Gromoglasnih osam: Ford Thunderbird, od uvoza do registracije

Gromoglasnih osam: Ford Thunderbird, od uvoza do registracije

Pročitajte kako uvoz starog američkog automobila ipak nije (tolika) noćna mora

Brussels Motor Show: nova hibridna inačica Forda Mondeo
Tesla električni pick-up stiže za dvije godine
Ford Fiesta ST-Line Red Edition i Black Edition

Damir Pintek profesionalni je vozač koji uživa vozeći motore i svoj Ford Thunderbird Landau Coupe iz 1970. Ovaj T-bird koristi V8 od 7.030 cm3 s 360 KS i automatski mjenjač s 3 brzine. Kako Damir kaže, odmalena ga zovu Pinta i odmalena ga zanimaju američki automobili.

429 Thunderjet 4V znači Thunderjet motor zapremine 429 kubičnih inča (tj. 7.030 cm3) s četverogrlim rasplinjačem (4 venturi)

Vozilo iz Nizozemske

Nakon pregledavanja i pretraživanja stranih oglasnika i muscle car modela koji se u Europi prodaju često u rasponu 30 – 50 tisuća eura, godine 2017. nenadano je naišao na ovog Thunderbirda. Automobil se nalazio u Nizozemskoj i prodavao se za 9.950 eura i nakon dogovora o kupnji i puta u Nizozemsku, Pinta je za oko 800 eura transporta i oko 3.500 kn davanja uveo automobil u Hrvatsku.

Predviđajući birokratski kafkijanski labirint, Pinta je prodavače zamolio pet originalnih računa i žigova uz objašnjenje kako naši šalterski službenici obožavaju žigove – a tako je zbilja i bilo. Ovaj je slučaj uvoza bio nešto lakši jer je za auto prije toga plaćen uvoz u EU (u Nizozemsku). No, s CVH-om (Centar za vozila Hrvatska) je bilo problema: u jednoj stanici nisu htjeli automobil osloboditi od homologacije i uputili vlasnika u oldtimer savez, dok u drugoj jesu.

Registracija na PV (povijesno vozilo) tablice je povoljna, uključuje izuzeće od standardne homologacije auta i ograničenje na godišnju kilometražu, a detaljnije informacije mogu se zatražiti od Hrvatskog Oldtimer Saveza (HROS)

Stara vozila izuzeta su od određenih regulacija, tako npr. stari američki auto s crvenim žmigavcima, poput ovog Thunderbirda, ne mora biti prilagođen današnjim europskim standardima i narančastim žmigavcima.

Registracija na PV tablice

Idući korak bila je registracija; premda ga nije mogao registrirati na obične tablice nego na PV tablice, Pinta kaže da to ipak nije problem jer ne radi veću godišnju kilometražu, a i registracija, cestarina i osiguranje su tako povoljniji – za 1.600 kn je automobil na cesti.

Vožnja u Thunderbirdu je tipično američka, plutajuća i udobna, a motor kroz otvorene auspuhe odlično grglja i reži

Dodaje i kako je od njegovog društva i poznanika (npr. organizator i sudionici Thrash&Burn festivala) svatko imao drugačiji postupak uvoza, registracije i homologacije, a varijabli je čitavi niz: od toga je li auto bio već u Hrvatskoj, otkuda je uvezen, do toga kada je uvezen, a za Pintinog Thunderbirda se nakon brojnih posjeta stanicama CVHa i komunikacije s carinom ispostavilo se da za uvoz i registraciju ipak nije bila potrebna homologacija.

Hrvatski oldtimer savez ipak može pomoći kod tog postupka. Na koncu, od kupnje auta, šlepanja stotinama kilometara po Hrvatskoj od stanice do stanice za tehnički pregled, do registracije, Thunderbird je koštao oko 12.700 eura. Auto je mehanički robustan i jednostavan, vozi bez problema, a dijelove, osim limarije, nije teško nabaviti: tu su eBay, drugi entuzijasti ih Hrvatske, stvaranje mreže poznanstava…

Ford je ovaj Thunderbird reklamirao kao luksuzni kupe, a dvadesetak godina prije je model pod tim imenom stvoren kao konkurencija Chevroletovoj Corvette

Za redovne servise Pinta odlazi u Zelinu kod poznanika Vlade čiji servis ima i lager nekih dijelova za američke automobile. Pintin plan za uređivanje automobila je vratiti klimu (pri čemu pomaže tvrtka Pagoda Classics), ostaviti ovaj, originalni lak, i jednostavno uživati, voziti se sa suprugom, odlaziti na susrete. Možemo zaključiti Pintinim riječima: Ne bih ga prodao. Da dobijem na lotu, kupio bih ih još!

Pintin Thunderbird pali bočne pozicije skupa s prednjim bočnim žmigavcima, a ima i sekvencijalne žmigavce u stražnjim svjetlima kao danas npr. Audi

KOMENTARI