TEST Citroen C3 1.2 PureTech 82 Feel

TEST Citroen C3 1.2 PureTech 82 Feel

Gradski automobil Citroen C3 s Airbumpovima i povišenim podvozjem spreman je ponuditi više od drugih predstavnika ovog segmenta

Specijalna edicija: Citroen C3 Elle
Dotjerani Citroen C3 donosi novi dizajnerski potpis marke, ali i nove tehnologije
Testiramo: Citroen C3 s 1.2 PureTech benzinskim motorom snage 82 KS

U crno-bijelom izdanju novi Citroen C3 uzeli smo na test s atmosferskim benzinskim motorom PureTech obujma 1,2 litre – s 82 KS i tri cilindra C3 je spreman potegnuti do 168 km/h. U vožnji je automobil tih, sa specifičnim zvukom trocilindraša pri svakom startu. Motor bi pri svakom ubrzavanju, za solidne performanse, trebalo vrtjeti u području od 2000 do 3000 okretaja dok se ne postigne maksimalni peti stupanj s ručnim mjenjačem. Hodovi povišene ručice, što nam baš odgovara u gradskoj vožnji s čestim izmjenama i s rukom na ručici mjenjača su nešto duži, ali ništa na što se ne naviknemo vrlo brzo. Osvojio nas je odličan upravljač s primjetno direktnim osjećajem, uglavnom rijetkim kod današnjih automobila. S druge strane, voljeli bismo kad bi papučice gasa i kočnice bile u ravnini jer je inače papučica kočnice poprilično izdignuta.

Interijer djeluje vrlo toplo i moderno, uz neuobičajeno veliki prostor za suvozačeve noge

Preglednost je bitna

Vozački položaj je pregledan u vožnji, naše vozačko sjedalo smo mogli podesiti i po visini, kao i kolo upravljača (ali se upravljač ne podešava po dubini). Sa 60 kW odnosno 82 KS testirani Citroen C3 ne puca od snage, ali ako ulovite dobre prijenosne omjere i znate kad je vrijeme za sljedeći stupanj, onda ćete ipak osjetiti polet dovoljan da se potpuno ravnopravno nosite s drugim automobilima na gradskim prometnicama. Na otvorenoj cesti je potrebno češće mijenjati stupnjeve prijenosa kako bismo i po neravninama održavali željeni ritam vožnje. Autocesta je također teren na kojem smo ostvarili ugodnu vožnju. Prosječno ostvarena potrošnja goriva s Citroenom C3 tijekom testa koji je uključivao gradsku, izvangradsku i vožnju po autocesti je 7,4 litre (na autocesti 8 litara, na otvorenoj oko 5). C3 je u vožnji vrlo udoban, prostran je pa uživaju u prostoru ne samo putnici naprijed, naročito suvozač s odlično riješenim uvučenim prema naprijed dijelom kokpita, nego i putnici straga s dosta prostora za noge. Po interijeru koji asocira na kućnu atmosferu pronalazimo detalje koji podsjećaju na vanjske Airbumpove, crnu boju po tvrdoj na dodir plastici razbijaju piano i kromirani detalji, a zanimljiva je i bijela boja po unutarnjim oblogama vrata. Električne podizače imali smo na prednjim vratima, straga se koristi mehaničko rješenje. Multimedija nije bogata, ali imamo sve što nam je najbitnije – Bluetooth i USB ulaz.

Stražnja klupa nudi solidno mjesta, ali ćete za podizanje stakla na vratima morati koristiti ručke

Na tragu SUV vozila

Iako je povišene podnice i podvozja, Citroen C3 nije rasni SUV, ali vizualno predstavlja odličan miks dizajna gradskog i SUV vozila. Na odličan vizualni način skriveni su čelični kotači pa se stječe dojam kao da imamo aluminijske naplatke. Za pravu SUV kombinaciju i avanturu zadužen je novi model C3 Aircross, predstavljen na ovogodišnjem Frankfurtskom auto salonu sredinom rujna. Oba modela dijele zanimljiv dizajn, povišen prednji dio vozila s LED svjetlima povezanima chevronima, vanjskim Airbump zaštitama koje uz stlačeni zrak unutar gumene zaštite štite vozilo s boka od udaraca i ogrebotina. Odlično rješenje za gradska parkirališta. Citroen s novim C3 primjereno odgovara na zahtjeve novih kupaca kojima su prostranost, posebniji dizajn i povišena pozicija u vožnji imperativ.

Stražnjim dijelom dominiraju 3D svjetla i zaštita donjeg dijela vozila

 

KOMENTARI