Aston Martin DBX potegnut će do 291 km/h

Aston Martin DBX potegnut će do 291 km/h

S dužinom većom od 5 metara DBX je prvi SUV Astrona Martina koji će 550 KS na podlogu prenositi preko 22-inčnih kotača

Prvi Sport Tourer na svijetu: Aston Martin DB12
I Aston Martin odustaje od ručnih mjenjača
Ludilo na četiri kotača: 10 najboljih sportskih automobila u 2018.

Predstavljen je potpuno novi, prvi SUV s potpisom Aston Martin u njihovoj 106 godina dugoj povijesti, a za DBX već su poznate i cijene – koštat će 193.000 eura u Njemačkoj odnosno 189.000 američkih dolara u SAD-u. Ipak, isporuke počinju u drugom tromjesečju 2020. godine; dakle, u periodu od travnja do svibnja sljedeće godine.

Vrhunac opsežnog razvojnog programa započeo je fizičkim testiranjem u Walesu prošle godine i virtualnim razvojem koji se proteže u 2015. godinu. DBX označava novu eru u nastojanju Aston Martina za postizanjem izvanrednih performansi, stila i upotrebljivosti u SUV segmentu. Donoseći i svestranost koja se očekuje od luksuznog SUV-a s dinamičkim performansama sportskih automobila, DBX postavlja nove standarde.

Masa SUV modela Aston Martin DBX je 2245 kilograma, a dobivena je korištenjem lijepljenog aluminija kakav se koristi pri razvoju drugih Aston Martin sportskih automobila. Lagana je i čvrsta karoserija, uz prostranost u kabini, ali i premium detaljima interijera, bilo za putnike u prednjem ili stražnjem dijelu vozila. U kabini se može smjestiti do pet osoba. Dužina vozila je 5039 mm, širina 2050 s preklopljenim vanjskim retrovizorima, visina 1680 mm, uz 3060 mm međuosovinskog razmaka.

Podnica vozila podiže se uz zračni ovjes za 45 mm i po potrebi spušta za 50 mm, ovisno o terenu po kojem se DBX vozi (190 mm je visina podnice, uz podešavanje do 235 mm). Ali, moguće je programiranje visine vozila i pri ulasku i izlasku iz vozila, kako bi sve bilo praktičnije. Za sigurnost se brine trostruki zračni ovjes (trostruke zračne opruge) kombiniran s 48-voltnim električnim sustavom za zaštitu od prevrtanja te elektronskim prilagodljivim prigušivačima.

Aston Martin DBX pokreće 4.0 V8 benzinski motor s dvije turbine, poznat iz Aston Martin DB11 i Vantage. Snage je 550 KS i 700 Nm okretnog momenta, uz aktivni ispušni sustav koji zvuči rafinirano, ali se može prilagoditi i drugačijoj zvučnoj slici. Kako bi se smanjila potrošnja goriva, koristi se deaktivacija cilindara. U kombiniranoj vožnji emitira se CO2 od 269 g/km. Kapacitet rezervoara goriva je 85 litara.

Maksimalno će DBX potegnuti do 291 km/h, s mjesta do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekundi, a snagu na podlogu prenosi preko automatskog mjenjača s devet stupnjeva prijenosa. Pogon je na sve kotače, uz aktivni središnji diferencijal i elektronički stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Na taj se način postiže raspodjela okretnog momenta i prema prednjoj i prema stražnjoj osovini. Tu je i prilagodljivi upravljački sustav podešen za pružanje osjećaja kao u sportskom automobilu.

Prvi Aston Martinov model s pet sjedala pune veličine pruža prtljažnik obujma 632 litre, s podjelom stražnjih sjedala u omjeru 40:20:40 kako bi se mogao iskoristiti i prostor u kabini, uz jednostavan ulazak različite prtljage poput kofera, torbi za golf i skijaške opreme.

U vozilu će se nalaziti i maleni stroj za pranje nogu psa nakon šetnje, a zimi će dobro doći grijač za cipele kako bi odlazak na skijanje prošao što ugodnije. Vozač će ispred sebe imati ogromni TFT ekran dijagonale 12,3 inča na kojem će dobiti mnoštvo informacija, a u središnjem dijelu nalazi se 10,25-inčni ekran za infotainment.

Standardno u Aston Martinu DBX dolazi Apple CarPlay podrška za spajanje iPhone mobitela, a u osnovnoj cijeni uključen je i 360-stupanjski sustav kamera te ambijentalno osvjetljenje koje nudi 64 različite kombinacije boja u dvije zone.

KOMENTARI