Nissan Qashqai je ubrzao popularizaciju SUV modela, posebice u Europi, gdje je do sada prodano preko 3 milijuna primjeraka ovog modela. Ako ne znate, kada se pojavio na tržištu 2007. godine, liste čekanja su bile toliko duge, da su kupci nekad morali čekati i skoro godinu dana na isporuku! No povećanje proizvodnje je riješilo taj problem.
A nova generacija bi mogla nastaviti istim koracima. Iako je dizajn potpuno nov, iz kojeg god kuta da ga pogledate, vidite poznate linije, što je odličan uspjeh za dizajnere. Prednja V maska je sada povećana, a prednja svjetla dobivaju izgled bumeranga, a u opciji su sada i LED Matrix svjetla.
Bočna linija ima velike limene površine i malu površinu stakala, pa se dobiva dojam coupeovskih linija, iako to Qashqai nije, dok je straga dizajn ostao najprepoznatljiviji i evolucija je dizajna prethodnika. Osim toga, Qashqai je sada dostupan u 5 dvobojnih karoserija, a moguće je birati i između jedanaest boja, a aluminijski naplatci sada idu do veličine od 20 inča.
Novi model je postavljen na novu CMF-C platformu i narastao je u svim smjerovima, no i dalje je ostao dovoljno kompaktan. Duži je za 3,5 cm, širi za 3,2 cm, viši za 2,5 cm i nudi 2 cm veći međuosovinski razmak, a i prtljažnik je veći za 50 litara i sada ima obujam od 480 litara.
Unutrašnjost je potpuno nova, a vidljivo je i kako su korišteni kvalitetniji materijali. Tu je i nova 12,3-inčna digitalna instrument ploča te 9,0-inčni središnji infotainment sustav, a u opciji je i 10,8-inčni head-up zaslon u boji, koji je najveći u klasi. Komande klime su odvojene, u opciji je Bose Premium audio sustav, a spajanje putem Android Auta i Apple CarPlaya je bežično.
Velike promjene su i ispod poklopca motora gdje se više neće moći dobiti dizelski motor. U ponudi je i dalje poznati 1,3-litreni turbo benzinac, koji sada dolazi s blagom hibridnom tehnologijom, a dostupan je u izvedbi sa 140 KS i ručnim mjenjačem, te prednjim pogonom ili sa 160 KS s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, ili automatskim CVT mjenjačem koji je dobavljiv s prednjim pogonom ili s pogonom na sve kotače.
Već 2022. godine stiže i e-POWER izvedba koja nudi snagu od 190 KS i 330 Nm okretnog momenta, a dolazi s pogonom na prednje kotače. Navedeni sustav se sastoji od elektromotora, generatora energije, ali i 1,5-litrenog benzinca sa 157 KS koji je spojen direktno na bateriju i koji služi isključivo za njeno punjenje. Ova izvedba se nudi i s tri načina rada: Standard, Sport i Eco; a ova izvedba će nuditi i e-Pedal vožnju, odnosno vožnju upotrebom jedne papučice i to samo papučice gasa.
Novi Qashqai donosi i sve najnovije sigurnosne sustave kao i sustave pomoći vozaču, a na tržište bi trebao stići prije ljeta, kada će biti poznate i cijene novog modela.
KOMENTARI