Opel predstavlja novi Movano, a naglasak stavlja na električnu izvedbu

Opel predstavlja novi Movano, a naglasak stavlja na električnu izvedbu

Iako se u prvi plan gura električna izvedba, domaćim će kupcima biti zanimljivija činjenica kako će se nuditi s turbo dizel motorom u tri razine snage.

Volkswagen će na proljeće predstaviti dorađeni ID.3
Kia nakon manje od tri godine obnovila ne baš uspješan model EV6
Volkswagen otpušta radnike radi velikog pada potražnje za električnim modelima

Opel je objavio sve detalje novog Movana, najvećeg dostavnog vozila u njihovoj ponudi, a nudit će se u 30 izvedbi s do 17 m3 prostora za teret i nosivosti do dvije tone. Osim toga, novi sustavi za pomoć vozaču nude drugu razinu automatizirane vožnje. Ukupno 22 sustava za pomoć i elektronička sustava za pomoć olakšavaju vožnju i manevriranje.

Krenimo od unutrašnjosti gdje se nalazi redizajnirani kokpit koji sada dolazi s multimedijskim zaslonom do veličine od 10 inča, a podržano je i bežično povezivanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima. Sada je u ponudi i bežično punjenje mobitela, kao i paljenje bez ključa. Digitalni instrumenti dolaze na zaslonu dijagonale 7 inča, na kojem se može prikazivati i 3D navigacija. Tu je i „Eat & Work“ klupa (dostupna kao opcija) koja se može upotrijebiti i kao radna površina.

Movano se može dobiti u četiri duljine, tri različita međuosovinska razmaka i tri različite visine te verzije furgona i kipera, odnosno verzije s platformskom šasijom, dvostrukom kabinom i tovarnim prostorom s niskim dnom omogućuju bezbroj konfiguracijskih opcija.

Movano se nudi s tri različita pogonska sustava – na vodik, na struju i na dizel. Movano Hydrogen našim kupcima neće biti nimalo zanimljiv jer ne postoje punionice, dok će ipak zanimljivija biti električna izvedba koja nudi snagu od 200 kW/270 KS i nudi 400 Nm okretnog momenta. Potpuno natovaren može voziti do brzine od 130 km/h, a autonomija mu je do 420 km.

Vozači mogu birati između tri načina vožnje za najpovoljnije performanse i doseg – „Normalni” (ograničen na izlaznu snagu od 160 kW), „Ekološki” za optimizaciju dosega (120 kW) i „Snažni” način za najveće performanse (200 kW). Vozači mogu postaviti i četiri razine rekuperacije energije pri kočenju upotrebnom ručica na upravljaču. Movano Electric ima trofazni ugrađeni punjač od 11 kW za punjenje izmjeničnom strujom u svojoj standardnoj opremi. To je i prvi Opel s opcijom punjenja istosmjernom strujom do 150 kW. Na javnoj stanici za brzo punjenje potrebno je samo 55 minuta da bi se napunilo 80 % kapaciteta baterije. No ako niste u inozemstvu, takve punionice kod nas gotovo ni ne postoje.

Ali ipak najzanimljivije izvedbe na našem tržištu će biti one pokretane turbo dizel motorom koji se nudi u tri razine snage – 88 kW/120 KS; 103 kW/140 KS i 132 kW/180 KS; a ovisno o izabranoj snazi kupci mogu birati i između 6-stupanjskog ručnog ili 8-stupanjskog automatskog mjenjača. U odnosu na prethodnu generaciju, sada dizel Movano nudi do 9% nižu potrošnju. Cijene još nisu objavljene, a Opel uskoro kreće s narudžbama novog Movana.

KOMENTARI