Volvo 164 obilježava 50 godina

Volvo 164 obilježava 50 godina

1964. godine u Gothenburgu u Švedskoj pokrenut je model Volvo 164, nakon prethodno propalog projekta s kraja 50-ih godina

Bentley slavi 70 godina od pojave prvog serijskog R-Type Continentala
Dva nova logotipa “Made at the Centro Stile” povodom 70. godišnjice Alfa Romeo Giuliette i 50. godišnjice Alfette GT
Seat će u subotu proslaviti svoj 70. rođendan

Ideja o velikom, prestižnom modelu u Volvu je postojala jako dugo. Krajem 50-ih godina planiran je veliki i luksuzni Volvo s V8 motorom, ali u 1960. godini odustalo se od projekta, u trenutku kada su istraživanja pokazala da su budućnost ipak kompaktniji automobili, naročito u SAD-u.

Ali, lansiranje serije 140 u 1966. godini donijelo je i ideju da se šestcilindarski motor smjesti u karoseriju modela 140. Na taj se način dobila kombinacija prestiža u kompaktnoj veličini. Glavni dizajner Jan Wilsgaard zadržao je šasiju serije 140 te preuzeo dio (propalog) projekta iz 1950-ih.

Šasija modela 140 produžena je za 10 centimetara od vjetrobrana prema naprijed kako bi se omogućilo postavljanje novorazvijenog rednog šestcilindričnog motora. Model je dobio oznaku B30, imao je 3.0 obujam te uz dvostruki Zenith-Stromberg rasplinjač (karburator) razvijao 145 KS. Dodan je ZF mjenjač kratkog hoda u tunel pored prednjih sjedala. 1972. godine stiglo je elektronsko ubrizgavanje goriva.

U interijeru su stavljena raskošnija sjedala od vunene tkanine, tekstilne prostirke za noge dok su se straga mogle smjestiti dvije osobe, uz preklopljen naslon za ruke u sredini. Nakon godinu dana od početka proizvodnje Volvo 164 dobio je standardne kožne presvlake sjedala, pomoćna halogena svjetla i naslone za glavu. U SAD-u je model imao električne podizače prozora, električni krovni otvor, klima uređaj.

U to se vrijeme, točnije u srpnju 1969. godine, pisalo kako Volvo želi ukrasti kupce iz prodajnih salona Buicka, Oldsmobilea i Mercedesa, a to se upravo i dogodilo. Novi kupci Volva bili su liječnici, odvjetnici, stomatolozi – ljudi koji si mogu priuštiti nešto drugačije. Na taj su način vlasnici mogli pokazati kako voze luksuzni automobil koji pokazuje da imaju jako puno novca.

Posljednja godina u kojoj se Volvo 164 proizvodio bila je 1975, a svi modeli iz te godine izvezeni su u SAD. Zatim je stigao nasljednik, model Volvo 264 koji se počeo proizvoditi odmah nakon prestanka proizvodnje modela 164.

Pet manje poznatih činjenica o Volvu 164:
1) Samo je jedan primjerak Volva 164 s većom visinom i većim međuosovinskim razmakom pretvoren u kola hitne pomoći. Time je 164 utro put koji će kasnije nastaviti Volvo 265 kao vozilo za hitnu pomoć
2) 1974. godine proizvodnja Volva 164 seli se u Kalmar u tvornicu u kojoj se koristila rotacija radnih mjesta kako bi se istovremeno nadgledao proizvodni proces i obavljali različiti radni zadaci dok su se vozila prebacivala pomoću kolica s akumulatorskim pogonom
3) Prototip za Volvo 262C, luksuzni kupe proizveden u Italiji, baziran je na Volvu 164. Prototip je uz dvoja vrata izgledao vrlo slično kao i produkcijski model, a razlika je bila u prednjem dijelu vozila
4) 6-cilindarski motor B30 iz Volva 164 koristio se također u brojnim Volvovim vojnim terencima. Postojala je i morska inačica B3 motora s tri rasplinjača koju je proizvodio Volvo Penta
5) Zagato je na Ženevskom auto salonu 1970. godine na svojem štandu izložio sportski coupe 3000 GTZ s B30 motorom ispod poklopca te je mehanički bio temeljen na Volvu 164. Do dana današnjeg taj model je ostao jedini prototip.

KOMENTARI