Škoda Octavia obilježava 60 godina postojanja

Škoda Octavia obilježava 60 godina postojanja

Proizvodnja Škode Octavije započela je u siječnju davne 1959. godine, a naziv Octavia znači „osmi“

Kralj je na tronu: Golf je najprodavaniji automobil u Hrvatskoj
Octavia se i dalje najviše traži kao novi automobil u Hrvatskoj
Sa svega 95 komada prednosti ispred Clija, Golf je najprodavaniji u Europi u prvoj polovici godine

Octavia je Škodin najprodavaniji model svih vremena – tijekom 60 godina prodano je 6 milijuna vozila svih generacija, a moderni nasljednik stigao je u travnju 1996. U siječnju 1959. godine s proizvodne trake u tvornici Mladá Boleslav sišli su prvi proizvodni primjerci.

Octavia je naziv dobila prema latinskoj riječi octavia, a znači „osmi“. Naime, tada je novi model bio osmi Škodin model nakon drugog svjetskog rata, ali je i osmi model s neovisnom suspenzijom koju je na svoje modele proizvođač uveo 1933. godine.

Prva verzija Škode Octavije napustila je tvornicu u verziji s dvoja vrata, zajedno sa svojim prethodnicima Š 440 i Š 445, a ispod haube se nalazio četverocilindrični motor obujma 1,1 litara i snage 29,4 kW odnosno 40 KS. Pogon je bio na stražnje kotače, preko mjenjača s četiri stupnja prijenosa. Uz prosječnu potrošnju od 7,7 litara benzina na 100 km, prva Octavia postizala je najveću brzinu od 110 km/h. Kasnije je tijekom 1959. godine stigla snažnija izvedba Octavia Super s 1,2-litrenim motorom snage 33 kW (45 KS).

Od tehničkih inovacija, prva Škoda Octavia je imala prednju osovinu s vijčanim oprugama i stabilizatorima torzijske poluge pa je vožnja bila udobna. Uvođenjem asimetričnih prednjih svjetala tijekom 1959. godine povećana je aktivna sigurnost. Potražnja za automobilom je rasla ne samo u zemlji nego i u inozemstvu.

Prva Škoda Octavia s dvoja vrata snagu je na podlogu prenosila preko stražnjeg pogona

10. ožujka 1960. u Ženevi je na auto salonu predstavljena Škoda Octavia Touring Sport (TS) s motorom snage 37 kW (50 KS). Model je zatim prijavljen za utrke i relije, a nakon homologacije slijede tri pobjede na slavnom reliju Monte Carlo (1961, 1962. i 1963. godine).

11. rujna 1960. Škoda u Brnu predstavlja Octaviju Combi s dvodijelnim, vodoravno podijeljenim vratima prtljažnika obujma 690 litara i utovarnom dužinom od 96,5 cm. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala prtljažnik nudi 1050 litara obujma.

Svestrana Octavia Combi proizvodila se u Kvasiny postrojenjima od 1960. do 1971. godine. Dužina vozila je 4,065 metar, uz prtljažnik obujma od 690 do 1.050 litara

Salonska izvedba Octavije s dvoja vrata proizvodila se do 1964. godine, a posljednji model siva Octavia Super sišla je s proizvodne trake u Mladoj Boleslavi 11. travnja. Škoda 1000/1000 MB s motorom smještenim straga nasljeđuje Octaviju kao izravni nasljednik. Posljednja Octavia karavan se prestala proizvoditi 21. prosinca 1971. godine u tvornici Kvasiny. Između 1959. i 1971. ukupno je proizvedeno 360.000 Škoda Octavia, uključujući i 54.000 karavana.

Trekka, automobil proizveden na Novom Zelandu 1966. godine za bazu je koristio skraćenu šasiju Octavije Super, a radilo se o komunalnom vozilu koje se može smatrati pretečom Škodinih SUV vozila.

Škoda Trekka proizvodila se od 1966. do 1972., a prodavala se na Novom Zelandu, Australiji, Fijiju, Samoi i Vijetnamu

U 1992. godini, ubrzo nakon što je Volkswagen preuzeo Škodu, započelo se na izradi potpuno novog modela automobila temeljenog na oznaci Octavia te su na suvremenoj tehničkoj platformi bivši glavni dizajner Dirk van Braeckel i njegov tim stvorili novu, modernu Octaviju. S velikim vratima prtljažnika obujma od 528 do 1328 litara Octavia u sedan izvedbi debitirala je 4. travnja 1996. godine te je odmah dobila međunarodno priznanje za visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti.

Dvije godine kasnije, u ožujku 1998. stiže Octavia Combi, a godinu dana kasnije predstavljena je prva Octavia s pogonom na sve kotače. Do studenog 2010. godine proizvedeno je 970.000 primjeraka prve generacije Octavije u sedan izvedbi i 470.000 u karavanskoj.

Druga generacija Octavije, koja se proizvodila u periodu od 2004. do 2013. donijela je benzinske motore s izravnim ubrizgavanjem i DSG automatski mjenjač s dvostrukom spojkom te je prodano 1,6 milijuna sedan i 900.000 karavanskih izvedbi Octavije.

Treća generacija Octavije u proizvodnji je od studenog 2012. godine, uz facelift iz veljače 2017, a kupilo ju je 2,5 milijuna kupaca. Ukupno je, od 1959. godine, proizvedeno gotovo 6,5 milijuna Octavija, a proizvodi se u tvornicama u Mladoj Boleslavi, u Kini, Indiji, Rusiji, Kazahstanu i Alžiru.

Uskoro stiže četvrta generacija Škode Octavije…

KOMENTARI