Audi A4 postaje A5, a pokreću ga benzinski i dizel motori

Audi A4 postaje A5, a pokreću ga benzinski i dizel motori

Audi je promijenio nazive modela iz srednje klase, a uskoro to isto očekuje i ostale modele, no ljubitelji dizela imaju razloga za osmjeh.

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback: Iskoristivi u svakodnevnom životu
Svjetska premijera: Audi e-tron Sportback
e-tron GT Quattro i RS e-tron GT Quattro su Audijeve električne zvjerke

Kao što je već ranije bilo najavljeno, Audi mijenja oznake svih svojih modela, pa će ubuduće modeli koje pokreću motori s unutarnjim izgaranjem (ICE) imati neparne oznake, dok će električni modeli imati parne oznake. Pa je tako nova generacija modela A4 dobila naziv A5. Novi A5 će biti dostupan u limuzinskoj i karavan izvedbi, no limuzina više nije prava limuzina iako tako izgleda.

Naime, A4 Sedan ima 5 vrata i puno iskoristiviji prtljažni prostor koji u osnovi zaprima 445 litara, odnosno 1299 litara s preklopljenim stražnjim naslonima, dok A4 Avant u osnovi raspolaže s 476 litara, a s preklopljenim stražnjim naslonima obujam raste na 1424 litre. Osim toga, novi A5 je narastao u duljinu za 67 mm na 4829 mm, a narastao je i u širinu za 13 mm na 1860 mm. A za veću udobnost i više prostora tu je i povećan međuosovinski razmak za 68 mm na 2900 mm.

Novi A5 je prvi model postavljen na PPC (Premium Platform Combustion) platformi a dolazi s mnogobrojnim motornim izvedbama. Početak ponude je dvolitreni TFSI sa 110 kW/150 KS, a slijedi izvedba sa 150 kW/204 KS, a potonji je dostupan i u izvedbi Quattro s pogonom na sve kotače. S5 izvedbe će pak pokretati trolitreni V6 koji razvija snagu od 270 kW/367 KS koji dolazi s 48-voltnim blagohibridnim pogonskim sustavom i dorađenim automatskim S tronic mjenjačem s dvije spojke.

Dizel ponudu čini dvolitreni turbo dizel koji razvija snagu od 150 kW/204 KS i koji također dolazi u 48-voltnoj blagohibridnoj izvedbi, a on nudi 400 Nm okretnog momenta koji je dostupan već pri 1750 okretaja. On je uparen s automatskim mjenjačem s dvije spojke, a dostupan je u izvedbi s pogonom na dva ili na četiri kotača (Quattro).

Unutrašnjost se može pohvaliti s do tri zaslona. Tako se ispred vozača nalazi 11,9-inčni Audi virtualni kokpit, dok središnjom konzolom dominira 14,5-inčni multimedijski zaslon, a u opciji je zaslon ispred suvozača dijagonale 10,9 inča. Nažalost, klimatizacijom se upravlja putem zaslona, a iz Audija kažu kako se sada koriste puno kvalitetniji materijali nego ranije.

Što se tiče izgleda, razlike između A5 i S5 su vidljive na prvi pogled zahvaljujući sportskim detaljima i većim naplatcima na S5 izvedbama. Prodaja kreće do kraja ovog mjeseca, a cijene u Njemačkoj startaju od 45.200 eura za A5 Sedan, dok za A5 Avant treba doplatiti oko 1000 eura.

KOMENTARI