Pravilna vožnja SUV vozila

Pravilna vožnja SUV vozila

Trikovi za pranje automobila iz ženskog kuta
5 savjeta za odabir motornog ulja za vaše vozilo
Savjeti za vožnju po lošijim vremenskim uvjetima

Sa sportskim automobilom možete ući većom brzinom u zavoj nego s klasičnim automobilom, a razlog nije samo ovjes nego i težište vozila. Značajka SUV vozila je da imaju više težište pa u vožnji trebamo opreznije voziti. Naravno, uz sve moderne sustave pomoći u vožnji moći ćemo si dati oduška i sa svojim novim SUV-om ili crossoverom, ali budite oprezni naročito ako se vozite u predjelima u kojima pušu jaki vjetrovi. Vaše vozilo je veće površine pa je time i veća šansa da će vam vjetar smetati u pravilnoj vožnji po cesti. Sustavi na vozilu mogu prepoznati udare bočnih vjetrova te pravovremenim kočenjem određenih kotača utjecati na stabilnost vozila na cesti.

Ulazak u zavoje za svako vozilo je vrlo stresan, a naročito ako se radi o povišenom vozilu pa sile djeluju na vozilo u smjeru u kojem nam to nikako ne odgovara. Stoga, pri ulasku u zavoje morate dobro poznavati svoje vozilo kako biste znali koje su mogućnosti i sposobnosti jer nešto mekši ovjes može biti poguban i dovesti do gubitka putanje i slijetanja s ceste, odnosno okretanja na samoj cesti čak u suprotan smjer, ako se zavrtite na kolniku.

Trebate li ispred sebe savladati neko veće uzvišenje, onda pravovremeno krenite s ubrzavanjem po ravnom dijelu ceste kako biste što uspješnije stigli na vrh, ali probajte da brzina pri uspinjanju na vrh bude ipak nešto manja kako biste štedjeli na potrošnji goriva. Ako koristite tempomat, najbolje je ne koristiti ga pri uspinjanju jer će vozilo stalno održavati istu brzinu vožnje, ali uz znatno povećanu potrošnju goriva. Na putnom računalu uključite trenutnu potrošnju pa ćete najbolje vidjeti koliko se potrošnja u tom slučaju može povećati. Čak i za duplo više.

Budite oprezni pri prolasku kroz zavoje

Budite oprezni pri prolasku kroz zavoje

Iako ste odvojeni od tla nešto više nego standardni automobili, budite oprezni preko neravnina na cestama jer ćete brže izgubiti stabilnost, doći će do većeg ljuljanja vozila, do većih udara na ovjes vozila jer (na primjer) mini SUV vozila imaju manji međuosovinski razmak, a on je vrlo bitan za udobnost u vožnji.

Imate li mogućnost odabira vrste pogona, onda po suhom uvijek koristite samo prednji (ili samo stražnji pogon), ali za sigurnost je najbolje koristiti automatski odabir između prednjeg odnosno stražnjeg i pogona na sve kotače. Stalno uključen pogon na sve kotače, na vozilima na kojima nije namijenjen da radi non-stop, može dovesti do pretjeranog trošenja i zagrijavanja komponenti, pa čak i do otkazivanja. Stoga, budite oprezni. Nemate li reduktor, najbolje da za startanje koristite drugi stupanj prijenosa (drugu brzinu) jer se prvi stupanj pod pravih SUV vozila, ali koja nemaju reduktor, koristi samo za offroad vožnju, odnosno kad negdje zaglavite u blatu pa vam treba ogromna snaga s malim prijenosnim omjerom. Dakle, slobodno možete krenuti i iz drugog stupnja prijenosa kod takvih vrsta pravih SUV vozila koja imaju pogon na sve kotače, pri staranju na ravnom ili na nizbrdici. Prvi stupanj je vrlo kratak i nema ga potrebe koristiti.

Danas svi novi automobili imaju kontrolu proklizavanja – neka vam uvijek bude uključena, iako kod nekih modela automobila, po suhom kolniku, neće doći do nenadanih situacija jer pojedini automobili automatski ponovo uključuju kontrolu proklizavanja i stabilnost u vožnji.