Što je ovo: Audi A8 L 60 TFSI e quattro?

Što je ovo: Audi A8 L 60 TFSI e quattro?

Što mislite što se sve krije iza oznake Audi A8 L 60 TFSI e quattro?

Audi SQ7 TDI sa sportskim dizajnom i S detaljima
Otkrivamo što se najbolje prodavalo na hrvatskom tržištu u srpnju
Audi e-tron kroz 24 sata prošao je kroz 10 zemalja

L oznaka označava dužu karoseriju Audija A8. 60 TFSI označava da se radi o snažnom 3.0 benzinskom motoru od 330 kW odnosno 449 KS i 700 Nm najvećeg okretnog momenta. Imamo i maleno slovo “e” dok za zadnju riječ quattro znamo već nekoliko desetljeća – pogon na sve kotače.

Slovo “e” odnosi se na električni motor koji velikom, ali baš velikom Audiju A8 L omogućuje da se vozi samo na struju do 46 kilometara. Dakle, radi se o plug-in hibridu čije se baterije pune u vožnji, ali i kad se automobil spoji na punjač električne struje – punjenje će na javnim punionicama trajati dva i pol sata, a kod kuće sedam i pol sati. Zbog toga je kombinirana potrošnja benzina samo 2,7 do 2,5 litara na 100 kilometara. Potrošnja struje iznosi 21,2 do 20,9 kWh / 100 km. Niti to ne izgleda previše, s obzirom na ono što elektroni moraju pogoniti. Znamo da je prosjek električnih vozila otprilike od 14 do 15 kWh na 100 km.

Dakle, ovdje se spajaju luksuz i učinkovitost, što je po prvi put. Vlasnici odnosno vozači će u većini situacija moći otići do posla i natrag i još navečer odraditi jednu šihtu, samo na struju. Eh, da, zaboravili smo napisati kako je Audi A8 L dugačak 5,3 metara. Da, baš toliko, uz povećani međuosovinski razmak, a na europsko tržište dolazi već ove jeseni.

Audi A8 s uobičajenim dimenzijama doći će u prodaju nešto kasnije, nekoliko tjedana poslije. Ipak, ovo nije prvi Audijev plug-in hibrid; Audi A7 Sportback, Audi Q5 50 TFSI e quattro te Audi Q5 55 TFSI e quattro na tržištu su od rujna ove godine.

Dakle, Audi A8 L pokreću dva motora; automobil ima dva srca. Turbopunjeni V6 3.0 benzinski motor isporučuje 340 KS (250 kW)i 500 Nm (znamo ga iz klasičnog A8 L 55 TFSI) dok električni nudi 100 kW i 350 Nm. Motori su povezani preko spojke u 8-stupanjski automatski mjenjač, a zatim se snaga raspoređuje na sva četiri kotača.

Audi A8 L 55 TFSI

Litij-ionska baterija kapaciteta 14,1 kWh smještena je ispod podnice prtljažnika, a napon u baterijama je 385 V. Kad se pokrenu oba motora, Audi A8 L će s mjesta do 100 km/h stići za samo 4,9 sekundi, a zaustavit će se tek pri 250 km/h (elektronski ograničeno).

A kad se vozi lagano, Audi A8 L 60 TFSI e quattro opremljen je sintetičkim e-zvukom kao standardom za upozoravanje pješaka i biciklista u gradskom prometu. U skladu s smjernicama EU-a, zvučni sustav za alarm (AVAS) može se čuti jasno do 20 km/h i postupno se smanjuje, kako brzina raste. Zvuk stvara mala elektronička kutija i emitira se zvučnikom u luku desnog kotača.

Narudžbe za Audi A8 L 60 TFSI e quattro već su krenule, a cijena u Njemačkoj starta od 109.000 eura.

KOMENTARI