Citroen C5 X, velika i udobna limuzina, od sada je dostupna i kod nas

Citroen C5 X, velika i udobna limuzina, od sada je dostupna i kod nas

Trenutno najveći Citroen stigao je i na domaće tržište, bogato je opremljen već od prvog paketa opreme, a dostupan je s tri motora – dva benzinska i jednim plug-in hibridom.

Putnički automobil prilagođen poslovnim korisnicima sa 100 posto odbitka PDV-a
Citroen C5 Aircross Hybrid stigao na naše tržište
Citroen gasi oznaku Picasso, zamjenjuje ju SpaceTourer

Citroen C5 X nastavlja tamo gdje su nekadašnji veliki modeli, kao što su DS ili XM stali, a riječ je o limuzinama koje nude mnogo prostora i visoku razinu udobnosti, a nakon prvih kilometara to definitivno možemo i potvrditi.  Aktivni ovjes i Advanced comfort sjedala idealna su kombinacija ove limuzine, što serijski dolazi u plug-in hibridnoj izvedbi, od koje se očekuje i najveća prodaja.

Osjećaj udobnosti u vozilu povećao se i zahvaljujući naprednim tehnologijama koje pojednostavljuju vožnju, kao što su prošireni head-up zaslon, brojni sustavi za pomoć u vožnji koji smanjuju mentalni napor vozača (poput sustava Highway Driver Assist), novo sučelje za komunikaciju i zabavne sadržaje koje se sastoji od središnjeg dodirnog zaslona visoke razlučivosti od 12 inča, funkcije prepoznavanje prirodnog govora i prikazivanja informacija pomoću widgeta koji se može prilagoditi vlastitim željama, baš kao na tabletu.

No nije to sve što ovaj model nudi, a već na prvi pogled ćete primijetiti jednstven dizajn, koji se posebno odnosi na stražnji dio vozila i kojim se ovaj model ističe. Uz to, on skriva i prtljažnik obujma 545 litara kod benzinskih izvedbi, odnosno 485 litara kod plug-in hibridne izvedbe.

C5 X nudi i poluautonomnu vožnju 2. razine u skladu s važećim propisima: Highway Driver Assist koji se sastoji od prilagodljivog regulatora brzine s funkcijom Stop & Go i sustava pomoći za održavanje putanje u voznom traku: vozač više ne mora upravljati brzinom ili putanjom jer vozilo preuzima sve te funkcije. Postoje i brojni drugi sustavi koji olakšavaju svakodnevne vožnje, kao što su dalekosežni nadzor mrtvog kuta, Rear Cross Traffic Alert (sustav prepoznavanja opasnosti u blizini prilikom kretanja unatrag), sustav Top 360 Vision koji olakšava upravljanje prikazujući vanjsko okruženje na tabletu s dodirnim zaslonom ili pak sustav otključavanja i pokretanja vozila bez ključa koji automatski zaključava i otključava vrata kada vozač priđe vozilu ili se od njega udaljava.

Za pogon se koriste benzinski motori i plug-in hibridni sustav, a početni model pokreće 1,3-litreni turbo benzinac s tri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 131 KS i nudi 230 Nm okretnog momenta. Slijedi 1,6-litreni turbo benzinac koji razvija maksimalnu snagu od 181 KS i nudi 300 Nm okretnog momenta. Oba motora dolaze isključivo s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

No iz Citroena očekuju kako će kod nas ipak biti najprodavanija pogonjena plug-in hibridnim pogonskim sklopom koji razvija ukupnu snagu od 224 KS i pritom nudi okretni moment od 360 Nm. Maksimalna brzina te izvedbe je 233 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 7,9 sekundi. Na struju može maksimalno voziti brzinom od 135 km/h, te s punom baterijom može prijeći oko 50 km.

U ponudi će biti s tri paketa opreme – Feel Pack, Shine i Shine Pack, a svi su bogato opremljeni, uključujući Comfort Advanced sjedala i ovjes, aluminijske naplatke, automatsku klimu i niz ostale opreme. Cijene za početni benzinski motor kreću od 279.900 kn (37.149 eur), dok cijene za snažniji benzinac kreću od 316.633 kn (42.024 eur). Cijene za plug-in hibridnu izvedbu kreću od 372.438 kn (49.431 eur).

KOMENTARI