Test: Dacia Sandero Journey 1.0 TCe 90

Test: Dacia Sandero Journey 1.0 TCe 90

Dacia Sandero je jedan od najpovoljnijih automobila na našem tržištu, a i s najboljim paketom opreme Journey, koji donosi više od onoga što prosječnom vozaču može zatrebati, cijena nije previsoka, pa ni ne čudi kako je upravo Sandero jedan od najprodavanijih modela u Europi.

Novi Duster stiže već dogodine, a još veći SUV sa 7 sjedala Dacia priprema za 2025. godinu
Novi paket opreme Extreme i snažniji električni motor za Daciju Spring
TEST Dacia Sandero Black & White 0.9 Tce 90

Da ste se kladili s nekim prije 10 godina kako će Dacia imati najprodavaniji model na europskom tržištu, vrlo vjerojatno bi pogriješili i izgubili okladu, jer je upravo Sandero, kako stvari stoje u trenutku pisanja ovog teksta, najprodavaniji novi automobil na europskom tržištu u 2024. godini u prvih 10 mjeseci, a kako stvari stoje, teško da će ga itko prestići! A što je tako čarobno u tom automobilu? Pa odličan omjer uloženo – dobiveno, ali prije svega povoljna cijena. Naime, danas je neka magična granica 20.000 eura, a ispod tog iznosa nema na izbor puno automobila, a što će biti nakon 01. siječnja kada počnu vrijediti novi, još stroži pravilnici oko emisija, nitko još ne zna! Ljudi sve teže mogu kupiti novi automobil jer su cijene narasle, a plaće to ne prate. I nije tako samo kod nas, već i u čitavoj EU.

Stoga se Sandero nameće kao logična kupnja ako želite nov automobil, a pritom ne želite potrošiti puno novaca, a da istovremeno ne gubite puno na udobnosti ili opremi. Da, možda će nekome nedostajati digitalna instrument ploča ili bežični punjač mobitela, ali i s analognim instrumentima se možete normalno voziti, a mobitel možete napuniti i putem kabla. Ništa mu se pritom neće dogoditi. Dapače, dobit ćete i dva USB priključka, jedan „veliki“ za glazbu, i jedan USB-C za punjenje. Ali ni to nije sve, i putnici straga će imati jedan USB-C priključak za punjenje! Ali ni to nije sve, tu je i 12-voltna utičnica sprijeda i straga! Električni podizači prozora na svim staklima se podrazumijevaju, a šteta je što je samo vozačko automatsko, a tu je i naslon za ruke između prednjih sjedala, koji je malen i „klizav“, no tu je i skriva dodatan pretinac. Journey paket opreme dolazi i s automatskom parking kočnicom, kao i s automatskom klimom koja dolazi s jednostavnim rukovanjem i tri okrugla gumba s ekranima u sredini, a na vrhu središnje konzole je i 8-inčni multimedijski sustav. Nije kao onaj u novom Dusteru, već dolazi sa starijim dizajnom, no iako nije jako brz, nije problem s njime raditi. Kao i sve ostalo, sve je tu i funkcionira.

Recimo svakako kako nas je iznenadilo i dvostruko dno prtljažnika, što nismo očekivali od ovog modela, što je uvijek praktično, a ispod je još prostor i za rezervni kotač, ako odlučite doplatiti za njega. Obujam prtljažnika je čak 410 litara, što je vrhunski rezultat za ovu klasu, a s preklopljenim stražnjim naslonima obujam mu raste na 1455 litara. Ako je podnica postavljena u viši položaj, onda je utovarna površina potpuno ravna. Jedino je šteta što prag nije zaštićen, već je vidljiv goli lim, pa morate paziti prilikom utovara i istovara kako ga ne bi oštetili.

Što se prostranosti tiče, sve je u prosjeku klase, a na stražnjim sjedalima i odrasle osobe mogu bez problema izdržati i mrvicu duži put, dok će djeci biti i više nego dovoljno prostora. Sprijeda je također prostrano, gledajući u koju klasu spada Sandero, a i sjedala su nekako bolja nego prije, iako isto izgledaju. Upravljač je sa svojim promjerom mrvicu veći, no to ne smeta, a na njemu su svi važni prekidači prečaca.

