Opel predstavlja novi Movano, a naglasak stavlja na električnu izvedbu

Opel predstavlja novi Movano, a naglasak stavlja na električnu izvedbu

Iako se u prvi plan gura električna izvedba, domaćim će kupcima biti zanimljivija činjenica kako će se nuditi s turbo dizel motorom u tri razine snage.

Toyota mijenja strategiju oko električnih modela
Test: MG4 Electric Luxury
2025. godine stiže serijska izvedba Toyote Sport Crossover koncepta

Opel je objavio sve detalje novog Movana, najvećeg dostavnog vozila u njihovoj ponudi, a nudit će se u 30 izvedbi s do 17 m3 prostora za teret i nosivosti do dvije tone. Osim toga, novi sustavi za pomoć vozaču nude drugu razinu automatizirane vožnje. Ukupno 22 sustava za pomoć i elektronička sustava za pomoć olakšavaju vožnju i manevriranje.

Krenimo od unutrašnjosti gdje se nalazi redizajnirani kokpit koji sada dolazi s multimedijskim zaslonom do veličine od 10 inča, a podržano je i bežično povezivanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima. Sada je u ponudi i bežično punjenje mobitela, kao i paljenje bez ključa. Digitalni instrumenti dolaze na zaslonu dijagonale 7 inča, na kojem se može prikazivati i 3D navigacija. Tu je i „Eat & Work“ klupa (dostupna kao opcija) koja se može upotrijebiti i kao radna površina.

Movano se može dobiti u četiri duljine, tri različita međuosovinska razmaka i tri različite visine te verzije furgona i kipera, odnosno verzije s platformskom šasijom, dvostrukom kabinom i tovarnim prostorom s niskim dnom omogućuju bezbroj konfiguracijskih opcija.

Movano se nudi s tri različita pogonska sustava – na vodik, na struju i na dizel. Movano Hydrogen našim kupcima neće biti nimalo zanimljiv jer ne postoje punionice, dok će ipak zanimljivija biti električna izvedba koja nudi snagu od 200 kW/270 KS i nudi 400 Nm okretnog momenta. Potpuno natovaren može voziti do brzine od 130 km/h, a autonomija mu je do 420 km.

Vozači mogu birati između tri načina vožnje za najpovoljnije performanse i doseg – „Normalni” (ograničen na izlaznu snagu od 160 kW), „Ekološki” za optimizaciju dosega (120 kW) i „Snažni” način za najveće performanse (200 kW). Vozači mogu postaviti i četiri razine rekuperacije energije pri kočenju upotrebnom ručica na upravljaču. Movano Electric ima trofazni ugrađeni punjač od 11 kW za punjenje izmjeničnom strujom u svojoj standardnoj opremi. To je i prvi Opel s opcijom punjenja istosmjernom strujom do 150 kW. Na javnoj stanici za brzo punjenje potrebno je samo 55 minuta da bi se napunilo 80 % kapaciteta baterije. No ako niste u inozemstvu, takve punionice kod nas gotovo ni ne postoje.

Ali ipak najzanimljivije izvedbe na našem tržištu će biti one pokretane turbo dizel motorom koji se nudi u tri razine snage – 88 kW/120 KS; 103 kW/140 KS i 132 kW/180 KS; a ovisno o izabranoj snazi kupci mogu birati i između 6-stupanjskog ručnog ili 8-stupanjskog automatskog mjenjača. U odnosu na prethodnu generaciju, sada dizel Movano nudi do 9% nižu potrošnju. Cijene još nisu objavljene, a Opel uskoro kreće s narudžbama novog Movana.

KOMENTARI