Vozili smo Citroën C5 Aircross: Dostojan 100. rođendana

Vozili smo Citroën C5 Aircross: Dostojan 100. rođendana

Inspiriran kupcima koji se ne žele odreći praktičnosti i udobnosti Citroën je razvio C5 Aircross i ušao u C-SUV segment, brzo rastući i vrlo važan dio tržišta. Ovo je pravi i trenutno najbolji Citroën i jedan od finalista za titulu europskog automobila godine

U Zagrebu je predstavljen novi BMW serije 3, uz jednog posebnog gosta
TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 MultiJet 150 AT Super
Vozili smo: potpuno električni Jaguar I-Pace

Danas smo u Zagrebu, na konferenciji za medije, imali priliku probati trenutno najbolji Citroënov model, auto ili bolje reći SUV koji na tržište dolazi u trenutku kad francuska marka slavi 100 godina postojanja. I ovo je dostojan novitet u povodu tako značajne godišnjice.

Odmah, čim smo vidjeli C5 Aircross jasno je kako se radi u čistokrvnom Citroënu, osebujnog dizajna, naslonjenog na C3 Aircross, originalnih rješenja i istaknute osobnosti. Ovo je SUV koji će voljeti individualci, kupci kakvi se najčešće i odlučuju za „double chevron“.

Velike su mogućnosti personalizacije, od mogućih 30 kombinacija vanjskih boja do pet uređenja interijera. Osim toga, vozaču je dostupno 20 najnovijih tehnologija pomoći u vožnji i povezivosti uključujući „highway driver assist“ i drugi stupanj autonomne vožnje. Ispred očiju vozača je zanimljiv 12,3-inčni Thin Film Transistor zaslon s mjeračima, dok je na središnjoj konzoli 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir.

C5 Aircross je dugačak 4,50 m, a među dimenzijama se posebno ističe 230 mm udaljenosti podnice od tla što znači i sposobnost vožnje na izrazito lošim cestama pa i izvan njih. Nakon što se istakne vanjskim izgledom C5 Aircross brzo zove i u svoju unutrašnjost koju odlikuju velika prostranost i modularnost, što ne čudi jer je Citroën primijenio svoja znanja stečena na jednovolumenima Picasso, a sada i Grand Tourer.

U drugom redu su tri zasebna sjedala pune veličine s mogućnošću uzdužnog klizanja i preklapanja. U Citroënu su ponosni na minimalno 580 litara obujma prtljažnog prostora koji se, ovisno o poziciji stražnjih sjedala može povećati do 720 litara, a s preklopljenim raste do 1630 litara. Trenutno u segmentu nitko ne nudi više i bolje.

Vožnja je poseban doživljaj s aspekta udobnosti, a mi smo se nakratko po zagrebačkom Gornjem gradu družili s dizelskom izvedbom sa 130 KS i ručnim mjenjačem. Znano je da je Citroën sinonim za udobnost, ali C5 Aircross je korak dalje. Sve izvedbe su serijski opremljene Citroënovim Progressive Hydraulic Cushion ovjesom. Umjesto gumenih graničnika, koriste se hidraulični što je prije 25 godina koristio pobjednički ZX na rallyu Paris Dakar, danas koristi C3 WRC, a od cestovnih modela premijera je bila u C4 Cactusu. Ukoliko vas živciraju gradske rupe i pogotovo neugodni zagrebački ležeći policajci, C5 Aircross je pravi odabir jer za njega jednostavno ne postoje. Prelazi ih s lakoćom, baš kao na letećem tepihu, kako to slikovito dočaravaju u Citroënu. Bez buke, udaranja, mekano i neprimjetno. Među kompaktnim SUV-ovima nema udobnijeg. Osjetili smo to i sami dok smo se vozili po Mesničkoj ulici u Zagrebu, a ako ste se barem jednom vozili po toj poznatoj ulici s kamenim kockama koja vodi do Gornjeg grada onda možete pretpostaviti kakva je podloga. Uživali smo i u ugodnim sjedalima tako da je općenit dojam o automobilu vrlo ugodan.

C5 Aircross je nastao na platformi koju već koristi Peugeot 3008 i DS7 Crossback, ali i Opel Glandland X. Originalno je C5 Aircross predstavljen prije godinu dana u Šangaju za kinesko tržište. Tamo se i proizvodi dok će europska izvedba dolaziti iz Citroënove tvornice u Rennes-La Janais.

Što se motorizacije tiče, Citroën nije odustao od dizela, a krajem godine će se ponuditi kao prvi Citroën s PHEV tehnologijom i autonomijom 60 km u (električnom) ZEV modu. Motori zadovoljavaju 6.2 normu i odlični su za svakodnevnu vožnju kao i za dugačka putovanja.
Benzinske opcije su PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim ili PureTech 180 S&S s novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ljubitelji dizela imaju još veću mogućnost odabira. Slabiji BlueHDi 130 S&S se nudi s ručnim i automatskim mjenjačem, a snažniji BlueHDI180 S&S samo s automatskim.


U ponudi su tri paketa opreme: Live, Feel i Shine. Cijena najjeftinijeg Citroena C5 Aircross je 179.900 kuna za benzinsku izvedbu s ručnim mjenjačem i Live paketom opreme. Najzahtjevniji će odabrati BlueHDi 180 s automatskim mjenjačem i Shine paketom za što će platiti 278.900 kuna. Dizelski motor snage 130 KS s ručnim mjenjačem koji smo isprobali te s paketom opreme Feel trebao bi biti najbolje prodavani model na hrvatskom tržištu, a cijena s bijelom bojom i 18-inčnim naplatcima od lagane legure iznosi 207.900 kuna.

KOMENTARI