U Japanu je otkriveno da su i njihovi proizvođači automobila (i motocikala) varali pri testovima potrošnje odnosno emisija ispušnih plinova. Japanska vlada odnosno Ministarstvo infrastrukture i prometa je upravo objavilo tu informaciju koja je uzdrmala automobilski svijet, ali i povjerenje koje inače postoji prema japanskim vozilima.
Prethodno je, početkom 2018. godine, već otkriveno kako su se lažnim podacima služili Nissan i Subaru (Mitsubishi je partner Nissana), a ovom dvojcu sada su se pridružila još tri proizvođača, nakon što je japanska vlada posumnjala u vjerodostojnost ostalih proizvođača te u ukupno 23 tvornice pokrenula istragu. Dakle, polovica od 8 japanskih proizvođača automobila provodila je testove na uzorcima proizvedenih automobila koji su posebno odabrani tijekom procesa osiguranja kvalitete, a otkriveno je i da su uzorci ispitani u netransparentnim odnosno nepravnim uvjetima vožnje.
Utvrđeno je da je Suzuki od 2012. godine obavio nepravilne testove na 6401 od 12.819 vozila (već su se i i ispričali javnosti, ali ne razmišljaju o opozivu vozila), Mazda je od 2014. godine na 72 vozila od 1875 obavila neprikladno testiranje dok je proizvođač motocikala Yamaha ulovljen sa sedam vozila od 335 u periodu od 2016. godine. Cijene dionica sva tri proizvođača doživjele su pad na burzama – dionice Suzukija i Yamahe pale su za više od 5% u odnosu na dan prije. Ipak, ne očekuje se veliki utjecaj ovog skandala na tržište i kupce jer ustanovljene nepravilnosti u pravilu ne utječu na performanse vozila.
Za sada nema nikakvih informacija da su na testovima varali ostali japanski proizvođači Toyota, Honda i Daihatsu, objavio je Nikkei. Slučaj s varanjima otkriven je u SAD-u 2015. godine s Volkswagenovim dizelskim vozilima u kojima je bio instaliran softver.

KOMENTARI