Budući BMW modeli će koristiti dijelove izrađene od reciklirane ribarske mreže

Budući BMW modeli će koristiti dijelove izrađene od reciklirane ribarske mreže

Jedinstveni proces recikliranja stvara reciklirani plastični materijal koji se dobiva iz oceanskog otpada, a emisije CO2 su smanjenje za 25 posto u usporedbi s konvencionalno proizvedenim komponentama.

Jedinstveno opremljeni modeli koji osvajaju na prvi pogled
Nova BMW serija 7 plug-in hybrid
Treća generacija SUV-a BMW X1 stigla i na naše tržište

BMW najavljuje kako će modeli Neue Klasse, koji bi trebali biti predstavljeni od 2025. godine nadalje, imati ukrasne dijelove izrađene od plastike čija sirovina sadrži oko 30 % recikliranih ribarskih mreža i užadi. Ova se sirovina proaktivno nabavlja u lukama diljem svijeta kako bi se osiguralo da ne bude bačena u more.

U ovom procesu recikliranja, otpadni materijal iz pomorske industrije koristi se za proizvodnju dijelova opreme prikladnih za vanjski dio, ali i unutrašnjost budućih vozila. Takve komponente imaju približno 25 posto niži ugljični otisak od svojih komponenata izrađenih od konvencionalno proizvedene plastike.

BMW Grupa radi s različitim pristupima za korištenje plastičnog otpada iz pomorske industrije kao sirovine za komponente vozila kako bi se očuvali vrijedni resursi i smanjile emisije CO2 . Ovaj oblik recikliranja omogućuje smanjenje potrebe za primarnom plastikom na bazi nafte i istovremeno sprječava onečišćenje oceana. Reciklirani najlonski otpad čini osnovu za sintetičku pređu od koje se izrađuju primjerice tepihe u BMW-u iX i novom X1. Ovaj materijal, poznat kao ECONYL, napravljen je od odbačenih ribarskih mreža, kao i istrošenih podnih obloga i zaostalog otpada iz proizvodnje plastike.

U novoj inicijativi razvijenoj u suradnji s danskom tvrtkom PLASTIX, BMW Grupa ide korak dalje u recikliranju pomorskog plastičnog otpada. Nakon odvajanja, ribarske mreže i užad prolaze kroz inovativni proces koji proizvodi plastične granule. Dok se reciklirana pomorska plastika do sada koristila samo u automobilskoj industriji u obliku vlakana za nove komponente vozila, ovaj reciklirani materijal sada je po prvi put prikladan i za proces injekcijskog prešanja. Sirovina za ovako proizvedene komponente može se sastojati od oko 30 posto pomorskog plastičnog otpada.

To stvara dodatne mogućnosti primjene za recikliranu plastiku. Komponente proizvedene postupkom injekcijskog prešanja ukrasni su dijelovi koji će se koristiti u nevidljivim i vidljivim područjima eksterijera i interijera modela NEUE KLASSE od 2025. Općenito, BMW grupa si je postavila cilj povećanja udjela sekundarnih materijala u termoplastici koja se koristi u novim vozilima s trenutno oko 20 posto na prosječnih 40 posto do 2030.

KOMENTARI