Mazda testira pogon na biodizel

Mazda testira pogon na biodizel

Pokretan biodizelom, koncept Mazda2 Bio je u osnovi „laboratorij na kotačima“ koji istražuje izvore energije koji bi mogli zamijeniti naftu s obzirom na to da Mazda želi postići ugljičnu neutralnost tijekom životnog ciklusa svojih vozila do 2050. godine.

Dvostruka nagrada za Mazdu: CX-30 i MX-30 osvojile Red Dot nagradu za dizajn 2020
CX-60 PHEV: svjetska premijera prve plug-in hibridne Mazde zakazana za 08. ožujka
Mazda je predstavila CX-90, novi SUV koji donosi čak 8 sjedala

Zora sviće nad Fuji International Speedwayom gdje je na pola odrađena 24-satna utrka izdržljivosti Super Taikyu Series Fuji, 2. krug ENEOS Super Taikyu serije Powered by Hankook. Miris jestivog ulja zadržava se u zraku dok ljudi počinju pripremati doručak, nesvjesni da u boksu 27 mehaničari trkaćeg tima Mazda Spirit koriste staro jestivo ulje u kombinaciji s masnoćama mikroalgi za pogon vozila kojeg imaju na stazi.

Mazda se natječe u ST-Q klasi, koja je isključivo za specijalna, nehomologirana vozila. Drugim riječima, to je mjesto na kojem proizvođači mogu isprobati eksperimentalne automobile. U slučaju Mazde, njen koncept Zekken 55 Mazda2 Bio pogonjen je 100-postotnim biodizelom napravljenim od korištenog jestivog ulja i masnoća mikroalgi. Današnji događaj nije samo test vozača i vještina tima, to je test koji bi mogao promijeniti tijek Mazdine budućnosti.

Iako se svijet ubrzano okreće prema električnim vozilima s baterijom, pomaku koji je uvelike potaknut Europskim zelenim planom, koji je postavio cilj za države EU-a da postignu ugljičnu neutralnost do 2050. godine, ostaje mnogo pitanja u vezi s potragom za strategijom za isključivo električne automobile. Na primjer, je li električna energija koja se koristi za pogon ovih vozila proizvedena iz ekološki prihvatljivih izvora? Jesu li izvorni materijali korišteni u proizvodnji baterija održivi i ekološki prihvatljivi? A što je s onim državama u kojima električna energija tek treba biti dostupna svima?

Mazda se izravno bavi svim ovim i drugim pitanjima. „Nudimo pristup s više rješenja koji pruža mogućnosti različitih pogonskih sklopova ovisno o politikama svake zemlje ili regije,” Akira Marumoto, predsjednik i izvršni direktor Mazda Motor Corporation. Dakle, dok Mazda nudi električni MX-30 u svojoj liniji i neprestano razvija i poboljšava svoje pogonske sklopove i tehnologije kako bi bili kompatibilni s postojećim infrastrukturama diljem svijeta, također traži nove izvore energije koji se mogu koristiti umjesto nafte.

Mazda je uvjerena u pozitivan doprinos dekarbonizaciji mobilnosti korištenjem e-goriva proizvedenih iz čistih izvora energije, budući da su ona također 100% ugljično neutralna.  Njihov bi razvoj trebao igrati važnu ulogu u prijelazu na čistu mobilnost do 2050. godine, budući da takva goriva mogu osigurati značajno smanjenje emisije CO2 tijekom životnog ciklusa, kao i CO2 neutralan rad, ne samo za nova elektrificirana vozila, već naročito za postojeći vozni park – sposobnost koju ne može pružiti nijedna druga tehnologija. Štoviše, e-goriva će biti potpuno kompatibilna i moći će se miješati s postojećim konvencionalnim gorivima u bilo kojem omjeru te će ih u konačnici zamijeniti kako se obujam proizvodnje bude povećavao, čime će uvođenje biti posve neometano.

Ispitivanje koncepta Mazda2 Bio dio je tvrtkinog pristupa s više rješenja. Godine 2018. Mazda je bila uključena u „Your Green Fuel“, projekt automobilskog, akademskog i vladinog konzorcija u Hirošimi u sklopu kojeg je sklopila partnerstvo s Euglenom, japanskom tvrtkom koja namjerava masovno proizvoditi biodizel sljedeće generacije otvaranjem komercijalnog pogona 2025. godine. Euglenin biodizel sljedeće generacije „SUSTEO“ u potpunosti je napravljen od japanskih proizvoda i službeno je priznat kao dizelsko gorivo prema japanskim industrijskim standardima (JIS).

SUSTEO se sastoji od kombinacije ulja i masnoća iz mikroalge Euglena te korištenog jestivog ulja. Ovo je ključ prema ugljičnoj neutralnosti – kao što „bio“ u nazivu sugerira, ovo dizelsko gorivo nastaje korištenjem biomase kao što su biljke i mikroalge. Kako apsorbiraju CO2 dok rastu, ukupna količina CO2 u atmosferi je neutralna kada vozite s ovim gorivom. Također je jedinstveno po tome što za razliku od konvencionalnih biogoriva proizvedenih od kukuruza ili drugih sirovina, ne uzrokuje probleme kao što su konkurencija u području proizvodnje hrane ili krčenje šuma. Još jedna prednost biogoriva sljedeće generacije je to što se ono može koristiti za automobile na cestama već danas te se može iskoristiti postojeća infrastruktura.

Trenutno je koncept Mazda2 Bio „laboratorij na kotačima“. Tvrtka je odlučila isprobati novo gorivo u ovom malom vozilu nakon što je zaredala uspjehe u trkaćoj sezoni 2021. sa standardnim Skyactiv dizel motorom kojeg je vozio privatni tim. Međutim, za sezonu 2023. Mazda razvija novi trkaći automobil temeljen na Mazdi3 koji ima snažniji motor. Razvojni inženjeri motora koji su dio Mazdinog trkaćeg tima pohvalili su visoku kvalitetu biodizelskog goriva sljedeće generacije, rekavši da „može dobro funkcionirati s postojećim Skyactiv-D sustavom kada su u pitanju stvari poput prilagodbe sustava ubrizgavanja goriva.“ Zapravo, možda neće proći dugo prije nego što na cestama vidimo automobile Skyactiv-D na biodizel. To je hrabar pothvat, ali savršeno prikladan za Mazdu, koja je oduvijek imala izazivački duh.

KOMENTARI