala, no jedva čekamo da isprobamo i novi naslon koji se sada smješta na središnju konzolu između sjedala i koji je širi, pa ga mogu koristiti i vozač i suvozač.

Spuštanjem sjedala mogu se voziti predmeti dugi 1,517 metara

Spuštanjem sjedala mogu se voziti predmeti dugi 1,517 metara

Straga je mjesta dovoljno za djecu, a iako nema USB priključka za punjenje mobitela, tu je jedna 12V utičnica na kraju središnje konzole u koju je lako uključiti USB adapter, pa će i duže vožnje biti ugodnije, i tiše. Tu je i prilično velik prtljažnik obujma 410 litara, a zasmetati jedino može što je pod nešto niži, pa će utovar težih predmeta biti nešto kompliciraniji. Šteta je samo što još uvijek nema plastične zaštite na rubu prtljažnika, već je on i dalje goli lim, koji se lako može oštetiti.

Naplatci nisu aluminijski, iako tako izgledaju

Naplatci nisu aluminijski, iako tako izgledaju

Testni model, sa svim doplatama, košta 122.590 kuna, dok mu je cijena bez dodatne opreme 113.900 kuna. Serijska oprema Comfort je bogata te i bez ikakvih doplata dobivate dobro opremljen automobil. U ponudi je i Stepway Essential po cijeni od 101.900 kuna koji već serijski dolazi s LED prednjim i stražnjim svjetlima, klima uređajem, tempomatom, automatskim kočenjem u slučaju nužde, radio uređajem s podrškom za Android Auto i Apple CarPlay, maglenkama i svime ostalim što je danas potrebno u automobilu.

Sandero Stepway je sada od tla udaljen 174 mm

Sandero Stepway je sada od tla udaljen 174 mm

Dacia je oduvijek nudila puno za uložen novac, a iako je nova generacija nešto skuplja nego stara, Sandero Stepway opravdava svaku uloženu kunu te se i dalje nameće kao jedan od najboljih omjera uloženo-dobiveno.

TEHNIČKI PODACI

Modelska godina 2021.
Dimenzije (DxŠxV) 4099 x 1848 x 1535 mm
Osovinski razmak 2604 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1152 kg/ 426 kg
Veličina prtljažnika 410/1108 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin / 3
Obujam/pogon 999 ccm / prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 67 kW / 91 KS (pri 4600 okr/min)
Okretni moment: 160 Nm (2100 okr/min)
Najveća brzina / 0-100 km/h 172 km/h / 12,0 s
Potrošnja (prosječna l) 7,5 litara
CO2 emisija 126 g/km
LED svjetla / laki naplatci da/ne
USB/navigacija/Bluetooth da/da/da
Ostala oprema automatski klima-uređaj, DAB radio, 8-inčni infotainment zaslon, LED prednja i stražnja svjetla, LED prednja svjetla za maglu, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera…

KOMENTARI