Nakon što je 2020. godine predstavila kompakt Born, Cupra je najavila kako će u budućnosti predstaviti više električnih modela, a prvi sljedeći je Tavascan. Za njega smo već čuli mnogo puta, a sada je konačno pred nama serijska izvedba tog modela. Tavascan, iako smirenijih linija nego na konceptu iz 2019. godine, donosi agresivan izgled karakterističan na ovog proizvođača. „Namrgođena“ prednja Matrix LED svjetla i prepoznatljivim potpisom LED dnevnih svjetala u obliku tri trokuta, položena linija stražnjeg dijela te stražnja svjetla koja su spojena s osvijetljenim Cupra logom u sredini glavni su dizajnerski detalji ovog modela. Stražnji spojler je malen i “izlazi” iz svjetala i nalazi se na samom završetku vozila, a kao i ostali ovakvi modeli nema ugrađen stražnji brisač. Tu je i stražnji branik s ugrađenim difuzorom, a Tavascan se vozi na kotačima veličine do 21 inč.
Riječ je o modelu koji je baziran na MEB platformi, a u biti je bliski rođak Volkswagena ID.4. Bit će dostupan u dvije izvedbe. Početna izvedba dolazi s elektromotorom koji daje maksimalnu snagu od 210 kW/280 KS i pogonom na sve kotače, dok će svakako puno zanimljivija biti Tavascan VZ. Upravo tu izvedbu pokreću dva elektromotora – isti 210 kW/280 KS snažan elektromotor ugrađen straga koji pokreće stražnje kotače i drugi elektromotor snage 80 kW/109 KS ugrađen sprijeda koji pokreće prednje kotače. Ukupna snaga sustava je 250 kW/340 KS, a tu je i 545 Nm okretnog momenta koji daje stražnji motor, odnosno 134 Nm okretnog momenta koji daje prednji motor. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi dok maksimalna brzina nije objavljena. Tavascan će dolaziti samo s baterijom kapaciteta 77 kWh koja mu omogućuje autonomiju od 520 do 550 km, ovisno o izvedbi, a kažu da se baterija za dodatnih 100 km autonomije napuni za tek 7 minuta. Doduše, vjerojatno je riječ o ultrabrzim punjačima kakvi kod nas gotovo i da ne postoje.
Što se tiče dimenzija, Tavascan je dug 4644 mm, širok je 1861 mm i visok 1597 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2766 mm. Prtljažnik pak ima obujam od 540 litara, što je i više nego dovoljno i za duža putovanja. Unutrašnjost donosi digitalne instrumente te čak 15-inčni središnji multimedijski zaslon, a za dobar zvuk se brine Sennheiser hi-fi audio sustav s 12 zvučnika. Iz Cupre kažu kako se nudi mnogo prostora za putnike, a mnogi materijali koji se koriste su reciklirani.
Početak prodaje je zakazan za 2024. godinu, a očekuje se kako će se godišnje prodavati 70.000 primjeraka, a zanimljivo je kako će se Tavascan proizvoditi u Kini, i od tamo će se uvoziti u Europu.
KOMENTARI