Osvježen izgled i novo ime: Audi Q8 e-tron

Osvježen izgled i novo ime: Audi Q8 e-tron

Audi je osvježio svoj najveći električni SUV koji je dobio u nazivu i oznaku Q8, a tu je i veći kapacitet baterije, kao i mogućnost bržeg punjenja.

Audi S6 i S7 kao TDI modeli s električnim kompresorom
Novi Audi Q3 u Njemačkoj košta 33.700 eura
Svjetska premijera: Audi e-tron

Svoj život je započeo kao e-tron, a sada je osvježen i dobio je nešto promijenjeno ime – Q8 e-tron, kako bi kupci lakše mogli razaznati u koju klasu pripada. Prvi model je predstavljen prije četiri godine, a do sada je prodano preko 150.000 primjeraka ovog modela. U ponudi će biti i izvedba Q8 e-tron Sportback koja donosi drugačiji, coupeovski dizajnirani stražnji kraj vozila.

Što se tiče izgleda, najviše promjena ima sprijeda, koja donose novu masku, branik i svjetla, sli i po prvi puta su četiri prstena izvedena dvodimenzionalnim dizajnom. Tu je i dalje velika prostranost u ovom 4915 mm dugom, 1937 mm širokom i 1633 mm visokom (1619 mm Sportback), koji su time 2 mm niži i 39 mm širi.

Međuosovinski je razmak dug 2928 mm, što osigurava dovoljno prostora za putnike na stražnjim sjedalima, a tu je i prtljažnik koji ima obujam od 569 litara za Q8 e-tron, odnosno 528 litara za Q8 e-tron Sportback. Ne smijemo zaboraviti ni dodatni prostor za pohranu od 62 litre, koji je dostupan ispod poklopca motora, a u koji je lako pospremiti kablove kako ne bi smetali u prtljažniku.

Obje karoserijske izvedbe dolaze s tri izvedbe električnog pogona na sve kotače, a osnovna izvedba generira 250 kW/340 KS snage u modusu boost, a nudi se i okretni moment od 664 Nm, uz autonomiju od 491 km (SUV) do 505 km (Sportback).

U izvedbi s dva motora ukupna snaga u modusu boost je 300 kW/408 KS, a okretni moment je 664 Nm. Autonomija ove izvedbe je 582 km (SUV), odnosno 600 km (Sportback). Top modeli u modusu boost razvijaju snagu od 370 kW/503 KS, a nude okretni moment od 973 Nm, a u ovoj izvedbi im je autonomija 494 km (SUV), odnosno 513 km (Sportback).

Baterija osnovnih izvedbi ima kapacitet od 89 kWh neto, dok dvije snažnije izvedbe dolaze s baterijom od 106 kWh neto. Maksimalna snaga punjenja im je 150 kWh, odnosno 170 kWh za bateriju većeg kapaciteta. U idealnim uvjetima se baterija može napuniti s 10 na 80 % kapaciteta za 31 minutu, a to odgovara autonomiji od 420 km.

Unutrašnjost se sastoji od nekoliko zaslona, digitalnih instrumenata, ali i s dva dodatna ekrana na rubovima koji su dostupni samo na tržištima gdje se umjesto vanjskih retrovizora smiju ugraditi kamere. Tu je i serijska dvozonska klima, dok je u opciji četverozonska klima. Tu su i opcijska masažna sjedala, kao i mnogo dijelova koji su napravljeni od recikliranih materijala.

Prodaja redizajniranih izvedbi kreće već ovog mjeseca, no prve isporuke kupcima se očekuju tijekom veljače sljedeće godine. Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, no u Njemačkoj startaju od 74.400 eura.

KOMENTARI