Mercedes A-klasa A 180 d AMG Line i drugi noviteti u Auto Gašpariću

Mercedes A-klasa A 180 d AMG Line i drugi noviteti u Auto Gašpariću

Na ovogodišnjem Road Showu u salonu Auto Gašparić moglo se doslovce popričati s novom A-klasom putem MBUX sučelja te isprobati nove modele iz Mercedes-Benz ponude

4684 prometna prekršaja tijekom vikenda, najviše prekršaja u Zagrebu
Alfa Romeo Stelvio Ti
Bugatti Chiron u crnoj karbon verziji

Bio je to zanimljiv rujanski dan – stigli smo u dvorište Auto Gašparića te ispred sebe ugledali osam zanimljivih modela Mercedesa koji su se u sklopu Road Showa mogli isprobati: A 180 d, CLA 220 CDI, GLA 200 CDI, C 220 BT, C 220 BT Coupe, GLC 220 BT 4M, E 220 d, E 220 d Coupe. Svi sudionici Road Showa osjetili su doživljaj vrhunskih Mercedes-Benz automobila iz prve ruke. Što biste vi odabrali?

Nova A-klasa omogućuje da se s njom doslovce razgovara te uz novi sustav Linguatronic vozilo sluša što govorimo, a zatim nam pomaže: nakon što izgovorimo „Hej, Mercedes“ i zatim kažemo što želimo pročitat će nam upravo pristiglu poruku, čak možemo i izdiktirati poruku za slanje kao da imamo osobnu tajnicu. Odlično za one koji su stalno u pokretu te u vožnji mogu obavljati više radnji odjednom, bez da skidaju pogled s ceste.

Nadalje, vozilo možemo pitati kakva će biti vremenska prognoza na odredištu na koje idemo, možemo zapovjediti promjenu radijske postaje ili vozilu reći da nas najkraćim putem odveze kući. Imamo li bežični mobitel dovoljno ga je samo postaviti na površinu i baterija će se puniti.

Naš je izbor pao na bijelog Mercedesa A 180 d dužine 4419 mm, ali uz potpis AMG. Dakle, radi se o modelu koji je stilski dotjeran i dobio je oznaku AMG Line. U interijeru imamo dva velika ekrana na kojima se prikazuju virtualni instrumenti – serijski dolazi ekran od 7 inča plus po želji drugi od 10,25 inča. Ispod infotainment ekrana imamo predivne usmjerivače zraka ventilacije, prekidači su s premium osjećajem, a multimedijom upravljamo preko površine osjetljive na dodir.

 

Izvana se AMG Line ističe po donjem rubu prednjeg i stražnjeg AMG odbojnika, s kromiranim prednjim razdjelnikom, AMG bočnim spojlerima u boji karoserije, podvozje je spušteno i sportski usklađeno kako bi se pojačao osjećaj u vožnji, uz izravan osjećaj na upravljaču. Ispušne cijevi su dodatno ukrašene, diskovi kočnica su s crnim Mercedes-Benzovim logotipom, kromirane su bočne letvice. AMG rešetka hladnjaka u obliku dijamanta sa srebrnim krom klinovima i jednom prečkom je svakako najupečatljiviji dio A-klase AMG-Line.

Pokrećemo dizelski četverocilindrični motor s oznakom A 180 d te putem Dynamic Select tipke odabiremo Comfort način vožnje, ali ubrzo se ipak prebacujemo na Sport uz koji se mijenja ponašanje motora, odziv na papučici gasa, podvozje i upravljanje se također prilagođava. Možemo birati još između Eco i individualnog načina vožnje kako bismo manje trošili goriva i imali manje dinamičnu vožnju. U Eco načinu se podešava rad čak i grijanja sjedala i klimatizacije kako bi se štedjela energija. Individual način je vjerojatno najzanimljiviji jer je na primjer moguće podesiti sportski pogon uz komforno podvozje.

Motor A 180 d je 1,5-litreni turbodizelaš snage 85 kW odnosno 116 KS koji najveću snagu postiže pri 4000 okretaja, stotku lovi za 10,5 sekundi te maksimalno može potegnuti 202 km/h. Ima 260 Nm okretnog momenta. Uparen je sa 7–stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, ali se stupnjevi prijenosa mogu mijenjati i preko polugica na kolu upravljača. To i radimo u Sport načinu vožnje, okretaji su veći, a Mercedes sa svojih 116 KS solidno potegne. Ne radi se o velikoj snazi pa niti naša očekivanja nisu velika, ali reakcije vozila su odlične. Prosjek potrošnje tijekom naše vožnje po vangradskim prometnicama je 5,5 litara, uz prosječnu brzinu vožnje od 55 km/h.

Odziv na papučici gasa je trenutan, sve je popraćeno i nešto glasnijim zvukom, uz i dalje dobar osjećaj ovjesa na gumama 225/45 R18 koji nije pretvrd nego može proći i kao svakidašnji. Sviđaju nam se i sjedala u kombinaciji koža/alkantara s crvenim prošivom koja imaju bočne potpore ali nisu pretjerano sportska nego su i dalje namijenjena za svakodnevnu upotrebu, a ne samo za odlazak na stazu. Izgled im je ipak sportski.

U ponudi A-klase su i dva benzinca – A 200 i A 250. A 200 je potpuno novi 1,4-litreni motor snage 120 kW (163 KS) koji lovi brzinu od čak 225 km/h dok A 250 ima 2.0 motor od 165 kW odnosno 224 KS i može potegnuti čak do 250 km/h.

Uz prednju kameru vozilo prati bijele linije pa ukoliko dođemo na samu bijelu liniju na prometnici, a da toga nismo niti svjesni jer možda gledamo negdje u stranu, zaspali smo, možda smo na mobitelu, A-klasa će sama, automatski popraviti putanju i prikočiti.

KOMENTARI