Novi električni Mercedes-Benz EQC s autonomijom od 450 kilometara

Novi električni Mercedes-Benz EQC s autonomijom od 450 kilometara

Mercedes-Benz je upravo predstavio potpuno novi električni automobil pod potpuno novom oznakom EQC

Što to Audi vozi na susret GTI ljubitelja?
Pogledajte zabavu s Jaguarom I-Pace po snijegu
Vozili smo Nissan Leaf: brži je, jači i autonomniji

EQC je prvi Mercedes-Benz proizveden pod proizvodno-tehnološkim brendom EQ čime počinje proces elektrifikacijeovog branda. EQ znači „Električna inteligencija“ – izraz je izveden iz riječi „Emocija“ i „Inteligencija“, a Mercedes-Benz u novu EQ seriju uložit će 10 milijardi eura kao i milijardu eura u globalnu proizvodnju baterija. EQC će se proizvoditi u Bremenu, zajedno s modelima s unutarnjim izgaranjem.

Mercedes-Benz EQC uz kombiniranu potrošnju od 22,2 kWh/100 km imat će uz bateriju kapaciteta 80 kWh autonomiju veću od 450 km s pogonom na električnu energiju prema NEDC-u (neslužbeni podatak). EQC se na odgovarajućoj postaji za punjenje može puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 posto statusa napunjenosti (neslužbeni podatak). Baterije proizvodi Mercedes-Benzova kćerinska tvrtka Deutsche Accumotive. Rekuperacija baterije može se podešavati prema potrebama kupca pomoću polugica mjenjača smještenih iza kola upravljača. U programu „D Auto“ EQC je sposoban podešavati rekuperaciju i prema situaciji uz pomoć funkcije ECO Assist.

Kompaktan pogonski sklop od dva asinkrona motora nalazi se na svakoj osovini, uz ukupnu snagu od 300 kW (408 KS) i 765 Nm, uz pet programa vožnje. Vozilo mase 2425 kilograma s baterijama teškima 650 kilograma s mjesta do 100 km/h ubrzavat će za 5,1 sekundu, uz najveću brzinu od 180 km/h.

Sustavi pomoći u vožnji najnovije su generacije s novim funkcijama upravljanja u slučaju zastoja u prometu, a EQC je temeljito testiran u simulacijama sudara. U paket Driving Assistance uključene su nove funkcije kao što su predvidljivo prilagođavanje brzine prilikom približavanja kraju zaustavljene kolone: kad otkrije zastoj, aktivni sustav održavanja razmaka između vozila Distronic smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao mjeru opreza. U slučaju zastoja na autocesti sustav vođenja kroz prometne trakove pomiče vozilo u stranu kako bi se ostavio prostor za vozila hitnih službi.

Izdužena linija krova i položaj prozora s niskom bočnom linijom te kupeovski izveden krov straga vizualno EQC pozicioniraju između SUV i SUV kupe vozila. Dužina vozila je 4761 mm, uz 2873 mm međuosovinskog razmaka te oko 500 litara prtljažnog prostora.

Velika crna ploha upečatljiv je element prednjeg dijela vozila uz optička vlakna kao vizualnu poveznicu s dnevnim svjetlima izvedenima u stilu baklje. Noću se dobiva gotovo neprekinut vodoravan svjetlosni pojas. Dizajn unutrašnjosti inspiriran je svijetom potrošačke elektronike pa rebrasti rub instrumentne ploče podsjeća na rebra hladila hi-fi pojačala. Predklimatizacija znači da više nema struganja leda zimi i znojenja ljeti. Mercedes-Benz EQC u prodaji će biti dostupan od sredine 2019. godine.

 

KOMENTARI