Otkrivena je šesta generacija Toyote RAV4, vjerojatno jednog od najpoznatijeg SUV modela na svijetu. I novu generaciju prate ravne linije, kao i karakteristični lukovi kotača. Sprijeda je vidljiv novi dizajnerski jezik Toyote s karakterističnim dizajnom prednjih svjetala, dok su stražnja svjetla spojena i pomalo podsjećaju na ona s X-Traila.
Unutrašnjost također prati pravilne linije i nadovezuje se na prethodnu generaciju. Ispred vozača se nalaze 12,3-inčni instrumenti, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 12,9 inča, a dolazi s potpuno novim softverom koji je dio Arena ekosustava vozila. Donosi mnogo mogućnosti prilagodbe, a Toyota je ostavila fizičke tipke za podešavanje temperature vozila, no ne i za brzinu ventilacije.
Spomenuta platforma za razvoj softvera Arena omogućuje i najnovije Toyota T-Mate sustave, uključujući novu generaciju Toyota Safety Sense sustava. Tu je po prvi puta upozorenje na promet ispred vozila, napredniji sustav za pomoć pri promjeni trake, nadograđen sustav za sprječavanje sudara, kao i mnogi drugi sustavi.
Novi RAV4 će biti dostupan s pogonom na prednje ili na sve kotače, a oboje će biti dostupno i u hibridnoj (HEV) i u plug-in hibridnoj (PHEV) izvedbi. Na našem će tržištu sigurno biti zanimljivija HEV izvedba koja dolazi sa sustavom koji daje snagu od 183 KS, odnosno 191 KS u izvedbi s pogonom na sve kotače (AWD-i).
Po prvi puta je dostupna PHEV izvedba s pogonom na prednje kotače, što će sniziti cijenu ovog modela, a ova izvedba ima snagu od 268 KS. Kod AWD-i izvedbe s pogonom na sve kotače, snaga sustava je 304 KS, a njoj za ubrzanje do stotke treba 5,8 sekundi. PHEV izvedba dolazi s novom litij-ionskom baterijom kapaciteta 22,7 kWh, a koja omogućuje doseg do 100 km s jednim punjenjem. Podržava AC punjenje do 11 kW, odnosno DC punjenje do 50 kW.
Osim poboljšanja performansi i punjenja, nova generacija plug-in hibridnog sustava također doprinosi poboljšanoj dinamici vožnje putem nižeg težišta i povećane krutosti karoserije, što se postiže zahvaljujući smještaju baterije ispod poda. To je postignuto ugradnjom DC pretvarača u jedinicu za upravljanje snagom (PCU), koja je smanjena i integrirana u mjenjač-diferencijal.
I novi RAV4 dolazi u GR Sport izvedbi koja donosi 20 mm širi profil kotača, ojačanom stražnjom potporom ovjesa i posebno podešenim ovjesom i upravljačem. Tu su i posebni crni 20-inčni naplatci, dok u unutrašnjosti donosi aluminijske papučice i sportska sjedala. Cijene i točan početak prodaje još nisu objavljeni.
KOMENTARI