Prednosti SUV-ova u odnosu na druge izvedbe

Prednosti SUV-ova u odnosu na druge izvedbe

Ne bode, ali ne možete niti vi njega ubosti
Pravilna vožnja SUV vozila
Novi Volkswagenov rekord

Onaj tko je viši, uvijek bolje vidi, zar ne? Tako je i u vozilima pa vozači kamiona, dostavnih vozila i terenaca imaju najbolju preglednost u vožnji. Ako je podnica vozila odmaknuta od tla nešto više nego što je uobičajeno, onda se s tim vozilom možemo i popeti na rizol i prijeći preko većih neravnina. Imamo li pogon na sve kotače, onda možemo voziti po blatu, snijegu, planinama. Većinu nabrojanih karakteristika imaju SUV vozila, iako postoje i početni modeli koji su samo dodatno povišeni u odnosu na modele na kojima su nastali. Tako nije rijetkost da određeni gradski automobil ima svojeg nešto većeg brata u mini SUV izdanju, s kojim dijeli najmanje 80 posto ili čak i više zajedničkih dijelova. Definicija SUV vozila je da su to vozila koja su namijenjena kao podrška bavljenju sportom. A taj sport je obično negdje u prirodi, ili pak zahtijeva određene stvari i pomagala kao što su, recimo, skije ili ribički štapovi. Dakle, treba vam prostor, pa ako ste lovac, onda u vozilo morate smjestiti i ulovljeni trofej. Značajka svih izvedenica SUV vozila je da nude više prostora, iako taj prostor nije nužno veći u prtljažniku, nego može biti veći i u putničkom dijelu.

Prednosti SUV-a

Kad se nađete na snijegu, onda su pogon na sve kotače i visoka podnica najbitniji

Podnica što dalje udaljena od tla

Obavezno moraju biti više odignuti od tla, a ako razmak između tla i podnice prelazi 20 centimetara, onda ste zaista „na konju“ ako se zaputite u planinsko područje na offroad vožnju po šumama i livadama. U nešto više podignuta vozila, starije osobe lakše ulaze, naravno ako se ne pretjeruje s udaljenošću podnice, jer starijim osobama nije baš ugodno uvijanje i savijanje prilikom ulaska u klasična vozila koja su u suštini niska, ako usporedimo prosječnu visinu ljudi. Ono što vlasnici SUV vozila vole je pogon na sve kotače. U tom dijelu postoje varijacije na temu, ali sve se svodi na to da u ključnom trenutku imate pogon na svim kotačima kako biste uspjeli bezopasno proći (sklizak) zavoj, odoljeti bočnim vjetrovima, izvući se iz blata i popeti na brdo po snijegu. Pojedina vozila imaju stalni pogon na sve kotače i kod njih se svi kotači non-stop pogonski pokreću, a uz sigurnosnu komponentu donose i nešto veću potrošnju goriva.

Prednosti SUV-a

Obratite pozornost na prednje prevjese

Najčešća varijanta SUV vozila su kombinacija prednjeg i pogona na sve kotače pa se u standardnim uvjetima koristi samo prednji pogon, a pogon na stražnje kotače „uskače“ u pomoć prednjem samo kad baš ustreba. Time se dobilo na manjoj potrošnji goriva, ali ipak ovakav sustav nije 100 posto siguran kao kod stalnog pogona na sve kotače, jer je ipak potrebno vrijeme reakcije prijenosa snage i momenta na stražnje kotače. Nedavno se na tržištu pojavio i jedan talijanski SUV model Stelvio koji koristi stražnji pogon dok se prednji pogon uključuje po potrebi, i to najviše do 50 posto momenta se može prenijeti na prednje kotače.

Koji su nedostaci SUV vozila?

Uz sve nabrojano, ne bismo smjeli niti zanemariti nedostatke koje imaju SUV vozila, a to su povećana potrošnja goriva zbog lošije aerodinamike i općenito višeg vozila, veća je i buka u vožnji zbog strujanja zraka oko vozila, slabije su performanse na višim brzinama pa ako imate benzinca od stotinjak konja i njime vozite autocestom od, recimo, Bosiljeva prema Rijeci, onda ćete se suočiti s naporom uspinjanja do vrha raznih prijevoja. Nadalje, prtljažni prostor u crossoverima i drugim inačicama kao što su mini SUV vozila nije baš izdašan jer takva vozila nemaju veliku dužinu, iako ukupno gledajući izgledaju veliki, ali kad pogledate tehničke podatke onda ćete se uvjeriti da nisu toliko veliki koliko se čine. I za kraj, tu je i cijena koja predstavlja SUV vozila, a viša cijena dolazi uz pomodnost. SUV-ovi su popularni, sve ih više kupaca želi i priželjkuje, a kad je neka roba tražena, onda i cijena ide prema gore.