Test: Citroen C4 X 1.2 PureTech EAT8 Max

Test: Citroen C4 X 1.2 PureTech EAT8 Max

C4 X je jedna posebna potkategorija automobila koja bi i one koji vole limuzine trebala natjerati da zavole višu poziciju sjedenja kao u SUV modelima, a sve to je upakirano u privlačan dizajn, a cijene početnih modela su i više nego povoljne.

Redizajnirani i još udobniji Citroen C5 Aircross stigao u domaće salone
Citroen prelazi 50 km samo na struju
Testiramo: Citroen C3 s 1.2 PureTech benzinskim motorom snage 82 KS

Već smo bezbroj puta napisali kako danas proizvođači u mislima imaju gotovo isključivo crossover i SUV oblike karoserije, pa je ljubiteljima klasičnih limuzina sve teže pronaći automobil po ukusu, no zato je tu Citroen, oduvijek poznat po drugačijem razmišljanju i dizajniranju automobila, iako je to u posljednjih par desetljeća bilo izostavljeno, no izgleda da se vremena mijenjaju, pa je tako nastao i novi C4 X. Model koji je dovoljno privlačno dizajniran, iako se ne sviđa svima stražnji kraj vozila, no nedvojbeno je originalan jer dolazi s četvero vrata. Da, praktičnost je manja, ali je originalnost veća, a ionako ljubitelji limuzina baš taj detalj tjera na kupnju i ljubav prema tako dizajniranim vozilima.

Kao što se može očekivati, obujam prtljažnika je 510 litara, a moguće je i preklopiti stražnja sjedala, odnosno naslon, a obujam tada raste na 1360 litara, no kao i kod svakog ovakvog tipa automobila, praktičnost nije velika. Naime, u prtljažnik stanu dugi predmeti, no ne i visoki, radi manjih otvora, a ova izvedba ima i praktičan otvor za skije u naslonima stražnjih sjedala. Mana mu je i što šarke poklopca prtljažnika ulaze u prostor, pa morate paziti kako tovarite prtljagu, odnosno kako je slažete, kako ne bi došlo do prignječenja ili kad da ne morate sve preslagivati jer poklopac nećete moći zatvoriti.

No ono što se Citroenu mora priznati je dobar dizajn stražnjeg dijela, koji je oku privlačan i ne djeluje nezgrapno. Sprijeda je dizajn isti kao i kod klasične izvedbe modela C4, a razlike počinju od B stupa, gdje je kod testnog modela krov duži i s dužom linijom padanja prema prtljažniku. X izvedba je od klasične duža za 24 centimetara, te dolazi s istom udaljenošću od tla od 18,5 centimetara.

Što se tiče ostalih razlika u odnosu na standardnu izvedbu, njih gotovo da ni nema. Međuosovinski razmak je isti i u dužinu broji 2670 mm, stoga i u unutrašnjosti ima jednako mjesta. Kada je sjedalo vozača pomaknuto do kraja, iza se može bez problema smjestiti osoba visoka i 185 cm, dok će višim putnicima nedostajati prostora za glavu, a djelomično je tome „kriv“ i stakleni krovni otvor, jer radi njega ima nešto manje prostora za glavu. Serijski dolaze Advanced Comfort sjedala, koja su kod testnog modela bila presvučena umjetnom crnom kožom, a kao i uvijek, moramo naglasiti kako je riječ o izrazito udobnim sjedalima. Citroen je oduvijek bio poznat po tome, a udobnost i dalje vodi glavnu riječ. Jedino što smo primijetili je malo jače ljuljanje karoserije prilikom prelaska preko kratkih neravnina, no to traje kratko pa neće smetati u vožnji. Uz to, vozačevo i suvozačevo sjedalo su opremljeni funkcijom masaže, što dobro dođe na daljim putovanjima.

Čitava komandna ploča je također preuzeta sa standardne izvedbe, pa donosi sve njene prednosti, ali i mane. Tako je ispred vozača postavljena mala digitalna instrument ploča s tek osnovnim podacima o vožnji, a nudi manje mogućnosti prilagodbe od konkurencije, no zato je tu 10 inčni multimedijski zaslon koji je pregledan, a sa zadnjom nadogradnjom i dovoljno brz u radu. Ispod njega se nalaze dvije fizičke tipke – ona za povratak na početni zaslon, te tipka za prečace isključivanja sustava u vožnji koje ne trebate, s ugrađen je i veliki okrugli gumb za podešavanje glasnoće, odnosno paljenja zaslona.

