Novi Nissan Qashqai stiže već na proljeće s potpuno novim izgledom

Novi Nissan Qashqai stiže već na proljeće s potpuno novim izgledom

Nissan je najavio treću generaciju jednog od svojih najpopularnijih modela, Qashqai, koji je dosad prodan u preko 3 milijuna primjeraka, a nova generacija dolazi i s inovativnim sustavom e-POWER koji je zaslužan za elektrifikaciju novog modela.

Budućnost mobilnosti na Bug Future Show 2019
Vozili smo Nissan Leaf: brži je, jači i autonomniji
Nissan je razvio ”štit” za buduće modele, a inspiracija su mu bili štitovi viteza

Prvi Qashqai se na tržištu pojavio 2007. godine i polučio je velik uspjeh. Sjećamo se da je rok isporuke kod nas bio i godinu dana, jer Nissan jednostavno nije stigao proizvesti toliko modela koliko ih se moglo prodati. A 13 godina kasnije, najavljuje se treća generacija koja će stići sljedeće godine i koja će biti temeljena na novoj platformi CMF-C.

Naprednim tehnikama proizvodnje i upotrebe kompozitnih materijala, masa karoserije je smanjena za 60 kg, dok je istovremeno krutost karoserije povećana za 41 %. Tu je i novi ovjes, poboljšani MacPherson na prednjem i stražnjem dijelu, a u Qashqai s pogonom na dva kotača i 19-inčnim aluminijskim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina. Izvedbe s 20-inčnim aluminijskim naplatcima i pogonom na sve kotače bit će opremljene naprednim multilink stražnjim ovjesom.

Novi Qashqai neće biti dostupan s dizelskim motorima, a 1,3-litreni benzinac će dolaziti s blagom hibridnom tehnologijom, dok u ponudu stiže i elektrificirana e-POWER izvedba. Sustav e-POWER uključuje pravi električni motor, što znači da kotače u potpunosti pokreće električna energija. Sastoji se od dvije visokonaponske baterije, pogonskog sklopa s ugrađenim benzinskim motorom, generatora, pretvarača i motora. U klasičnim hibridnim sustavima, kotače pokreće električni i benzinski motor. Međutim, u sustavu e-POWER benzinski motor nije povezan s kotačima, već služi samo za napajanje baterije. Za razliku od potpuno električnih vozila, energija za pokretanje vozila crpi se iz motora umjesto iz baterije.

Novi ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima, a upravljač i kamera neprestano ispravljaju putanju vozila kako bi ono ostalo u središtu traka te održalo zadanu brzinu i sigurnosni razmak od vozila ispred. Poboljšani sustav samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat. Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u zavoje ili na uskom izlazu s autoceste. ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.

Osim toga, novi Qashqai će imati i osebujan dizajn, a prilažemo i teaser fotografiju koji je Nissan objavio, a koja nagovještava kako će i novi Qashqai imati ”obrvu” sprijeda, kao i manji Juke. Sve u svemu, bit će mnogo novosti u svakom pogledu.

KOMENTARI