Što odabrati: monovolumen ili SUV?

Što odabrati: monovolumen ili SUV?

Srce će mnogima reći SUV, ali treba za mišljenje o kupnji novog vozila upitati i razum

Isprobali smo novu Daciju Jogger, sedmerosjed koji je sada dostupan i domaćim kupcima
BMW predstavio novu generaciju monovolumena serije 2 Active Tourer
Ovako japanski kupci zamišljaju savršen automobil: Toyota Sienta

Dugo godina su monovolumeni (ili jednovolumeni) bili vrlo popularni automobili kao obiteljsko vozilo. Pamtimo ih još ih 80-ih godina kada su bili rijetkost na cestama, nešto su češći bili u 90-im godinama, da bi u novom stoljeću doživjeli svoj vrhunac. Onda su se pojavili crossoveri i razne izvedenice SUV vozila, inicijalno namijenjenih za one koji imaju sportske preferencije. Ali, ne za sportsku vožnju jer SUV, odnosno Sport Utility Vehicle označava vozila koja će dobro doći za razne vrste sportova kao što su recimo lov i ribolov.

U tome baš i nema nekog sportskog značenja, osim u natjecanju tko će uloviti veću ribu ili upucati više fazana. S druge strane, SUV vozila su tijekom desetljeća mnogima bila simbol moći, utjecaja i vrijednosti tako da ih si nisu baš mnogi mogli priuštiti. S novim trendovima započetim prije 12 godina, kad se pojavljuje prvi crossover ,odnosno mješanac SUV ili terenskog vozila i kompaktnog automobila.

Ubrzo je uslijedio potpuno novi pravac, odnosno stvorena je nova kategorija u automobilskoj industriji, a s vremenom su se dimenzije crossovera mijenjale pa danas imamo i mini SUV, odnosno kompaktne SUV i CUV automobile. Svima njima je karakteristika da nude povišenu poziciju sjedenja, neki imaju i pogon na sve kotače pa se s njima može ići u lov ili ribolov, popeti na Velebit jer im je podnica 20 ili koji centimetar više udaljena od tla.

Istovremeno imaju i pregršt prostora u interijeru, visoki ljudi nemaju problema s visinom, dok se na stražnjoj klupi ne nudi baš uvijek previše mjesta. Kao u nekadašnjim pa i današnjim monovolumenima. Nemaju previše niti prtljažnog prostora SUV vozila, iako izvana izgledaju kao da imaju. Radi li se o vozilima sa sedam sjedala, više ćete obujma prtljažnika imati u sportskom dvosjedu. OK, imate krov i krovne nosače, ali to zahtijeva dodatno ulaganje te veći otpor zraka pa samim time i veću potrošnju goriva. Upravo su SUV vozila veliki potrošači goriva upravo zbog visine, ali popularnost ne pita koliko nešto košta.

Prtljažnici monovolumena su dublji pa samim time omogućuju i više mjesta za prtljagu

Uštedjet ćete i dobiti bolje opremljen monovolumen

Istovremeno, na tržištu je sve manje monovolumena. Može ih se doslovce prebrojiti na prste jedne ruke jer i oni modeli koji su do prije godinu-dvije bili monovolumeni odjednom u novim generacijama postaju SUV-ovi. Povisuje im se podnica, ali povisuje im se i cijena. Zbog slabijeg interesa za monovolumenima cijena im konstantno pada.

Postavlja se pitanje ima li smisla kupiti kompaktni SUV za 160.000 – 170.000 kuna, s tim da je početna cijena baznim kompaktima od 100.000 do 140.000 kuna, a razlikuju se od kompaktnih SUV-ova uglavnom po povišenoj podnici te dijele gotovo 90 posto dijelova? Ili ćete kupiti monovolumen s cijenom od 140.000 kuna, ali dobiti daleko više opreme već u osnovnom paketu. Možda ćete se cjenkanjem izboriti za dodatni popust, odnosno za veći paket opreme, uz besplatan komplet guma, tepiha i recimo panoramski krov koji će odlično doći u velikom monovolumenu.

Dobit ćete više prostora u vozilu, naročito u prtljažnom dijelu. Pojedini proizvođači već u početnom paketu opreme nude najsuvremenije sustave pomoći u vožnji kao što su kočenje u nuždi pri čemu automobil samostalno koči ako vozač ne reagira na vrijeme, zatim nadzor mrtvog kuta, stražnja kamera ili parking senzori. Monovolumeni mogu biti moderno opremljeni i u multimedijskom dijelu – s velikim touch ekranom, Bluetoothom, wirelessom, USB punjačima. Jedino što nećete dobiti je visoka podnica ili visoka pozicija sjedenja koja će vam omogućiti bitniji osjećaj u vožnji, ali što ćete morati i dodatno platiti.

Korisni sustavi pomoći mogu se u monovolumenima dobiti već u početnom paketu opremu

Ovako su nekada izgledali monovolumeni

KOMENTARI