Novi BMW M5 s plug-in hibridnim pogonskim sustavom i težinom od 2,5 tone

Novi BMW M5 s plug-in hibridnim pogonskim sustavom i težinom od 2,5 tone

BMW predstavlja sedmu generaciju modela M5, koji po prvi puta dolazi s plug-in hibridnim pogonskim sustavom, a kasnije stiže i karavan izvedba.

748 KS za novi BMW XM Label Red
530e i 550e xDrive su dvije nove plug-in hibridne izvedbe BMW serije 5
Nova BMW serija 1 – potpuno nova filozofija

S 40 godina dugom povijesti, BMW predstavlja sedmu generaciju modela M5, koji donosi mnogo toga novoga u ovu izvedbu. Naime, ovo je prvi M5 s plug-in hibridnim pogonskim sustavom, ali i prvi M5 čija se masa praznog vozila popela na 2,5 tone! Najnovija izvedba dolazi pod internom oznakom G99, a nakon limuzine će stići i karavan izvedba.

Čak 2510 kg tešku karoseriju pokreće plug-in hibridni sustav koji se sastoji od 4,4-litrenog twin turbo V8 motora koji razvija snagu od 430 kW/585 KS i nudi 750 Nm okretnog momenta, elektromotora koji razvija snagu od 145 kW/197 KS i 280 Nm okretnog momenta i Lithium-Ion baterije kapaciteta 22,1 kWh bruto, odnosno 18,6 kWh neto. Sve to je upareno s 8-stupanjskim M Steptronic automatskim mjenjačem, a snaga se prenosi na sve kotače.

Ukupna snaga sustava je 535 kW/727 KS i pritom je dostupno i 1000 Nm okretnog momenta, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekundi, odnosno ubrzanje od 0 do 200 km/h za 10,9 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, no uz M Driver’s Package ona je ograničena na 305 km/h. Samo na struju M5 može voziti maksimalnom brzinom od 140 km/h, a pri normalnoj vožnji baterija je dostupna za 67 do 69 km autonomije.

Što se pak izgleda tiče, kao što se i očekivalo, M5 je dobio nove sportske branike, ali i proširenja na blatobranima. Straga su ugrađene dva puta po dvije ispušne cijevi, a između njih je ugrađen difuzor, a na poklopac prtljažnika je montiran decentni spojler. M5 se vozi na 20-inčnim aluminijskim naplatcima s gumama 285/40 ZR20 sprijeda, odnosno na 21-inčnim naplatcima s gumama 295/35 ZR21 straga. Dorađen je i ovjes, a vozač na izbor ima pet načina vožnje – Hybrid, Electric, eControl, Dynamic i Dynamic Plus, a u opciji se nude i karbon-keramičke kočnice.

Unutrašnjost donosi novi sportski upravljač s ravnim donjim dijelom, kao i nova sportska sjedala presvučena Merino kožom. Tu je i četverozonski klima uređaj, kao i Bowers & Wilkins Surround Sound sustav. Naravno Na konzoli se nalazi veliki zakrivljeni zaslon koji se sastoji od multimedijskog zaslona i digitalnih instrumenata.

Početak prodaje je najavljen za studeni ove godine, a cijena u Njemačkoj starta od 144.000 eura. Karavan izvedbu novog M5 se može očekivati tijekom sljedeće godine.

KOMENTARI