Stigao je najatraktivniji mali gradski auto: Toyota Aygo X

Stigao je najatraktivniji mali gradski auto: Toyota Aygo X

Treća generacija Ayga je dobila u nazivu X, narasla je u svim smjerovima, a izuzetno je atraktivna u dvobojnoj karoseriji, te ne sumnjamo kako će biti i najprodavaniji model u svojoj klasi.

Cupra Formentor dolazi s plug-in hibridom s 245 KS ili benzincem s 310 KS
Lexus UX prekriven tisućama papirnatih latica kao interpretacija klasičnog japanskog vrta za meditaciju
Nova Kia Carens više nije monovolumen već crossover, ali i dalje nudi 7 sjedala

Na naše je tržište stigao još jedan novitet, koji bi mogao postati hit. Riječ je o Toyoti Aygo X, čita se Aygo cross, koja će zasigurno uzdrmati tržište malih gradskih automobila. Konkurencije mu je sve manje i svodi se na Fiat Pandu, Hyundai i10, Kiju Picanto, Renault Twingo, dok će najžešći konkurent biti već etablirani Suzuki Ignis, koji također koketira sa SUV izgledom, a čak se može dobiti i s pogonom na sve kotače!

Foto: Tatjana Bukvić

Foto: Tatjana Bukvić

Aygo X se ipak može dobiti samo s prednjim pogonom, a za pogon se brine već dobro poznati jednolitreni atmosferski benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 53 kW/72 KS i nudi 93 Nm okretnog momenta. Toyota je uspjela zadržati nisku težinu od 940 kg, pa ni performanse nisu loše. Maksimalna brzina od 158 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje popriličnih 15,6 sekundi, no zato je prosječna potrošnja 4,7 litara i to bez ikakve hibridne pripomoći. U ponudi i opcijski CVT automatski mjenjač (9.500 kn doplate) koji može voziti maksimalnom brzinom od 151 km/h, no zato je ubrzanje desetinku brže – 15,5 sekundi, ali i prosječna potrošnja mrvicu veća – 4,9 litara.

Postavljen je na novu GA-B platformu, koja je preuzeta s većeg Yarisa, a to donosi i veći međuosovinski razmak od 2430 mm. Ago X je narastao u svim smjerovima, pa je velik gotovo kao i prva generacija Yarisa. Dug je 3700 mm, širok 1740 mm i visok 1525 mm, a tu je i povećani prtljažnik koji sada broji 60 litara više, odnosno 231 litru. Preklapanjem sjedala mu obujam raste na 829 litara.

U ponudi je čak šest paketa opreme – X, X-Play, X-Trend, X-Style, X-Clusive i Limited. Već i početni X model ima klimu, električni paket, ali i Toyota Safety Sense paket koji uključuje adaptivni tempomat, automatsko kočenje s prepoznavanjem biciklista i pješaka, automatska duga svjetla, prepoznavanje znakova i zadržavanje vozila unutar trake. Jedino je šteta što nema nikakav audio sustav!

Aygo X-Play donosi 7-inčni multimedijski zaslon s podrškom za Android Auto i Apple CarPlay, kožni volan, kameru za vožnju unatrag no za atraktivan izgled treba izabrati opremu X-Trend koja donosi 17-inčne aluminijske naplatke, dvobojnu karoseriju, zatamnjena stražnja stakla, automatsku klimu i 8-inčni multimedijski zaslon, kao i senzor za kišu i bežični punjač.

Na fotografijama pak vidite model Limited, koji je ujedno i najbogatije opremljen Aygo X. Cijene startaju od 99.900 kuna, a na priloženom cjeniku možete vidjeti koliko košta pojedini paket opreme. Također, doplata za metalik boju je 3.700 kuna, za Chili Red boju 5.300 kuna, a doplatiti možete i za električno pokretani platneni krovni otvor po cijeni od 6.900 kuna.

KOMENTARI