Prva godišnjica tvornice Refactory i otvaranje jedinice RV u Flinsu

Prva godišnjica tvornice Refactory i otvaranje jedinice RV u Flinsu

Projekt Refactory: tvornica u Flinsu pretvorena je u prvu europsku tvornicu posvećenu kružnom gospodarstvu mobilnosti. Tom je prilikom Grupa predstavila Factory VO (Tvornica rabljenih vozila), svoju prvu tvornicu u kojoj će se vozila obnavljati na industrijskoj razini.

Svjetska premijera: Volkswagenova mobilna stanica za punjenje
Dodatnih 25 kilometara vožnje nakon nadogradnje Audija e-tron
UX 300e bit će prvi serijski potpuno električni Lexus, a stiže do kraja ove godine

Pretvorba tvornice u prvu europsku tvornicu posvećenu kružnom gospodarstvu mobilnosti dio je globalnog transformacijskog plana Grupe, čiji je cilj potaknuti stvaranje vrijednosti i održivi razvoj. Jean-Dominique Senard, predsjednik Upravnog odbora društva Renault, izjavio je: ”Veoma sam ponosan na trud koji je naš tim uložio kako bi u rekordnom vremenu stvorio najveću europsku tvornicu posvećenu kružnom gospodarstvu mobilnosti. Refactory je dokaz da su pozitivna transformacija i transformacija industrije mogući u Francuskoj. Ovo je još samo jedan primjer dinamičnog pristupa Grupe ekološkoj tranziciji, transformaciji vještina i stvaranju novih oblika mobilnosti.”

”Održali smo riječ: godinu dana nakon što je predstavljena, Refactory utjelovljuje inovativni i ambiciozni projekt tvornice u Flinsu te postaje središtem stvaranja gospodarske, društvene i ekološke vrijednosti. Tvornica Refactory odražava suštinu projekta Renaulution, kojim se Grupa obvezuje na dubinsku, brzu i održivu transformaciju s ciljem stvaranja vrijednosti. U središtu je tog projekta naša prva tvornica za obnovu rabljenih automobila. Time smo dokazali da smo sposobni podići svoje aktivnosti povezane s kružnim gospodarstvom na industrijsku razinu. Tvornica za obnovu rabljenih vozila pozicionira nas na sam vrh rastućeg tržišta rabljenih automobila. Zahvaljujući tom industrijskom alatu, godišnje možemo obnoviti do 45.000 vozila”, dodao je Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe.

Refactory se temelji na cjelovitom ekosustavu koji počiva na četirima centrima aktivnosti:

RE-TROFIT: odjel za ponovo opremanje i obnovu rabljenih automobila. U tvornici Retrofit, puštenoj u rad u rujnu 2021., do sada je obnovljeno više od 1500 vozila. U naredne dvije godine trebala bi povećati kapacitete i proširiti spektar djelovanja, pa će tako nuditi i popravke karoserija teških vozila. Prenamjena gospodarskih vozila u električna još je jedan projekt kojem će se tvornica posvetiti do 2030.

RE-ENERGY: odjel posvećen prenamjeni baterija i upotrebi novih oblika energije. Gaia, podružnica Grupe specijalizirana za popravak baterija, spremno podiže letvicu kako bi bila u korak s razvojem električne mobilnosti: do kraja 2021. izvršit će popravak 2000 baterija, a do 2030. godine broj godišnjih popravaka trebao bi iznositi 20.000. U suradnji s tvrtkom Mobilize, tvornica u Flinsu ove je godine implementirala projekt stacionarnih rješenja za pohranu energije kapaciteta 15 MWh. Višenamjenski mobilni ili stacionarni sustavi za pohranu energije (gradilišta, skladištenje solarne energije, brodovi itd.) imat će kapacitet od 30 MWh tijekom 2021. i 2022. godine. U okviru zajedničkog pothvata Hyvia, posvećenog razvoju mobilnosti temeljene na vodiku, tvornica u Flinsu od sljedeće će godine nuditi i ugradnju gorivnih ćelija i stanica za punjenje te opskrbu vodikom.

RE-CYCLE: odjel koji povezuje recikliranje i ponovnu upotrebu dijelova i materijala. Od 2021. do 2022. očekuje se postupan priljev timova iz tvornice Choisy-le-Roi, stručnjaka za obnovu mehaničkih dijelova koji će omogućiti tvornici rabljenih vozila i Renault Grupi da maksimalno iskoriste prenamijenjene i rezervne dijelove. U okviru toga predviđeno je i širenje strateških aktivnosti kako bi se uveo popravak elektroničkih kartica (mehatronika). Odjel nastavlja reciklirati dijelove i materijale (kao što su katalizatori i odbojnici) po principu zatvorene petlje.