Iako je Dacia poznata po svojim ECO-G motorima s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, testni Sandero Journey je stigao u izvedbi s trocilindričnim turbo benzinskim motorom koji razvija maksimalnu snagu od 67 kW/91 KS i pritom nudi 160 Nm okretnog momenta, a uparen je s ručnim mjenjačem s 5 stupnjeva prijenosa. To je zanimljivo jer sestrinski Sandero Stepway dolazi sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Naravno, ovaj motor nije sportaš, ali je i više nego dovoljan za svakodnevnu vožnju. Maksimalnom brzinom od 178 km/h teško da ćete voziti jer je tada buka u vozilu prevelika, no na 130-140 km/h je sasvim podnošljiva i ne trebate se derati kako bi mogli razgovarati sa suputnicima. Uostalom, tada je i potrošnja manja, a nama je prosjek bio 6,3 litre. U gradu i na autocesti će trošiti između 6,5 i 7 litara, dok će na otvorenoj cesti ona biti ispod 6 litara. Za pohvalu je i što je obujam spremnika goriva 50 litara, dok je kod konkurencije uglavnom oko 40 litara, pa je sa Sanderom potrebno rjeđe ići na punjenje. No zanimljivo je napravljen mjenjač, pa su brzine kod ovog modela prilično duge, pa vas traži da prebacite u petu brzinu tek na oko 90 km/h, kao nekad. A moramo napomenuti kako ga duge uzbrdice mogu „zagušiti“, pa će povremeno biti potrebno prebaciti u nižu brzinu. No ništa što je problem, barem ne po toj cijeni!

Problema s udobnosti Sandero nema, jedino se vidi, tj. čuju uštede na izolaciji, pa je buka vjetra veće, ali i prelasci preko kratkih neravnina su nešto glasniji. Doduše, sve se to može riješiti malo glasnijom muzikom. Naravno, ako pretjerate s brzinom kroz zavoje, sjedala nisu dovoljno profilirana da vas zadrže, no za gradsku vožnju, ali i za ostale ceste, i više su nego dobra.

Testni Sandero Journey je najbolje opremljen Sandero koji je trenutačno dostupan, a uz dodatnu opremu se cijena testnog modela popela na 18.350 eura, dok mu je cijena bez dodatne opreme 17.000 eura. Za one koji ipak prelaze više kilometara, Journey oprema je dostupna i u kombinaciji s turbo benzincem i tvornički ugrađenim plinom, s razlika u cijeni je tek 600 eura, a tada dobivate i 10 KS više kada se vozite na plin. Najpovoljniji Sandero Essential košta 14.900, no preporučujemo da gledate tek izvedbe od paketa opreme Expression, kada cijena starta od 16.000 eura i kada je riječ o puno ozbiljnijem dojmu koji ovaj automobil ostavlja.

Kako se test objavljuje na samom kraju godine, možemo reći i kako je ovo uvjerljivo najpovoljniji automobil koji smo imali prilike testirati, no više nije riječ o automobilu koji od svuda „vrišti“ jeftino. Sandero je sada već postao malo ozbiljniji model koji donosi poneku uštedu, ali na mjestima na kojima se to ni ne primijeti, pa nije ni čudno kako se sve više i kupci u zapadnim zemljama odlučuju za njega. Sandero nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju od točke A do točke B, a da vam pritom ništa neće nedostajati. Ništa više, ali ni ništa manje.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4088 x 1848 x 1499 mm
Osovinski razmak 2604 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1125 kg/436 kg
Veličina prtljažnika 410/1455 litara
Vrsta motora/broj cilindara Benzin/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Ručni, 5 stupnjeva prijenosa
Snaga 67 kW/91 KS
Okretni moment 160 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 178 km/h/11,7 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,3
CO2 emisija 119 g/km
Cijena 18.350 eur
Oprema 8-inčni multimedijski sustav + navigacija, automatski klima-uređaj, stražnja kamera, nadzor mrtvog kuta, kartica slobodne ruke, dvostruko dno prtljažnika, LED svjetla, prednji i stražnji parking senzori, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 16-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI