Preostalo je još malo vremena do predstavljanja nove Škode Octavije, a svjetska premijera će uslijediti 11. studenog 2019. u Pragu. Iako je dizajn na fotografijama poprilično zamaskiran, otkriveni su pojedini zanimljivi detalji u interijeru. Prvo će se predstaviti karavanska izvedba, a nekoliko tjedana poslije stiže klasična izvedba.
Ništa manje nije bitan podatak i kako je Octavia početkom ove godine obilježila 60 godina od početka proizvodnje modela – prvi model je u Mladoj Boleslavi s proizvodne trake sišao 1969. godine te je nakon pauze ponovo startao s proizvodnjom 1996. godine, od kada su s nama tri generacije. Ukupno je do sada proizvedeno 6,5 milijuna komada Octavije, a treća posljednja generacija isporučena je do 400.000 kupaca širom svijeta.
Octavia se odlično prodaje ne samo u Hrvatskoj, u kojoj je prethodne dvije godine najprodavaniji model, nego i u mnogim drugim zemljama: u Češkoj, Austriji, Srbiji, Poljskoj, Mađarskoj, Švicarskoj, Finskoj. Najprodavaniji je karavan u Europi, a gotovo dvije trećine svih kupaca Octavija biraju Combi varijantu.
Vanjski dizajn trebao bi izazvati emocije, u kombinaciji s jedinstveno velikim, prostranim prostorom uz visokokvalitetne materijale. Stižu i nova rješenja za povezivost, sustavi pomoći za sigurniju vožnju.
Nova Škoda Octavia četvrte generacije uz veće vanjske dimenzije (po dužini i širini od prethodnog modela) imat će u interijeru head-up display, sjedala ergonomski prilagođenima leđima, trozonski klima uređaj, novi upravljač, dva 10-inčna ekrana. I prtljažnik će biti veći – hatchback će imati 600 litara, a karavan 640 litara.
Škoda Octavia Combi imat će dužinu 4899 mm, što je za 22 mm duže od prethodnika, širina je za 15 mm povećana na 1829 mm. Octavia hatchback imat će za 19 mm veću dužinu, 4689 mm, a po širini će narasti za 15 mm, na 1829 mm kao i karavan. Međuosovinski razmak iznosi 2686 mm, a putnicima straga dolazi 78 mm više prostora za koljena.
Uz 19-inčne kotače nova Octavia će plijeniti poglede, a uz redizajnirane krovne nosače naglasit će se izdužena silueta vozila. Poradilo se i na koeficijentu otpora pa će hatchback imati 0,24 cd, a karavan 0,26 cd. Time se nova Octavia svrstava među najaerodinamičnije automobile na svijetu. Naravno, poboljšana aerodinamika utječe na potrošnju goriva i emisiju CO2.
Ovo će biti prva Octavia s potpunim LED matrix svjetlima u užem prostoru (uz najjaču izvedbu opreme), a LED tehnologija stiže i na stražnja svjetla koja će imati dinamičke indikatore. Uz matrix svjetla svjetlosni se snop sastoji od nekoliko segmenata kojima se upravlja pojedinačno, kako bi se osvijetlio određeni dio prometnice više nego drugi dijelovi. Dakle, dugo svjetlo može biti uključeno non-stop, a svjetlosni se snop zasebno prilagođava ovisno o uvjetima u prometu.
Kamera ugrađena na prednje vjetrobransko staklo koristi umjetnu inteligenciju te se otkrivaju druga vozila koja se približavaju, kao i ljudi koji se nađu ispred vozila.
U pogledu motora moći će se birati između efikasnih benzinaca, dizela i na plin, a najavljuje se plug-in hibridna izvedba te tehnologija blagog hibrida. 1.0 TSI benzinski motor s tri cilindra u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem proizvodi 81 kW odnosno 110 KS. Četverocilindrični 1.5 TSI nudi 110 kW (150 KS), također je uparen s DSG mjenjačem, a oba motora koriste 48-voltni starterski motor s remenom i 48-voltnu litijsku bateriju za pomoć pri startu vozila, kad je najveća potrošnja goriva. Oba motora su dostupna i sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem, uz blagi hibridni pogon kao ispomoć.
Octavia 2.0 TSI sa 140 kW (190 KS) i DSG mjenjačem je ekskluzivno dostupna uz pogon na sve kotače. Plug-in hibridna izvedba, već predstavljena u modelu Škoda Superb iV, kombinira 1.4 benzinski motor i električni, uz izlaznu snagu od 150 kW (204 KS) i 180 kW odnosno 245 KS. Obje izvedbe snagu će prenositi preko DSG mjenjača sa šest stupnjeva.
U dizelskom dijelu u ponudi će biti tri TDI motora obujma dvije litre i snage od 85 kW (115 KS) do 147 kW (200 KS), a najjača izvedba s 200 KS imat će dostupan pogon na sve kotače kao opciju po želji kupca.
Nisu to sve novosti koje stižu s potpuno novom Škodom Octavijom – uz od prije poznat prostor za kišobran u vozačevim vratima novost je da će u tom odjeljku stati i četkica za ruke. Pričekajmo 11.11. kako smo vidjeli finalni izgled i sve mogućnosti.
KOMENTARI