Offroad vožnja na godišnjem odmoru

Offroad vožnja na godišnjem odmoru

Nissan IMx je električni autonomni koncept
Obnovljeni DS 3 u imenu izgubio naziv Crossback
Ni Ferrari nije mogao odoljeti trendovima: Purosangue je njihov prvi crossover

Asfalt je podloga po kojoj idu svi automobili, ali sići s asfalta i provozati se po planinama, gorama, pregaziti potok, popeti se po blatnoj podlozi ne mogu sva vozila. Tu do izražaja dolaze terenci koji imaju obavezni pogon na sve kotače, povišenu podnicu, možda i reduktor. Kada krenuti na offroad vožnju?

Imate li mini SUV ili crossover samo s prednjim pogonom, čak i u tom slučaju možete istražiti čari offroad vožnje, ali samo ako vozilo nudi programe vožnje po skliskoj ili pjeskovitoj podlozi. Bitno je da elektronika kontrolira pogonske kotače, proklizavanje, prijenos snage i momenta na podlogu. Naravno, bitne su i gume na kotačima, ne samo zbog blata i prianjanja po takvoj podlozi, nego i zbog stijena i izbočina koje bi mogle probušiti gumu. Obavezno imajte rezervni kotač standardnih dimenzija, a prije putovanja provjerite tlak u gumi jer tijekom vremena guma gubi tlak. Pojedina vozila namijenjena za terensku vožnju imaju kratak prvi stupanj prijenosa pa u tom slučaju iskoristite sve prednosti koje se nude – velika snaga pri malom broju okretaja, lakše upravljanje i vožnja po neravnim terenima pa i laici mogu lakše izaći iz nepredviđene situacije. Prije takve vožnje ipak proučite ponašanje vašeg vozila na mekanim i skliskim podlogama, pročitajte specijalizirane testove, pogledajte iskustva drugih na forumima i video filmove na Youtubeu. I morat ćete drugačije voziti vaše vozilo nego na asfaltnoj podlozi. Budite oprezni s rukama na kolu upravljača jer ako vam kotač upadne u neku rupu, naglo će se zavrtjeti i može vas tako ozlijediti pa ruke na kolu upravljača držite obavezno s vanjske strane.

Offroad vožnja

Morate imati minimalno jednu rezervnu gumu, ali za višednevne vožnje dobro je imati i dva rezerva kotača

Ako imate pravi terenski automobil, onda ste spremni za offroad vožnju, uz blokadu diferencijala ste još moćniji, ali većina danas dostupnih SUV vozila ipak nije namijenjena za silazak s asfalta. Inače, nije loša ideja otići u školu sigurne vožnje i na licu mjesta isprobati sa svojim vozilom što sve možete, a što ipak ne možete.

Kad odlazite u prirodu na offroad vožnju, naprimjer želite upoznati predivni Velebit, onda obavezno pozdravljajte sve ljude koje usput sretnete, bilo u vikendicama, pored planinarskih domova ili u drugim vozilima. Nikada ne znate kad vam može ustrebati pomoć, možda ćete trebati vuču vozila pa pomoć može biti od nemjerljive vrijednosti, kad ste negdje u planinama.

Naravno, prije povratka na asfalt obavezno očistite blato i prljavštinu s guma i vozila kako ne biste prljali kolnik i tako utjecali na sigurnost u prometu.