Radi velikih gubitaka na svakom prodanom EV autu, Ford odgađa elektrifikaciju 2030.?

Radi velikih gubitaka na svakom prodanom EV autu, Ford odgađa elektrifikaciju 2030.?

U prva tri mjeseca Ford je ostvario 1,3 milijarde USA prihoda, a za to su najzaslužniji modeli iz Ford Pro odjela.

Toyota „Mobilnost za sve“ za Olimpijske i Paraolimpijske igare u Parizu 2024.
Još jedno legendarno ime gubi smisao: Capri postaje električni coupe SUV
Proace Max je najveći kombi iz Toyote, a predstavljen je i Hilux Hybrid 48V

Ford već neko vrijeme ne nudi klasična osobna vozila u SAD-u, a nakon gašenja Focusa tijekom 2025. godine, to će se dogoditi i u Europi, pa će se i tu u ponudi naći samo SUV-ovi, pritom ne računajući na Mustang, koji se ionako slabo prodaje. A Ford je najavio i kako će od 2030. godine postati isključivo električni brend, no izgleda kako bi se ipak mnogo toga moglo promijeniti. Naime, tijekom prva tri mjeseca ove godine, Ford je zabilježio dobit od 1,3 milijarde USD, a za to je zaslužna flotna prodaja Ford Pro, dok je u istom periodu za električne automobile i one s baterijom Ford zabilježio gubitak od 1,3 milijarde USD, što je dvostruko veći gubitak nego godinu ranije! Odjel Ford Pro je, u prosjeku, zabilježio 7300 USD za svako od prodanih preko 400.000 vozila, dok je Ford Blue, odjel za putnička vozila s ICE motorima, zabilježio oko 1400 USD dobiti za svako od 600.000 prodanih vozila. Istovremeno je odjel Model e izgubio čak 130.000 USD za svako od 10.000 električnih vozila koja su prodana tijekom prva tri mjeseca ove godine.

I dok se u budućnosti očekuje stabilizacija električnog odjela, jer su u sve ovo uračunati i troškovi razvoja novih modela, sada stiže i informacija kako će Ford u Europi i nakon 2030. godine kupcima nuditi ICE motore. Rezultat je to sve manjeg rasta, odnosno sve većeg pada prodaje električnih vozila, kako pojedine države ukidaju subvencije, no nije ni to jedini problem. Naime, električna su vozila sada već dovoljno dugo na tržištu da se može zaključiti kako je rabljeni električni automobil gotovo nemoguće prodati. Nitko ne želi kupiti električni automobil kojemu je garancija na bateriju već pri kraju, a kako se neslužbeno doznaje, ni mnoge auto kuće ne žele uzeti električni automobil pri zamjeni staro za novo, što dovodi do daljnjeg pada cijena rabljenim električnim vozilima. No bez obzira na sve, Ford ne želi produžiti proizvodnju aktualnog Focusa dalje od sljedeće godine.

KOMENTARI