Ovo je prvi električni Opel s pogonom na sve kotače: Grandland Electric AWD

Ovo je prvi električni Opel s pogonom na sve kotače: Grandland Electric AWD

Opel je predstavio prvi električni model s pogonom na sve kotače, Grandland Electric AWD, sa snagom od 325 KS i 509 Nm okretnog momenta.

Test – Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 2.5 HSD AWD Style – može punjenje i na utičnicu
TEST Subaru Forester 2.0i 150 CVT Unlimited SAAS
Test: Mazda CX-80 3.3 E-Skyactiv D Takumi Plus

Nakon što je prošle godine postao prvi njemački proizvođač automobila koji je svaki model ponudio i s električnim motorom, sada predstavlja i prvi električni model s pogonom na sve kotače – Grandland Electric AWD. A ovu ćete izvedbu lako prepoznati zahvaljujući nešto drugačije dizajniranim branicima, ali i osvijetljeni logo na maski motora, kao i natpis Opel straga. Osim toga, tu su i novi 20-inčni dvobojni aero kotači, a ovaj Grandland je i aerodinamički najučinkovitiji model Grandlanda s koeficijentom otpora zraka (Cd) od 0,278. Ovaj model dolazi s litij-ionskom NMC baterijom kapaciteta 73 kWh koja omogućuje doseg do 501 km, a na brzom punjaču punjenje s 20 posto na 80 posto traje pola sata. Sprijeda je ugrađen standardni elektromotor koji razvija snagu od 157 kW/213 KS i koji pokreće prednje kotače, dok je straga ugrađen dodatni elektromotor od 82 kW/112 KS koji pokreće stražnje kotače.

Ukupna snaga sustava je 239 kW/325 KS, a pritom je dostupan okretni moment od 509 Nm, a sve to omogućuje Grandlandu Electric AWD ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu. Vozač može birati između četiri načina rada – normalan način kada je snaga ograničena na 230 kW/313 KS i 450 Nm okretnog momenta, 4WD način kada oba motora rade kontinuirano, sportski način, kada opet oba motora rade kontinuirano, a snaga je raspodijeljena 60:40 između prednje i stražnje osovine, te eko način rada kada prednost imaju prednji kotači, a u ovom je slučaju snaga ograničena na 157 kW/213 KS, a maksimalni okretni moment na 343 Nm.

Osim toga, užitak u vožnji i udobnost dodatno su naglašeni amortizerima s tehnologijom frekvencijski selektivnog prigušenja. Ova jedinstvena tehnologija dolazi standardno na Grandland Electric AWD-u i uključuje drugi hidraulički krug u komori amortizera za mehaničku prilagodbu sile prigušenja u odnosu na frekvenciju. Ovisno o situaciji, uvjetima na cesti i stilu vožnje, omogućuje različite karakteristike prigušenja za udobno klizanje pri visokim frekvencijama – tj. s kratkim udarcima poput udara na kaldrmu ili poklopac šahta – kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje s izravnijim kontaktom s cestom pri niskim frekvencijama. Grandland reagira još neposrednije i izravnije na svaku naredbu vozača i ostaje stabilan pri kočenju, zavojima i pri velikim brzinama na autocesti.

KOMENTARI