Nova Škoda Octavia: 5 glavnih novosti

Nova Škoda Octavia: 5 glavnih novosti

Duža je, veći je prtljažnik, ima head-up display, plug-in hibrid i blagi hibridni pogon, standardna LED svjetla. To je potpuno nova Škoda Octavia

Otkrivamo koji su se novi automobili kupovali u ožujku
2018. je bila rekordna godina za Škodu
Octavia se i dalje najviše traži kao novi automobil u Hrvatskoj

Novosti su još brojnije, ne donosi nova Škoda Octavia samo pet novosti, ali one nam se čine najbitnijima. U nastavku donosimo sve bitne novosti koje će moći konzumirati kupci nove Škode Octavije.

Dužina

19 mm je hatchback izvedba duža nego kod prethodne generacije Škode Octavije (4689 mm), a karavanska Octavia Combi duža je 22 mm nego treća generacija. Obje izvedbe dakle imaju istu dužinu od 4689 mm, a isti je i međuosovinski razmak koji iznosi 2686 mm. Porasla je i širina, za 15 mm. Kapacitet prtljažnika karavanske Octavije narastao je za 30 litara, na 640 litara. Što sve u tom prtljažniku može stati… I hatchback nudi nešto veći prtljažnik, za 10 litara, tako da sada brojka iznosi okruglih 600 litara.

Izgled

Nova su LED kratka, LED duga i LED dnevna svjetla, novi je prednji odbojnik. Svjetla su uža, što znači da je izgled dinamičniji, a LED tehnologija dolazi standardno, bez nadoplate. I stražnja svjetla, svjetla pri kočenju te svjetla za maglu su u LED tehnologiji. Pokazivači smjera (žmigavci) su s dinamičkim indikatorima. A naručiti se vozilo može i na 19-inčnim kotačima.

Mogle bi vas privući i nove vanjske boje – Crystal crna, Lava plava i Titanium plava, uz opcijske Chrome i Dynamic pakete koji se dodatno plaćaju. Možda se odlučite i na matrix LED svjetla koja nude upravljanje po segmentima.

Head-up display, sjedala, klima

Nekad je head-up display bila tehnologija kojom su se služili piloti. Zatim je stigla u premium automobile, a danas je već dostupna i kupcima koji ne kupuju skupi automobil. Za očekivati je da će uskoro postati standardna oprema, a dobro će doći onima koji nemaju osjećaj na papučici gasa, ne da im se stalno provjeravati kojom se brzinom voze.

U novoj Octaviji je head-up display opcija koja se dodatno plaća. A dobit ćete informacije o brzini vožnje, navigacijskim uputama prepoznatim prometnim znakovima te aktivnim sustavima pomoći. Informacije se prikazuju na vjetrobranskom staklu koje čak može biti i grijano, ako to želite.

Dodatno se plaćaju i Ergo sjedala koja su posebno prilagođena leđima, a nude i funkcije električne masaže. Po prvi put dostupno u Škodi. U jačim paketima je dostupno i ventiliranje zrakom, što će dobro doći u ljetnim mjesecima.

Sad dolazimo do još jedne velike novosti, koju nismo uvrstili među top 5, iako spada, ali će ipak biti dostupna u skupljim paketima opreme, što nije baš najčešći odabir naših kupaca. To je trozonska klima pa se i putnici straga mogu posebno ventilirati, neovisno o prednjem sustavu i podešenju.

U Škodu Octaviju bit će moguće i ući bez korištenja ključa, koji će samo trebati biti uz vozača kako bi se pokrenuo motor. To je dodatna opcija, ali ono što se ne plaća je elektromehanička parking kočnica. Spomenimo i kako nova Octavia nudi akustična bočna stakla naprijed, čime se smanjuje buka u kabini.

Pogon

Uz dizelske i benzinske motore, nova Octavia nudi i plug-in hibridni te blagi hibridni pogon kod nekih benzinskih pogona, po prvi put. Model će imati oznaku Octavia iV, što znači da se nastavlja na nedavno predstavljeni Superb iV, a koristi se kombinacija 1.4 motora i električnog motora koji isporučuju ukupno 150 kW (204 KS).

Motori su snage od 81 kW (110 KS) pa do 150 kW (204 KS). Bit će dostupna izvedba s pogonom na prirodni plin, a uz potrošnju od 17,7 kg plina Octavia G-TEC s jednim spremnikom moći će prevaliti do 523 kilometra.

Plug-in Škoda Octavia će s litijskom baterijom kapaciteta od 13 kWh samo na struju moći prevaliti do 55 km (WLTP ciklus mjerenja). Spomenuti blagi hibrid dolazi s 1.0 i 1.5 TSI benzinskim motorima kada su upareni s DSG automatskim mjenjačem, uz 48-voltni sustav startera i ugrađene 48-voltne litij-ionske baterije.

Ukratko, benzinci su 1.0 TSI sa 110 KS, 1.5 TSI sa 150 KS (oba uz ručni mjenjač sa šest stupnjeva) te 2.0 TSI sa 190 KS i DSG mjenjačem.
I dizelska se ponuda sastoji od tri modela snage, ali sva tri pokreće 2.0 TDI motor: sa 116 KS i 150 KS motori se kombiniraju i s ručnim i s DSG mjenjačem, s tim da u verziji sa 150 KS postoji i pogon na sve kotače. Najjača izvedba s 200 KS je uparena uz 7-stupanjski DSG i 4×4 pogon.
CNG na plin dolazi s 1.5 TSI, a snaga od 130 KS se na kotače prenosi preko 6-stupanjskog ručnog i DSG mjenjača.

Virtualni kokpit

Ako ste mislili da su to sve novosti, Octavia iznenađuje i s virtualnim instrumentima na 10,25-inčnom ekranu koji može prikazati i navigacijske upute odnosno kartu na mjestu okretomjera i brzinomjera.

Ekrani za multimediju dolaze u verzijama dijagonale od 8,25 do 10 inča, a pojedini omogućuju upravljanje i gestama odnosno pokretima ruke. Ili pak glasom, uz integriran glasovni pomagač koji ima ime Laura.

Ugrađena je i eSIM, što znači da Octavia može biti non-stop spojena na internet, bez da morate kupovati novu SIM karticu koju ćete smjestiti u vozilo. Podržan je eCall, poziv u slučaju nesreće. Ali, ovo će vas iznenaditi: u Octaviji se nalazi pet USB Type-C utora za punjenje baterija uređaja ili pak za spajanje na sustav vozila. Moguće je puniti pametne telefone i bežično, uz opcijski Phone Box koji se dodatano plaća.

Novosti ipak ima još: za pomoć vozaču tu su različita upozorenja i pomoć te upozorenje na druga vozila koja vozač možda ne primjećuje, a Octavia će samostalno zakočiti ako vozač ne reagira na opasnost. Spomenimo i Canton zvučnički sustav.

KOMENTARI