Test: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala

Test: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala

Jedan od najprodavanijih modela domaćim kupcima, ali i općenito, Dacia Duster nudi mnogo toga po atraktivnoj cijeni, a posebno se ističe najsnažnija izvedba koja je i jedina dostupna s automatskim EDC mjenjačem, a šteta je što dolazi samo u izvedbi s pogonom na prednje kotače.

Novi Renault Grand Kangoo nudi sedam pojedinačnih sjedala i obilje prostora
Toyota je predstavila novu generaciju modela Sequoia
Još jedan strujić iz Mercedesa: EQB je kompaktni SUV sa 7 sjedala

Najnoviji model u Dacijinoj ponudi je Jogger, praktičan model koji odlično spaja sve prednosti monovolumena, karavana i trendovskog crossovera. Osim toga, i iz Dacije potvrđuju kako ovaj model mora naslijediti dva modela – karavan Logan MCV i monovolumen Lodgy. A da mu predviđamo dobru budućnost lako se može zaključiti i iz činjenice kako je riječ o najpovoljnijem sedmerosjedu koji je dostupan na tržištu. Osim toga, on je prvi model koji je dostupan s novim jednolitrenim turbo benzinskim motorom, a upravo smo testirali takvu izvedbu.

Pa krenimo od motora. Riječ je o jednolitrenom turbo benzincu s tri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 81 kW/110 KS pri 5000 okretaja, a istovremeno je dostupan okretni moment od 200 Nm. Motor je uparen s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa, a pogon je na prednje kotače. Bez obzira na povišenu karoseriju i offroad detalje, Jogger je dostupan isključivo u izvedbi s prednjim pogonom.

Ovaj se motor dobro nosi s ovim modelom i lako ga pokreće, a jedino može biti problema kada se u Jogger smjesti sedam odraslih osoba, kada mu ponestaje snage. Motor je malo glasniji, no ništa što bi smetalo. No zato je potrošnja ugodno niska. Na otvorenoj cesti s ne previše teškom nogom na gasu ona će se kretati oko 5 litara, dok će u gradu ona biti oko 7 litara, a slično je i na autocesti. Prosjek će biti između 6 i 7 litara, što je dobar rezultat. U Eco načinu vožnje, možete uštedjeti dodatnih pola litara na 100 km, no odziv na pritisak papučice gasa će biti sporiji i ne s jednakom žustrinom.

Jogger dolazi s prilično tvrdim ovjesom, koji je i nešto bučniji, no nije neudoban, čak ni na lošijim cestama. Sjedala bi mogla imati malo bolje bočne oslonce, no ovaj automobil nije sportski model, pa ako nećete pretjerivati neće ni biti problema. No zato hvalimo velike staklene površine koje omogućuju odličnu preglednost, a tu je i uvijek dobrodošao sustav za nadzor mrtvog kuta.

Unutrašnjost je preuzeta s modela Sandero Stepway, barem što se tiče prednjeg dijela vozila, dok su straga sjedala koja se lakše preklapaju kako bi putnici mogli ući i u treći red sjedala. On je namijenjen samo najmlađima jer će drugima nedostajati prostora i za glavu i za koljena. Dobro je što su za njih napravljeni i nasloni na boku, a svako sjedalo ima i vlastiti držač čaša. Osim toga, neće ostati ni bez zraka jer se i njihovi prozori daju otvoriti, odnosno odmaknuti prema van. Pohvalno!

U drugom redu će se pak ugodno smjestiti svi. Naime, radi većeg međuosovinskog razmaka od čak 2897 mm, koji je tu radi lakšeg ulaska u treći red, putnici u drugom redu imaju obilje prostora za koljena, ali i za glavu. Naime, ako malo bolje pogledate bočnu liniju, vidjet ćete kako se linija krova uzdiže prema otraga, što omogućuje dovoljno prostora za glavu, bez obzira što se sjedi povišeno u odnosu na prednja sjedala.

