Povijest i budućnost u jednom: ovo je električni Volkswagen e-Bulli

Povijest i budućnost u jednom: ovo je električni Volkswagen e-Bulli

Volkswagen je predstavio e-Bulli, potpuno električno vozilo s elektromotorom iz 2000. godine, koje je upakirano u klasični izgled modela T1 Samba Bus iz 1966. godine.

U svibnju su najtraženiji bili gradski automobili Clio, Fiat 500, Corsa, Captur i C3
Nova GARAŽA je na svim kioscima: usporedili smo 10 SUV modela iz VW grupacije, a otkrivamo i sve tajne balansiranja kotača
Volkswagen Transporter 6.1 kao kombi i kao pick-up s dvostrukom kabinom

Odjel za gospodarska vozila u Volkswagenu napravio je zanimljiv projekt spajanja prošlosti i budućnosti i to tako da su u karoseriju legendarnog VW Bulli, popularnog modela T1 Samba Bus iz 1966. godine ugradili električni motor iz 2020. godine i time dobili vrlo zanimljiv proizvod e-Bulli.

e-Bulli pokreće 83 KS snažan elektromotor koji raspolaže s 212 Nm okretnog momenta, a ugrađena baterija ima kapacitet od 45 kWh i nudi doseg veći od 200 km s jednim punjenjem, a njen se kapacitet može napuniti do 80 % za 40 minuta, ako je priključena na brzi punjač.

U usporedbi s originalnim bokser motorom snage 44 KS, to je povećanje od gotovo 100 %, dok je okretni moment dvostruko veći jer je originalna izvedba nudila svega 102 Nm. Električni e-Bulli je opremljen 1-stupanjskim mjenjačem, a maksimalna brzina koju postiže e-Bulli je elektronski ograničena na 130 km/h. Originalna izvedba je mogla potegnuti tek do 105 km/h.

Osim pogona, promijenjeni su detalji u vanjskom i unutarnjem dizajnu. Tako su sprijeda ugrađena LED svjetla, a straga je ugrađen LED pokazivač napunjenosti baterije. U unutrašnjosti ima mjesta za osam putnika, a i tu su se koristile klasične linije uređenja, s modernim dodacima u vidu ručice mjenjača, tipke za paljenje i gašenje te displeja unutar brzinomjera. Pod je pak prekriven punim drvom u izgledu brodske palube. Tako e-Bulli istovremeno izgleda i retro i moderno.

Čitav niz informacija je vidljiv na tabletu koji je ugrađen u krovnu konzolu, a putem sustava ”We Connect” vozači mogu online vidjeti informacije o preostalom vremenu punjenja, trenutačnom dosegu i prijeđenim kilometrima, trajanju vožnji, potrošnji energije i rekuperaciju putem aplikacije na smartphoneu ili računalu. Kao svojevreeno popularno hipijevsko vozilo e-Bulli ne bi bio pravi Bulli da nema i dobru podršku za multimediu. Za glazbu se brine radiouređaj retro izgleda koji je opremljen funkcijama DAB+ i bluetooth, a posjeduje i USB priključak, a ugrađen je i aktivni subwoofer.

Sve ovo možete i sami naručiti, a cijena pretvaranja modela T1 u verziju kakvu vidite na slikama košta minimalno 64.900 EUR (oko 490.000 kuna). Pretvarati se mogu i novije verzije T2 i T3. No bez obzira na cijenu moramo priznati da se radi o iznimno privlačnoj transformaciji u e-Bulli.

KOMENTARI