Od sada ćete na javnim gradskim cestama viđati automobile koji sami voze

Od sada ćete na javnim gradskim cestama viđati automobile koji sami voze

Nakon uspješnih vožnji u Japanu i SAD-u, Toyota je započela s testiranjem autonomne vožnje na javnim gradskim cestama u Europi

Lexus nudi Relax program s do 10 godina jamstva na vozila
On bi trebao postati najprodavaniji Lexus u Europi: kompaktni SUV LBX
Nikad robusniji: Ovo je treća generacija modela Lexus GX

U živom gradskom središtu Bruxellesa, u srcu europskih institucija, jedan automatizirani Lexus LS će sa sigurnosnim vozačem neprestano voziti nepromjenljivom rutom tijekom sljedećih 13 mjeseci. Svrha Toyotinog testiranja je izučavanje utjecaja različitosti ljudskog ponašanja na automatizirane sustave vožnje (AD), a nakon stečenih iskustava po američkim i japanskim prometnicama razumijevanju sustava se pridodaju i europski uvjeti.

Toyota Motor Europe (TME) nakon uspješnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama sada izlaže svoje interno razvijene AD sustave stvarnim gradskim uvjetima

Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozit će na običnim, otvorenim cestama. Jedina razlika u odnosu na sve ostale Lexuse LS je paket senzora postavljen na krov koji uključuje Lidar, radare, kamere i sustav određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se za svaki slučaj nalaziti i sigurnosni vozač koji će moći u bilo kojem trenutku intervenirati i zaobići upravljački sustav AD vozila te operator koji će nadgledati cijeli sustav.

Prethodno je Toyota obavila temeljite pripreme vozila: provjere AD sustava, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobivanja nužnih odobrenja. S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela automatizirane vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur (vozač).

Automatizirani Lexus LS će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog sudjelovanja u europskom projektu „L3Pilot“,” zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače
automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga financira Europska komisija.

Europski L3Pilot projekt utire put za terenska ispitivanja AD sustava većih razmjera koja će obuhvaćati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrirati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno djelovanje sustava u složenim i različitim urbanim okruženjima.

Aktualni Toyotini modeli koji se prodaju i na hrvatskom tržištu kroz Toyota Safety Sense sadrže napredne sustave za pomoć u vožnji (ADAS).

Gerald Killmann, Potpredsjednik za istraživanje i razvoj pri TME: „Unutar Toyote globalno, TME-jev Centar za istraživanje i razvoj u Bruxellesu je Regionalni centar izvrsnosti za računalni vid: omogućavajući računalima da „vide“ i „razumiju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog utjecaja na zahtjeve sustava automatizirane vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u prometnim nesrećama.

Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sustav mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles, europska prijestolnica u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspješnih ispitivanja na javnim cestama u Japanu i SAD, razumijevanju sustava sada pridodajemo i europske uvjete.

KOMENTARI