Visa i Bentley u Barceloni predstavili povezivanje automobila i plaćanja parkinga

Visa i Bentley u Barceloni predstavili povezivanje automobila i plaćanja parkinga

Na štandu Vise u Barceloni naišli smo na koncept putem kojeg se prezentira povezivost i plaćanje između automobila i mobilnih aplikacija

MyMazda je nova aplikacija za vlasnike Mazda vozila
Toyota + glasovni asistent Alexa u Barceloni
U četvrtak parkirajte besplatno diljem Hrvatske

Visa je tijekom Mobile World Congressa u Barceloni predstavila zanimljiv koncept koji se sastojao od pravih dijelova Bentley automobila te spojenog tableta putem kojeg je predstavljeno kako se u budućnosti može lakše i jednostavnije organizirati plaćanje parkinga u velikim gradovima.

Originalni upravljač i suvozačko sjedalo preuzeti su iz Bentley automobila

Prema UN-u, do 2050. godine čak 68 posto svjetske populacije živjet će u urbanim središtima, a broj megagradova s više od 10 milijuna stanovnika povećat će se s današnjih 43 na 51. S obzirom da Visa već ima iskustva s automobilskim kompanijama, operatorima za transport i tehnološkim startupovima, Visa je naručila studiju pod nazivom „Budućnost prometa: mobilnost u doba velikih megagradova“ kako bi se bolje razumjeli izazovi s kojima se putnici suočavaju danas, ali i izazovi s kojima će se suočavati u budućnosti.

Studija je na uzorku od 19.000 potrošača u 19 zemalja izrađena u suradnji sa Sveučilištem Stanford te je istražena rastuća potražnja za javnim i privatnim prijevozom, ali i kakvu će ulogu imati digitalna trgovina u održivom rastu.

Gorivo je na rezervi? Dovoljno je samo pokrenuti aplikaciju na tabletu

Plaćanja su u središtu svakog oblika putovanja, a nastavit će se sve više integrirati kako veći broj gradova bude primjenjivao beskontaktni javni prijevoz, digitalne načine plaćanja parkiranja, ali i usluge iznajmljivanja kao što su bicikli ili skuteri. Vrijeme provedeno u putovanju do posla, pokazuje studija, frustrira ispitanike studije – 52% njih je frustrirano javnim gradskim prijevozom, a trećina ispitanika (37%) očekuje da će se njihovo vrijeme potrebno za putovanje do posla povećati u sljedećih pet godina.

U području korištenja automobila osobni automobil i dalje je najčešći oblik prijevoza za putovanje do posla (60%) i za osobna putovanja (61%). Istovremeno, samo 42% generacije Z (18 – 25 godina) koristi automobil kako bi išli na posao, u školu, sveučilište ili za osobno putovanje. Najviše nezadovoljstva ipak izaziva pronalaženje slobodnog parking mjesta (64% ispitanika), a od rizika kazne za parking koji traje duže nego je planirano strahuje 44%. Istovremeno, 42% ispitanih plaća za parking više nego što zaista trebaju.

Prilikom dolaska do odredišta poput hotela, automatski će se naplatiti parking karta

Ispitanici smatraju da bi češće koristili javni prijevoz kad bi se lakše mogao platiti prijevoz (27% bi se povećao broj putnika) jer zbog složenosti plaćanja moraju vrlo često ulagati pritužbe i prigovore. 44% njih niti ne zna koliko bi trebalo platiti putovanje javnim prijevozom kad bi ga koristili, a 41% njih izjavilo je kako su usluge dostupne samo za gotovinu poprilično uznemirujuće. Zbog frustracija s plaćanjem češće će koristiti vlastiti automobil, a rjeđe javni prijevoz. Istovremeno, 47% korisnika automobila željelo bi vidjeti inovacije uz koje bi ih prijevoz i potrošnja goriva manje koštali.

35% ispitanih bi željeli koristiti aplikaciju koja prepoznaje lokaciju na kojoj žele napuniti rezervoar gorivom i platiti putem iste aplikacije. Na Visinom štandu u Barceloni sjeli smo u konceptni Benltey na koji je uparen tablet s mobilnom aplikacijom koja na 53 milijuna lokacija omogućuje jednostavnije traženje lokacije benzinske pumpe i parkirališta, ali istovremeno je omogućeno i plaćanje svih usluga na jednostavan način. S takvom aplikacijom može se otići i u McDonald’s te platiti obrok, a sve prati sigurnost kojoj je Visa posvetila pozornost.

U aplikaciji se prikazuje račun za uslugu parkiranja koja se odmah može i platiti putem Visa kartice

Prema Visi, rješenje problema u budućnosti transporta je u investiranju u povezivost i podatkovnu infrastrukturu koja podržava razmjenu podataka u stvarnom vremenu, zatim bolje iskustvo plaćanja i beskontaktni prolazak uz integriranje osobne autentifikacije u iskustvo plaćanja, kombiniranje više različitih sredstava prijevoza (npr. automobil + metro + bicikl). Gradovi bi trebali surađivati s korporacijama u boljem planiranju prometa, uz umjetnu inteligenciju u kombinaciji s big data kako bi se analizirali podatci o potrošnji, kretanju i trendovima te tako predvidjele potrebe u stvarnom vremenu i boljem planiranju prometa.

Korisnici žele jednostavniji način plaćanja prilikom korištenja različitih sredstava prijevoza

KOMENTARI