Za razliku od nekih drugih modela Citroena, C4 X serijski dolazi s dvozonskom automatskom klimom koja je ovog puta odvojena od zaslona i kojom se upravlja putem tri okrugla gumba koji daju odličnu povratnu informaciju, pa je upravljanje moguće i bez gledanja. Tu su se smjestili i prekidači grijača sjedala i stakla, što također olakšava upravljanje. Bežično punjenje je podržano na posebnoj polici, a tu su i dva USB priključka – jedan stari i jedan novi (USB-C). Ispod je ugrađena još jedna polica za sitnice ispred koje je 12V utičnica, a na središnjem dijelu je prekidač automatskog mjenjača. Tu su i držači čaša, a praktičan je i središnji naslon za ruke koji skriva dodatan prostor za pohranu.

No ni to nije sve. Ispred suvozača se nalaze nesvakidašnja rješenja, pa je tako na vrhu smještena posebna mala ladica koja skriva nosač za tablet, a ispod nje se nalazi dodatna izvlačna ladica u koje možete pohraniti A4 papire, te ih time zaštititi od oštećenja. A ispod njih se nalazi i standardni pretinac za rukavice koji je poprilično velik, i to ne samo za današnje pojmove.

Testni model je pokretao dobro poznati 1,2-litreni PureTech turbo benzinac sa 130 KS koji je kombiniran s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a pogon je na prednje kotače. Čitav sustav funkcionira dobro, no ponekad mjenjač ne zna u kojoj bi brzini bio. Tako na duljim usponima često prerano prebaci u višu brzinu, pa onda dolazi do usporavanja te prebacivanja u nižu brzinu i malenog trzaja. Ponekad i kod kretanja zna „zakasniti“ sekundu nakon pritiska papučice gasa, pa vi još malo jače stisnete a onda auto „cukne“. Doduše, to se događalo rijetko, ali moramo spomenuti. Pri vožnji na otvorenoj cesti i na autocesti sve radi kao po špagi. Međuubrzanja su linearna, a vožnja je često i prilično tiha.

Zvučna je izolacija i pri višim brzinama dobra, a neugodno postaje tek kad pošteno prekoračite maksimalnu dozvoljenu brzinu. No s nešto lakšom i smirenijom nogom na gasu možete i uštedjeti. Tijekom testa, prosjek nam je bio 7,9 litara, no s malo pažljivijom vožnjom ona lako može pasti i na blizu 7 litara. Najviše troši u gradu, gdje će po kreni-stani gužvama trošiti i 9 litara, a manje od 6 će potrošiti na otvorenoj cesti.

C4 X kakav smo testirali, sa svom dodatnom opremom košta 31.985 eura, a bez nje 28.394 eura. U ponudi je i s Plus paketom opreme, kada cijena pada na 25.913 eura, no ovakva se motorizacija ne može dobiti s početnim paketom opreme You. Nju možete dobiti samo sa 100 KS snažnim benzincem kombiniranim sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a cijena mu je tada puno prihvatljivijih 21.871 eur. Ovo je ujedno i jedina izvedba dostupna s ručnim mjenjačem, dok su sve ostalo automatici. Tako je u ponudi novi hibridni motor sa 136 KS koji starta s cijenom od 27.918 eur, a dostupan je i 130 KS snažan turbo dizel motor, čije cijene startaju od 27.964 eur. U ponudi je i električna izvedba sa 136 KS čija cijena starta od 40.900 eur.

Ako želite povišeni automobil ali pomalo drugačijeg, ili, mogli bismo reći klasičnijeg izgleda, onda je C4 X pravi izbor. Osim toga, dostupan je i u turbo dizel izvedbi, što će se svakako cijeniti na našem tržištu.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4600 x 1834 x 1525 mm
Osovinski razmak 2670 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1289 kg/ 486 kg
Veličina prtljažnika 510/1360 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turo benzinski/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva
Snaga 96 kW / 131 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 210 km/h / 10,3 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,9
CO2 emisija 132 g/km
Cijena 31.985 eur
Oprema Advanced Comfort sjedala, 10-inčni multimedijski sustav, digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, Paket Safety+, head-up zaslon, stakleni krov s otvaranjem …

 

KOMENTARI