Čelični ili aluminijski naplatci zimi

Čelični ili aluminijski naplatci zimi

Na vozilima se koriste dvije (glavne) vrste naplataka ili „felgi“ – čelični i lakometalni

Što ne smijemo zimi ostavljati u automobilu
Zima još nije završila
Sitni zahvati koji će olakšati prezimljavanje vozila do proljeća

I dok su čelični naplatci manje osjetljivi na različite utjecaje, lakometalni uglavnom sastavljeni od aluminija i dodatnih legura kojima se struktura ovog inače vrlo krhkog metala ojačava su osjetljivi na razne utjecaje. Dovoljan je maleni kamenčić koji će u vožnji udariti o lakiranu površinu aluminijskog naplatka te će se na površini stvoriti malena rupica, a ubrzo će doći do daljnjeg širenja. Čeličnim naplatcima sitni kamenčići neće baš previše smetati odnosno oštećenja neće biti vidljiva kao na aluminijskim. Ukoliko se vozite po snijegu, snijeg će se više lijepiti na čelične naplatke jer najčešće imaju grublju površinu, a to može utjecati i na vozne performanse te stabilizaciju vozila tijekom vožnje jer se gubi balans.

Koristite li lakometalne naplatke, osjetit ćete to i na upravljaču kroz lakše upravljanje

Lakometalni naplatci

Kod lakometalnih naplataka možete birati između velikog broja različitih dizajna, boja i gradacija

Istovremeno, lakometalni naplatci su zbog svoje strukture osjetljivi na udarce poput oštećenja na rubnjaku pa zahtijevaju daleko više pozornosti pri vožnji. Sigurno vam neće biti drago gledati oštećen naplatak nakon što s njime sastružete rubnjak. Popravak takvih oštećenja je moguć uz na primjer metodu pjeskarenja površine te ponovno lakiranje, a koštat će vas i do nekoliko stotina kuna po naplatku. Još je gore kad s laganim naplatkom udarite u manju rupu na prometnici te će doći i do manje oku vidljivih oštećenja koji će utjecati na vozilo u vožnji – stvarat će se vibracije pri određenim brzinama vrtnje, što nije dobro za ovjes.

Ukoliko je udar veći, naplatak može i puknuti. Lakometalni naplatci su ljepši, ali traže više pozornosti. Zbog svoje manje mase oni istovremeno i manje opterećuju ovjes i upravljački sklop vozila, lakše je upravljanje i manevriranje vozilom te se ukupno smanjuje masa vozila a samim time i potrošnja goriva. Ukoliko su aerodinamički finiširani, i na taj će način manje trošiti goriva te stvarati manju buku tijekom vožnje. Oni su više osjetljivi i na zimske utjecaje – sol ih nagriza, a ukoliko se po prometnicama nanosi sitno kamenje umjesto soli veća je šansa da ih se ošteti. Mnogima je ipak dodatni benefit za korištenje lakih naplataka zimi njihov izgled jer je ponuda dizajna višestruko veća, a možete boju i dizajn uskladiti s bojom i stilom vašeg vozila. Možete birati između više ili manje matirane površine, više ili manje sjaja itd. Ništa manje nije bitan niti podatak o hlađenju kočnica jer će aluminij bolje provoditi toplinu.

Čelični naplatci

 

Čelični naplatci nakon desetak ili više godina će početi hrđati, što nije baš lijepa slika za vidjeti

Kombinacija čeličnog naplatka i ratkape ne izgleda uvijek previše lijepo, a plastične ratkape se brže oštećuju

Kupujete li novo vozilo, a laki naplatci nisu uključeni u cijenu, uštedjet ćete popriličan iznos kuna ukoliko se odlučite za čelične. Oni su manje osjetljivi na zimske utjecaje – sol ih ipak manje nagriza (iako i na njih djeluje), a ukoliko se po prometnicama nanosi sitno kamenje umjesto soli nećete morati toliko paziti kao s lakometalnim naplatcima. Nisu toliko niti osjetljivi na udarce i oštećenja.

S druge strane, čelični naplatci najčešće nisu pretjerano lijepi pa na njih treba dodatno ugraditi „ratkape“ koje mogu koštati od nekoliko desetaka kuna po komadu pa sve do nekoliko stotina kuna ukoliko se radi o originalnim tvorničkim. Tijekom vožnje oni mogu smanjiti buku, ukoliko su aerodinamički, ali vam mogu i otpasti pa je nezgodno kasnije voziti s jednom ratkapom manje. Istovremeno, ratkape su i na meti raznih lopova koji ih u tren oka mogu skinuti i vrlo lako prodati, ukoliko su vrjednije.

Ukoliko ćete na gumama koristiti lance, jasno da biste ih trebali montirati na čelične naplatke koji se neće oštetiti u vožnji. Koristite li čelične naplatke duži niz godina, oni će početi hrđati dok se to neće događati na lakometalnim.

KOMENTARI