Visa je tijekom Mobile World Congressa u Barceloni predstavila zanimljiv koncept koji se sastojao od pravih dijelova Bentley automobila te spojenog tableta putem kojeg je predstavljeno kako se u budućnosti može lakše i jednostavnije organizirati plaćanje parkinga u velikim gradovima.
Prema UN-u, do 2050. godine čak 68 posto svjetske populacije živjet će u urbanim središtima, a broj megagradova s više od 10 milijuna stanovnika povećat će se s današnjih 43 na 51. S obzirom da Visa već ima iskustva s automobilskim kompanijama, operatorima za transport i tehnološkim startupovima, Visa je naručila studiju pod nazivom „Budućnost prometa: mobilnost u doba velikih megagradova“ kako bi se bolje razumjeli izazovi s kojima se putnici suočavaju danas, ali i izazovi s kojima će se suočavati u budućnosti.
Studija je na uzorku od 19.000 potrošača u 19 zemalja izrađena u suradnji sa Sveučilištem Stanford te je istražena rastuća potražnja za javnim i privatnim prijevozom, ali i kakvu će ulogu imati digitalna trgovina u održivom rastu.
Plaćanja su u središtu svakog oblika putovanja, a nastavit će se sve više integrirati kako veći broj gradova bude primjenjivao beskontaktni javni prijevoz, digitalne načine plaćanja parkiranja, ali i usluge iznajmljivanja kao što su bicikli ili skuteri. Vrijeme provedeno u putovanju do posla, pokazuje studija, frustrira ispitanike studije – 52% njih je frustrirano javnim gradskim prijevozom, a trećina ispitanika (37%) očekuje da će se njihovo vrijeme potrebno za putovanje do posla povećati u sljedećih pet godina.
U području korištenja automobila osobni automobil i dalje je najčešći oblik prijevoza za putovanje do posla (60%) i za osobna putovanja (61%). Istovremeno, samo 42% generacije Z (18 – 25 godina) koristi automobil kako bi išli na posao, u školu, sveučilište ili za osobno putovanje. Najviše nezadovoljstva ipak izaziva pronalaženje slobodnog parking mjesta (64% ispitanika), a od rizika kazne za parking koji traje duže nego je planirano strahuje 44%. Istovremeno, 42% ispitanih plaća za parking više nego što zaista trebaju.
Ispitanici smatraju da bi češće koristili javni prijevoz kad bi se lakše mogao platiti prijevoz (27% bi se povećao broj putnika) jer zbog složenosti plaćanja moraju vrlo često ulagati pritužbe i prigovore. 44% njih niti ne zna koliko bi trebalo platiti putovanje javnim prijevozom kad bi ga koristili, a 41% njih izjavilo je kako su usluge dostupne samo za gotovinu poprilično uznemirujuće. Zbog frustracija s plaćanjem češće će koristiti vlastiti automobil, a rjeđe javni prijevoz. Istovremeno, 47% korisnika automobila željelo bi vidjeti inovacije uz koje bi ih prijevoz i potrošnja goriva manje koštali.
35% ispitanih bi željeli koristiti aplikaciju koja prepoznaje lokaciju na kojoj žele napuniti rezervoar gorivom i platiti putem iste aplikacije. Na Visinom štandu u Barceloni sjeli smo u konceptni Benltey na koji je uparen tablet s mobilnom aplikacijom koja na 53 milijuna lokacija omogućuje jednostavnije traženje lokacije benzinske pumpe i parkirališta, ali istovremeno je omogućeno i plaćanje svih usluga na jednostavan način. S takvom aplikacijom može se otići i u McDonald’s te platiti obrok, a sve prati sigurnost kojoj je Visa posvetila pozornost.
Prema Visi, rješenje problema u budućnosti transporta je u investiranju u povezivost i podatkovnu infrastrukturu koja podržava razmjenu podataka u stvarnom vremenu, zatim bolje iskustvo plaćanja i beskontaktni prolazak uz integriranje osobne autentifikacije u iskustvo plaćanja, kombiniranje više različitih sredstava prijevoza (npr. automobil + metro + bicikl). Gradovi bi trebali surađivati s korporacijama u boljem planiranju prometa, uz umjetnu inteligenciju u kombinaciji s big data kako bi se analizirali podatci o potrošnji, kretanju i trendovima te tako predvidjele potrebe u stvarnom vremenu i boljem planiranju prometa.
KOMENTARI