Treća generacija Toyote Aygo je dobila u nazivu dodatak X, koji se čita cross, a time se želi naglasiti povišeni izgled nove generacije, koja se više ne radi u suradnji s Citroenom i Peugeotom, već postaje ekskluzivan Toyotin model.
Podsjetimo se, Aygo X je postavljen na novu GA-B platformu, koja je preuzeta s većeg Yarisa, a to donosi i veći međuosovinski razmak od 2430 mm. Ali i ostale su mjere povećane, pa je sada Aygo X velik kao i prva generacija Yarisa. Dug je 3700 mm, širok 1740 mm i visok 1525 mm, a tu je i povećani prtljažnik koji sada broji 60 litara više, odnosno 231 litru. Preklapanjem sjedala mu obujam raste na 829 litara.
Za pogon se brine već dobro poznati jednolitreni atmosferski benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 53 kW/72 KS i nudi 93 Nm okretnog momenta, a koji se koristi i u aktualnom Aygu. Toyota je uspjela zadržati nisku težinu od 940 kg, pa ni performanse nisu loše. Maksimalna brzina od 158 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje popriličnih 15,6 sekundi, no zato je prosječna potrošnja 4,7 litara.
Navedene vrijednosti vrijede za izvedbu s 5-brzinskim ručnim mjenjačem, dok je u ponudi i opcijski CVT automatski mjenjač koji može voziti maksimalnom brzinom od 151 km/h, no zato je ubrzanje desetinku brže – 15,5 sekundi, ali i prosječna potrošnja mrvicu veća – 4,9 litara.
No tu je i više prostora za putnike i sprijeda i straga, a najviše će se to osjetiti po širini, posebice u dijelu ramena, no i dalje se nude samo četiri sjedala. A putnike očekuje i potpuno nova unutrašnjost koja donosi 9-inčni multimedijski zaslon, žive boje, ali i kvalitetnije materijale nego prethodnik. No od prethodnika je ostalo to što se stražnja stakla i dalje ne mogu spustiti već samo otvoriti prema van. Ne smijemo zaboraviti spomenuti i kako su komande klimatizacije ostale odvojene od zaslona.
Putem ekskluzivnih online rezervacija dostupna je ograničena serija Toyota Aygo X Cardamom, koja donosi ukrasne mat naglaske u narančastoj boji Mandarina – izvana te se vozi na posebnim 18” aluminijskim naplatcima u mat crnoj boji. Tema Mandarina se prenosi i u unutrašnjost gdje se ukrasni detalji nalaze na ručici mjenjača i konzoli. Aygo X Cardamom ima i dobar JBL audio sustav s pojačalom snage 300 W, te subwoofer promjera 200 mm u prtljažnom prostoru.
Toyota Safety Sense sustavi su uvijek serijski, a cijena za Toyotu Aygo X Cardamom iznosi 147.300 kuna, a jedina doplata je Multidrive S automatski CVT mjenjač po cijeni od 9.500 kuna, dok je sve ostalo serijska oprema. Spomenimo i kako cijena za Toyotu Aygo X starta od 99.900 kuna (bez radija!), pa treba gledati od opreme Aygo X X-Play koja donosi 7-inčnu multimediju, kameru za vožnju unatrag i ostalu opremu po cijeni od 109.900 kuna. Link na rezervacije je: https://www.toyota.hr/apps/aygox
KOMENTARI