Kina je zemlja koja je prva uvela karantenu i zatvorila sve tvornice, pa i one u kojima se proizvode automobili, no ”nakon pandemije” je i prva koja ih je otvorila. Naime, prema istraživanju kojeg je provela Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM) trenutačno se proizvodnja vratila na 99,5 % kapaciteta od prije pandemije, a već je vraćeno i 86 % zaposlenih.
Kinesko tržište, kao i sva ostala tržišta su doživjeli težak udarac radi pandemije, a pad je u ožujku u odnosu na ožujak prošle godine bio 43,3 %. Iako je i to veliki pad, manji je nego u veljači kada je iznosio gotovo 80 %.
Iako Udruženje očekuje oporavak tržišta u sljedećim mjesecima, teško da će se moći nadoknaditi štete koje su nastala u ovoj branši. ”Ako uzmemo u obzir samo domaće faktore, vjerujemo kako bi se industrija mogla oporaviti u drugoj polovici godine i da bude na istom nivou kao u istom periodu prošle godine”, navodi se u priopćenju.
Koronavirus pandemija je uzrokovala pad prodaje novih automobila u čitavom svijetu, a trenutno najveći pad imaju SAD i Europa. Pad prodaje u Europi u odnosu na ožujak prošle godine je preko 50 %, dok je pad u SAD-u 40 %, a takve ili još gore brojke se očekuju i u travnju.
KOMENTARI