Je li svježe predstavljeni električni Mercedes EQA buduća tržišna zvijezda?

Je li svježe predstavljeni električni Mercedes EQA buduća tržišna zvijezda?

EQA je naziv novog početnog modela koji dolazi iz električnog Mercedes-EQ svijeta koji će dolaziti pod oznakom EQA i u početku će se nuditi sa 190 KS snažnim elektromotorom i 66,5 kWh baterijom koja bi trebala omogućiti doseg do 426 km.

Električni Volkswagen ID.4 je Svjetski automobil 2021. godine
Redizajnirana je i električna Hyundai Kona koja donosi mnogo novosti
Mercedes elektrificira i kultnu G-klasu, a najavljuje je konceptom EQG

Svjetsku online premijeru je imao novi mogući hit iz Mercedes-EQ odjeljenja, a riječ je o modelu EQA, SUV modelu koji je baziran na modelu GLA, no donosi električni motor i detalje izgleda i opreme koji su karakteristični za sve EQ modele koji dolaze iz Mercedesa.

Mercedes-EQ teži preuzeti vodstvo u polju električnih pogonskih sustava i softvera vozila. Do danas smo definirali ambiciozne ciljeve razvoja proizvoda i odlučili jače pokrenuti predstavljanje novih tehnologija na tržištu”, izjavio je Markus Schäfer, član Upravnog odbora kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odgovoran za istraživanja Daimler grupe i COO odjela Mercedes-Benz Cars. “Novi EQA omogućuje vam da pokažemo kako zamišljamo e-mobilnost krojenu prema potrebama naših klijenata. Ponudit ćemo cijelu obitelj EQA modela, sa snagama koje se kreću od 140 do preko 200 kW, s prednjim pogonom i pogonom na sve kotače. A za one kojima je doseg posebno važan, naš portfelj će uskoro uključivati posebnu izvedbu modela EQA s dosegom od preko 500 kilometara prema WLTP ciklusu . Model EQA dokazuje da je, uporabom prokušane i testirane arhitekture, moguće postići izvrstan kompromis između performansi, troškova i vremena dolaska na tržište.”

Znači kako su već najavljene i druge izvedbe, iako je i netom predstavljena izvedba, koja će se na tržištu naći pod oznakom EQA 250, sposobna za mnogo toga. Pokreće je elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 140 kW, odnosno 190 KS i pritom isporučuje i 375 Nm okretnog momenta, a pogon je na dva kotača.

To je dovoljno za elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 8,9 sekundi. Sasvim dovoljno za jedan SUV. No ono što je kod ovakvih modela važno je baterija koja u ovom slučaju ima kapacitet od 66,5 kWh.

To je dovoljno za doseg od 426 km po WLTP-u, a nudi se i podrška za brzo punjenje kada se baterija od 10 do 80 % napuni za 30 minuta. Putem wallbox sustava ili javne punionice od barem 11 kW, punjenje od 10 do 100 % traje 5 sati i 45 minuta.

Dio serijske opreme je intuitivno upravljani MBUX informacijsko-zabavni sustav (Mercedes-Benz User Experience). MBUX se može individualno konfigurirati uz pomoć raznih opcija. Ključna prednost sustava: snažno računalo, bogati prikazi i grafika, prilagodljive prezentacije, head-up zaslon u boji (opcijska oprema), navigacija s proširenom stvarnosti (opcijska oprema), softver koji uči i glasovne naredbe koje se aktiviraju s ključnom riječi ”Hej Mercedes”.

Što se vanjskog izgleda tiče, sprijeda se nalazi prepoznatljiva ”black panel” maska sa središnje postavljenom zvijezdom kao i kontinuirana svjetlosna traka u prednjem i stražnjem dijelu vozila. Sprijeda traka povezuje dnevna pozicijska LED svjetla, dok se straga LED svjetla stapaju s podrezanom LED trakom koja dodatno naglašava širinu vozila.

Početak prodaje je najavljen za veljaču, uključujući i naše tržište, a početna cijena bi trebala biti oko 380.000 kuna. Pogledamo li cijene ostalih električnih automobila ispada kako EQA nije puno ili uopće skuplji, pa se s pravom pitamo, je li EQA stvarno buduća prodajna zvijezda?

KOMENTARI