Završena je najdulja i najzahtjevnija autonomna vožnja za Nissan Leaf

Završena je najdulja i najzahtjevnija autonomna vožnja za Nissan Leaf

Projekt konzorcija HumanDrive, pod vodstvom Nissana Europe uz potporu Vlade Ujedinjene Kraljevine, uspješno je priveden kraju, a ovaj zajednički projekt istražuje načine na koji nove tehnologije mogu približiti autonomnu vožnju ljudskom iskustvu.

A sada nešto potpuno drugačije iz Toyote: C+WALK T je baterijsko električno vozilo na tri kotača
Cadillac Lyriq najavljuje budući izgled Cadillac automobila
Volkswagen predstavio koncept ID.2all – je li to budući automobil za mase?

370 km duga autonomna vožnja kroz Ujedinjeno Kraljevstvo uspješno je završena, a ovaj projekt je bio posvećen istraživanjima najnovijih sustava za autonomnu vožnju. Projekt HumanDrive zajednički financiraju Vlada Ujedinjene Kraljevine kroz Centar za povezana i autonomna vozila (Centre for Connected and Autonomous Vehicles), tvrtka Innovate UK i još devet partnera konzorcija. Zajednički fond ovog projekta procjenjuje se na 13,5 milijuna funti.

Ispitivanja su provedena na Nissanu Leafu prve generacije koji je bio opremljenim navigacijskim sustavom, radarom, lidarom i kamerama koje pomažu percipirati okruženje vozila. Zahvaljujući svemu tome, sustav samostalno prilagođava kretanje cestama i uspješno izbjegava prepreke na putu. Uspješno su provedena dva testiranja – 370 km duga autonomna vožnja kroz Ujedinjenu Kraljevinu pod imenom Grand Drive, pri čemu je korištena napredna tehnologija pozicioniranja te ispitivanje sustava za autonomnu vožnju na testnoj stazi, kako bi kroz strojno učenje usvojio navike vozača i tako poboljšao njihovo iskustvo.

U drugom dijelu projekta HumanDrive posvetili su se načinima na koje sustav umjetne inteligencije poboljšava korisničko iskustvo i udobnost putnika u povezanim i autonomnim vozilima. Testna vozila, ispitana na privatnim stazama, bila su opremljena sustavima umjetne inteligencije koje je razvila partnerska tvrtka Hitachi Europe Ltd, a koji omogućuju strojno učenje u stvarnom vremenu. Sustav na temelju dosadašnjeg iskustva u prometu i naučenih rješenja može spremno reagirati na slične situacije u budućnosti i sigurno zaobići prepreku.

Premda se ovaj istraživački projekt zasad neće širiti na druge zemlje, zasigurno će pomoći oblikovati buduće sustave za autonomnu vožnju. Novi Nissan Juke, Leaf, Qashqai i X-Trail opremljeni su sustavom Nissanove inteligentne mobilnosti ProPILOT koji pruža pomoć pri upravljanju, ubrzavanju i kočenju te time povećava kontrolu u vožnji. ProPILOT je namijenjen vožnji u jednom traku autoceste te je prilagođen za vožnju pri niskim brzinama tijekom prometnih gužvi i putovanje autocestom. Ovaj sustav smanjuje umor i stres, a povećava sigurnost, općenitu kontrolu i povjerenje vozača koji više ne moraju brinuti o uobičajenim sastavnicama vožnje.

KOMENTARI