A što očekuje vozača i suvozača? Pa očekuje ih moderna instrument tabla s 8-inčnim multimedijskim zaslonom koji dolazi s podrškom za bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, što nemaju ni neki višestruko skuplji automobili, a tu je i nova središnja konzola između prednjih sjedala koja dolazi s naslonom za ruke, koji bi mogao biti i malo mekši, a tu je i prekidač elektronske ručne kočnice, dok se sa stražnje strane nalazi 12V utičnica namijenjena putnicima u drugom redu sjedala. Nažalost nema USB priključka, pa treba kupiti 12V adapter kako bi putnici straga mogli puniti svoje uređaje.

Instrument ploča je pregledna, tipke su logično postavljene, a multimedijski zaslon je iznenađujuće brz u radu. Jedino bi voljeli da je postavljen malo okomitije. Da sve ne izgleda obično pobrinuo se mekani umetak s presvlakom koji se proteže čitavom širinom vozila, a tu su i srebrni detalji na otvorima ventilacije i oko gumbi za postavljanje automatskog klima uređaja. Kad smo već kod ventilacije, podešavanje je iznimno lako i bez potrebe za micanjem pogleda s ceste, što je danas rijetkost.

Što se samog izgleda tiče, najbogatija oprema Extreme u kombinaciji s terakota smeđom bojom su pravi pogodak, posebice na suncu. Daju dojam robusnosti, a čak ni pomalo nezgrapne dimenzije i oblik karoserije ne izgledaju loše. Naravno, tu su i sjajno crni 16-inčni aluminijski naplatci koji se odlično uklapaju uz plastične zaštite oko ruba karoserije.

Straga Jogger pomalo podsjeća na Volvo modele radi visoko postavljenih svjetala, no tu je sada već standardni Dacijin Y svjetlosni potpis, pa se neće dogoditi zamjene.

Za razliku od prethodnih modela, ovog puta su Dacijini dizajnera napravili puno bolji posao, a sada će svi avanturisti koji ne žele potrošiti previše novaca, ali ipak želi automobil s kojim mogu sići s asfalta, koji uz to nudi i pregršt prostora. Naime, ako vam je dovoljno 5 sjedala, s ovim modelom dobivate mali kombi, a Dacia je nedavno predstavila posebne dodatke koji će Jogger pretvoriti u mali kamper!

A koliko sve to košta? Pa testni model s dodatnom opremom košta 23.790 eura, a to je ujedno i najskuplje što Jogger možete platiti. Najpovoljnija izvedba sa sedam sjedala košta točno 20.000 eura i dolazi s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom a snaga motora je 90 KS/100 KS, ovisno na što vozite. S novim motorom kakav smo testirali, izvedbe sa 7 sjedala kreću od 19.800 eura, no u ovim izvedbama treba doplatiti klimu 450 eura.Ako vam je pak dovoljno 5 sjedala, možete uštedjeti 900 eura na navedene cijene.

Dacia je s Joggerom uspjela napraviti što s prethodnim modelima nije uspjela – sada osim mnogo prostora, ovaj model nudi i privlačan izgled. Cijena više nije toliko niska kao nekada, no bogata oprema i moderan motor igraju veliku ulogu, ali i dalje je riječ o najpovoljnijem automobilu sa sedam sjedala na našem tržištu.

TEHNIČKI PODACI: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala
Dimenzije (DxŠxV) 4547 x 1784 x 1674 mm
Osovinski razmak 2897 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1422 kg/ 454 kg
Veličina prtljažnika 160/506/1807 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo benzinski/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva
Snaga 81 kW / 110 KS
Okretni moment: 200 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 174 km/h / 11,2 s
Potrošnja (prosjecna l/100 km) 6,7
CO2 emisija 129 g/km
Cijena 23.790 eur (179.245,76 kn)
Oprema 7 sjedala, 8-inčni multimedijski sustav, DAB radio, bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, naslon za ruke sprijeda, krovni nosači, Dacia kartica “slobodne ruke”, 16-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI