Kupnja rabljenog automobila

Kupnja rabljenog automobila

Kako kupiti dobar rabljeni automobil i na što obratiti pozornost pri kupnji

Sitni zahvati koji će olakšati prezimljavanje vozila do proljeća
Dužnosti u slučaju prometne nesreće
Magli mi se vjetrobransko staklo, što da radim?

Za nekoliko tjedana na hrvatskom će se tržištu ponuditi najmanje nekoliko tisuća rabljenih automobila starih oko pola godine – rent-a-car tvrtke će započeti s prodajom vozila koja su se od proljeća vozila za potrebe turista koji su pohodili našu zemlju. Zbog toga će doći i do najvjerojatnijeg sniženja cijena rabljenih vozila pa će tako i drugi prodavači koji prodaju rabljena vozila morati sniziti cijene jer nikome nije cilj da vozilom uđe u sljedeću godinu, što automatski znači i nižu cijenu koja se može postići. S obzirom na to da će cijene rabljenih vozila u pojedinim situacijama biti poprilično niske, to će biti mamac za kupnju. Ipak, pripazite da ne kupite mačka u vreći.

Izbor rabljenih vozila je zaista velik pa nemojte žuriti s kupnjom jer uvijek će biti povoljnih prilika, ne postoji samo jedna

Vozila koja su se koristila za rent-a-car potrebe imaju veći broj prijeđenih kilometara pa ako vozilo na brojaču ima 50.000 kilometara, to je isto kao da je staro najmanje tri godine – u prosjeku vozači prelazi oko 15.000 kilometara godišnje. To znači da je takvo vozilo više istrošeno u gotovo svim pogledima: motor zaslužuje više pozornosti pri pregledu vozila prije kupnje jer je imalo najmanje nekoliko desetaka vozača koji različito voze i ne paze baš na vozilo koje nije njihovo, amortizeri i druge komponente (kočnice, spojka, turbina, svjećice, filteri) su višestruko istrošeniji nego kad kupite automobil star pola godine s 5000 prijeđenih kilometara. Jedina komponenta koja bi (uvjetno rečeno) mogla biti u dobrom stanju je stanje limarije jer vozilo nije prezimilo niti jednu zimu pa nema utjecaja na lak. Ali i ovdje morate biti oprezni jer su „rentana“ vozila često i oštećena, bilo da imaju sitne ogrebotine ili su možda sudjelovala u nekom sudaru. Savjetujemo detaljan pregled takvog vozila i širom otvorene oči. Nadamo se da neće biti smanjivanja broja prijeđenih kilometara.

Novi auto

Istovremeno, mnogima je kupnja ovakvog vozila prava prilika jer za povoljniju cijenu mogu kupiti praktički nov automobil, gledajući samo u podatak o godini proizvodnje. Njih toliko ne zanima koliko je vozilo istrošeno, kako je voženo, stanje limarije, nego da se radi o novom vozilu koje će i jednog dana, kad ga budu prodavali, vrijediti puno više nego da su za iste novce kupili automobil star dvije-tri godine. Razmišljate li o kupnji takvog vozila, krenite se već sada interesirati i javite se rent-a-car kućama kako biste saznali koje modele imaju na raspolaganju. Ako vam to neće reći, posjetite njihovu web-stranicu i tako saznajte koje modele imaju u ponudi ili im pošaljite upit s pitanjem o ponudi vozila za iznajmljivanje. Ako imate nekoga poznatog tko zna ljude u rent-a-car kućama, još bolje. Ako ste baš „zapikirali“ određeni model koji imaju u ponudi, a prethodno ste vozilo vidjeli na njihovom parkiralištu, isplati vam se i unajmiti to vozilo na jedan dan kako biste mogli vidjeti stanje vozila i isprobati ga na cesti. To će vas koštati nekoliko stotina kuna pa u miru možete detaljno pregledati vozilo.

Interijer uvijek najviše govori i o vlasniku i o stanju vozila pa detaljno sve pregledajte i fotografirajte kako biste kasnije mogli još jednom sve provjeriti na miru

Općenita pravila pri kupnji rabljenog

Vezano uz općeniti pregled rabljenog vozila prije kupnje, bez obzira odabrali vozilo preko oglasnika, u inozemstvu ili preko neke domaće zastupničke tvrtke, obratite pozornost na stanje papučica gasa, stanje ručice mjenjača i upravljača, sjedala, tepiha, ručki na vratima – tako možete otkriti stanje vozila. Ako je sve dobro, onda su vjerojatno te komponente zamijenjene, a morale bi imati tragove korištenja. Pogledajte detaljno spojeve karoserije, podignite tepih u prtljažniku i poklopac motora te potražite spojeve kako biste se uvjerili je li vozilo farbano. Nije baš lako zaštititi cijelo vozilo prilikom lakiranja tako da se negdje nekakvi tragovi uvijek mogu pronaći. Osluhnite rad motora dok je hladan, provjerite kakav dim izlazi iz ispušnog sustava te čak svojim nosom možete detektirati čudan miris. Neka auto radio bude isključen, sjednite i na stražnja sjedala u vožnji kako biste osluškivali postoji li šum vjetra, što može biti znak sudara i nedovoljno izbalansirane karoserije i šasije. Naravno, za detaljan pregled morate posjetiti servis i to se isplati platiti jer vas pregled neće koštati više od nekoliko stotina kuna. U vožnji isprobajte sve stupnjeve prijenosa, je li hod ručice mjenjača fluidan, a kad postignete veću brzinu vožnje onda iz višeg stupnja prijenosa prebacite ručicu mjenjača za dva niža stupnja kako biste provjerili snagu motora. Na ravnoj dionici prometnice pustite kolo upravljača te provjerite vuče li vozilo na neku stranu, zamolite prodavača da malo naglije provjerite kočnice. Slobodno u vožnji zaljuljajte upravljačem vozilo i pratite dolazi li do gubitka pravca ili su korekcije brze. Sretno s kupnjom!

Ako je motor svježe opran, to budi sumnju u ispiranje tekućina i ulja koja cure

 

KOMENTARI