RE-START: jedinica koja spaja inovaciju i obuku. Sastoji se od tri cjeline: inovacijskog centra posvećenog industriji 4.0 za razvoj prototipa, 3D printanja i prilagodbe naših robota, aktivnosti izrade prototipa gospodarskih vozila te kampusa u kojem će se radnici tvornice u Flinsu moći stručno usavršavati i stjecati diplome. Centar će od 2022. uključivati inkubator posvećen istraživanju i inovacijama u kružnom gospodarstvu, a uz podršku regije nudit će i nove akademske tečajeve za stjecanje stručnih kvalifikacija.

Do kraja 2021., 700 zaposlenika tvornice u Flinsu bit će uključeno u aktivnosti tvornice Refactory, a do 2030. planirano je zapošljavanje više od 3000 novih radnika.

Kako bi u što većoj mjeri očuvala vrijednost proizvoda i odgovorila na rast tržišta rabljenih automobila, tvornica za obnovu rabljenih automobila u Flinsu razvila je jedan od najboljih uslužnih modela u pogledu rokova isporuke, troškova i kvalitete proizvoda. Tvornica VO u cijelosti je digitalizirana, čime je zajamčena sljedivost i omogućeno praćenje obnove rabljenog vozila u stvarnom vremenu. Budući da je namijenjena za obnovu rabljenih vozila svih vrsta i marki, oslanja se na četiri glavne prednosti:

Veličina: Tvornica RV u Flinsu, koja se prostire na površini od 11.000 m2, najveća je tvornica za obnovu vozila u Europi. U njoj se smjenjuju tri tima koja dnevno mogu obnoviti do 180 rabljenih vozila, odnosno 45.000 vozila godišnje do 2023. Međutim, taj bi se broj u srednjoročnom razdoblju mogao i udvostručiti.

Troškovi: Konkurentnost tvornice proizlazi iz visokog stupnja proizvodnje, a za to je zaslužna organizacija proizvodnih jedinica i upotreba optimiziranih sustava za proizvodnju novih vozila. Tvornica RV ima korist i od dijelova i materijala, koje su po principu zatvorene petlje reciklirale podružnice Grupe kao što su Gaia, Indra i Choisy. Time se daje prednost upotrebi obnovljenih dijelova nad rezervnima. Opskrba logističkih tokova novim vozilima također pomaže smanjiti troškove i onečišćenje okoliša.

Rokovi isporuke: Tvornica RV može se pohvaliti besprijekornom organizacijom s četiri proizvodne linije. Tehnička kontrola koju provodi SGS Automotive Services na samoj liniji pomaže povećati učinkovitost i smanjiti kašnjenja. Tvornica je opremljena foto i video opremom ugrađenom na okretna postolja kako bi se generirale automatske snimke (do 10 vozila u satu). Skener visoke razlučivosti pruža virtualni pregled vozila u 360 stupnjeva (unutrašnjost, vanjština, podvozje i gume). Taj alat sa stručnim potpisom marke Twinner omogućuje trenutačni povratak vozila na tržište, bez čekanja na povrat u koncesiju. Tvornica RV u prosjeku obnovi vozilo za 8 dana umjesto za 21 dan.

Kvaliteta: Obnova vozila počiva na istim standardima kvalitete kao i proizvodnja novih vozila. Uključuje neovisni sustav kontrole kvalitete, kao i sustav procjene baterija prije njihove ugradnje u električna vozila. Do 2022. godine, 200 zaposlenika pridružit će se tvornici RV. Ova interna zapošljavanja u tvornici u Flinsu popraćena su certificiranim programom obuke koji se sastoji od zajedničkog temeljnog programa (postprodajna strategija, održivost materijala, recikliranje itd.) i tečajeva koji su specifični za tvornicu RV (elektromehanika, pametni popravci).

Projekt Refactory u samom je srcu strategije Grupe za razvoj održivosti. Riječ je o globalnom industrijskom projektu koji bi se trebao širiti, kao što je to nedavno bio slučaj u tvornici u Sevilli u Španjolskoj. Na sebi svojstven način, ove aktivnosti pospješuju put prema važnom zajedničkom cilju: ugljičnoj neutralnosti u Europi do 2040.

KOMENTARI