Test: Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid e-DCS6 Max

Test: Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid e-DCS6 Max

Dobro poznati Citroen C5 Aircross je dobio novi hibridni pogonski sklop i novi automatski mjenjač, koji su upareni prilično dobro, a glavnu riječ i dalje vode udobna sjedala i odlična zvučna izolacija, pa ni duga putovanja po autocesti neće umarati.

Obnovljeni C5 Aircross dobio ozbiljniji izgled, poboljšana Advanced Comfort sjedala i novu multimediju
Citroen C5 Aircross s novim blagohibridnim motorom sa 136 KS
Redizajnirani i još udobniji Citroen C5 Aircross stigao u domaće salone

Citroen C5 Aircross je s nama od 2018. godine, a početkom 2022. godine je predstavljena i redizajnirana izvedba koja je donijela puno bolji ukupan dojam, a nakon benzinaca i plug-in hibrida, Citroen je odnedavno na tržištu ponudio i hibridnu izvedbu, a s njom stiže i novi automatski mjenjač. A iako je na tržištu već preko 6 godine, C5 Aircross i dalje izgleda zanimljivo i privlačno i nikako ne zastarjelo, i sigurni smo kako će upravo ova izvedba teško vizualno zastarjeti, kako se često dešava s modelima drugih proizvođača. Nekima se to sviđa, nekima ne, no mi smo nekako usmjereniji ka takvom dizajnu. Sprijeda dominira veliki Chevron logo koji se nastavlja na dnevna LED svjetla, dok su svjetla za maglu postavljena nisko, uz sam rub branika, pa odlično obavljaju svoj posao po gustoj magli. Tamni 19-inčni naplatci su se odlično stopili s plastičnim obrubima i Airbumpovima, a kromirani okviri stakala naglašavaju elegantan izgled. Stražnji kraj je dizajniran prilično jednostavno, ali efektno. Stražnja svjetla su 3D efekta, a tu su i velika vrata prtljažnika koja se otvaraju prilično nisko i nude veliki otvor. Standardno u današnje vrijeme – dva lažna otvora auspuha.

Unutrašnjost je moderna i skladno dizajnirana, a u bogatom paketu opreme Max u kombinaciji s dodatnim paketima dodatne opreme, boravak je ugodan. Ispred vozača se nalazi upravljač s fizičkim tipkama i gumbićima te polugicama za ručno mijenjanje brzina, a sve informacije o vožnji se prikazuju na zaslonu dijagonale 12,3 inča. Možda dolazi s „jednostavnim“ dizajnom, no prednost takvog dizajna je upravo laka čitljivost, što svakako hvalimo. Središnji multimedijski zaslon ima dijagonalu od 10 inča, i izrazito je brz u radu, no ne sviđa nam se, kao ni na jednom automobilu, što se sve postavke klimatizacije podešavaju upravo na njemu. On s druge strane nudi mogućnost biranja poziva samo putem okretnog gumbića i jedne tipke na upravljaču, što je danas, bez glasovnih opcija, nemoguća misija.

Tu su još i dva reda dodirnih funkcija, a podno njih je postavljena polica s bežičnim punjačem, dva klasična USB priključka te 12V utičnica. Automobil se pali s pomoću tipke na središnjoj konzoli, koja se nalazi pored minimalističkog mjenjača, a nedostajala nam je funkcija AutoHold. Središnji naslon za ruke se otvara po pola, a osim što u njemu ima mnogo prostora, on je i hlađen, što je također rijetkost u današnje doba.

A udobnost je na najvišoj razini radi Advanced Comfort sjedala, koja dolaze serijski od srednjeg paketa opreme, a prostranost je velika. Ovo je jedan od rijetkih modela gdje sjedalo vozača ne treba biti pomaknuto do kraja kako bi se smjestio sa 196 cm visine. Također, sjedala su široka, a grijanje dolazi serijski. Mnogo je prostora i straga, gdje su ugrađena tri odvojena sjedala, vanjska dolaze s Isofix priključcima, a mogu se podešavati po dužini, ali i po nagibu naslona.Osim toga, tu su i ventilacijski otvori te jedan USB priključak za punjenje. Jedino je šteta što se stražnje srednje sjedalo ne može preklopiti u naslon za ruke.

Tu je i prostrani prtljažnik koji u osnovi zaprima čak 580 litara prtljage, odnosno 720 litara ako se stražnja sjedala pomaknu naprijed, dok je s preklopljenim sjedalima obujam 1630 litara. Tu je i praktična polica za dvostruko dno prtljažnika. A kako smo već spomenuli i veliki otvor, u njega je lako ubaciti i prevesti hladnjak, jer se nudi i preko 500 kg nosivosti.

No kako se snašao novi pogonski sklop? Pa prilično dobro. Riječ je o kombinaciji trocilindričnog 1,2-litrenog turbo benzinskog motora koji je evolucija već dobro poznatog PureTech motora, no u ovom slučaju isporučuje malo višu snagu od 100 kW/136 KS, a kombiniran je s 48 Voltnom samopunjivom baterijom i elektromotorom koji razvija snagu od 16 kW/21 KS i nudi 51 Nm okretnog momenta. Iz Citroena kažu kako je riječ o motoru koji ima čak 40 % novih dijelova, a koji bi trebao biti i puno izdržljiviji, a i povoljniji za održavanje, jer dolazi s lancem umjesto remena. A upravo je ovo motor koji bi trebao zamijeniti turbo dizel motor, koji je još uvijek u ponudi, a koji je u prosjeku skuplji oko 1500 eura.

A kakvim se pokazao? Pa prilično tihim u radu, a u kombinaciji s novim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem radi prilično glatko, iako mjenjač ponekad predugo ostaje u nižoj brzini. No ono što hvalimo je što na dugim uzbrdicama nije neodlučan i odlično prati ritam vožnje, za razliku od konkurenata. No u ovakvim trenutcima i troši mrvicu više nego bi voljeli. Naime, pod takvim opterećenjem prosječna potrošnja se kreće između 8 i 9 litara, a slično će potrošiti i na većim brzinama na autocesti, kada je izuzetno tih, i motor i buka iz vana. Pri brzinama od 120 do 130 km/h potrošnja se kreće oko 6 do 7 litara, a litru manje će potrošiti na otvorenoj cesti. U gradu je potrošnja između 5 i 7 litara, ovisno o gužvi i koliko vam je teška noga na papučici gasa. No potrošnja je i više nego zadovoljavajuća za ovakvo vozilo.

I za kraj ostaje cijena, a testni model s dodatnom opremom košta 37.436 eura, dok mu je cijena bez dodatne opreme 34.700 eura. Citroen odnedavno nudi tri paketa opreme – You, Plus i Max, a ovako motorizirani C5 Aircross je dostupan u sve tri izvedbe. Tako s osnovnim paketom košta 31.461 eur, a donosi bogatu opremu, uključujući i veliku digitalnu instrument ploču, 8-inčni multimedijski sustav, Advanced Comfort ovjes, 18-inčne aluminijske naplatke, LED svjetla, sigurnosni paket i još mnogo toga. Od njega je povoljniji jedino 130 KS snažan benzinac, čije cijene startaju od 27.832 eura, dok je pak najpovoljniji dizelaš sa 130 KS dostupan sa srednjim paketom Plus po cijeni od 33.399 eura. S druge strane cjenika se pak nalaze plug-in izvedbe, čije cijene startaju od 43.088 eura u izvedbi sa 180 KS, odnosno od 45.795 eura za izvedbu s 225 KS.

C5 Aircross se nudi u mnogobrojnim izvedbama, no nekako nam se testna kombinacija čini najuglađenijom kombinacijom, i s jako dobrim omjerom uloženo/dobiveno.

 

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4500 x 1859 x 1689 mm
Osovinski razmak 2730 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1531 kg/ 519 kg
Veličina prtljažnika 580/720/1630 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, 6 stupnjeva prijenosa
Snaga 100 kW / 136 KS
Okretni moment 230 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 200 km/h / 10,2 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,5
CO2 emisija 127 g/km
Cijena 37.436 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčna digitalna instrument ploča, automatski dvozonski klima-uređaj, kamere u 360 stupnjeva, sigurnosni paket, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI