Audi Q8 novi je član Q obitelji

Audi Q8 novi je član Q obitelji

Pravo iznenađenje stiže iz Audija – novi Q8 nije duži od modela Q7, ali je ipak po nečemu poseban

Seat započinje svoj put ka elektrifikaciji u trenutku proslave 30. obljetnice tvornice Martorell
Novi Audi A6 Avant sa zakretanjem sva četiri kotača u vožnji
Jubilarno izdanje u ograničenoj količini: Audi RS 4 Avant Edition 25 Years

Audi je predstavio novi model Q8, a nova oznaka donosi i drugačiji pristup. U odnosu na prije godinu dana predstavljeni koncept dužine 5,02 metara napravljene su određene promjene. Postojeći model Q7 dužine 5052 mm ostaje najduži i najveći član Q obitelji pa se SUV Q8 smješta između Q5 i Q7 po pitanju dužine od 4,99 metara. Uz 5 cm kraću dužinu, Q8 je u odnosu na Q7 niži za 4 cm, ali je u širini ipak nadmašio model Q7 – širi je za 32 mm te mjeri dva metra. S ovim proporcijama dobila se sportskija izvedba koja bolje leži na cesti, a pogon na sve kotače osigurava dobru trakciju na svim podlogama. Uz gotovo tri metra međuosovinskog razmaka daje se naznaka prostranosti i luksuza proporcija koje se mogu očekivati krajem ljeta kad krene prodaja. U drugom redu nalaze se tri sjedala, ali najveći komoditet imat će dva putnika na stražnjim sjedalima.

S dužinom od gotovo pet metara Q8 spada u klasu velikih SUV vozila

LED svjetla

Konkurent Mercedesu GLE i BMW-u X6 ponudit će mnoge adute s kojima će pokušati dobiti naklonost kupaca. Prtljažnik je obujma 605 litara, a obaranjem stražnjih sjedala raste na 1755 litara. Zaštitni znak Audija, odlična LED svjetla, prisutna su i na novom Q8 koji standardno dolazi s LED svjetlima, a kao opcija nude se HD Matrix LED-ovi. Prošlogodišnji detalj s Audija A8, dugačka stražnja svjetlosna traka, povezuje stražnja svjetla i na novom modelu. Putem mobilne aplikacije myAudi vlasnici će moći isprobavati razne funkcije svjetala i gledati u njih izvan vozila. Prednja ravna uspravna singleframe maska s osam kutova odlično mu stoji i donijet će velikom Audiju prepoznatljivost u svakom trenutku, uz velike otvore za zrak u prednjem dijelu. Blago nagnuti krov spušta se prema kraju vozila, preko stražnjeg spojlera. Kotači su velikog promjera i mogu imati dimenzije i do 22 inča. SUV karakter ovog quattro Audija pojačavaju difuzori u prednjem i stražnjem dijelu.

Visina vozila i stražnji kotači nisu fiksni, nego se podešavaju tijekom vožnje

Blago hibridni sustav

U voznom dijelu očekuje vrhunske performanse. Čisto mehanička središnja kontrola diferencijala prenosi silu na prednju i stražnju osovinu u omjeru 40:60 u standardnoj vožnji. Kad je potrebno, više snage prenijet će se na osovinu koja to u tom trenutku zahtijeva zbog konfiguracije terena odnosno uvjeta na prometnici. Udaljenost podnice od tla je 254 mm, dakle ovo je rasni SUV koji se neće plašiti nikakvog terena. Amortizacija s kontrolom prigušivanja dolazi standardno, dok se kao opcija nudi prilagodljivi zračni ovjes s kontroliranim prigušenjem, bilo sportski ili za udobnu vožnju. Visina se podešava ovisno o vožnji i do 90 mm. Uz progresivni upravljač koji nudi izravno upravljanje, novi Audi Q8 imat će zakretanje i stražnjih kotača do čak 5 stupnjeva – pri manjim brzinama stražnji kotači zakretat će se u suprotnom smjeru od prednjih, dok se pri većim brzinama stražnji kotači zakreću kao i prednji osiguravajući tako agilnost i stabilnost u vožnji. Svi pogonski sustavi posebno su učinkoviti zahvaljujući novoj blago-hibridnoj tehnologiji (MHEV) uz 48-voltni sustav koji se napaja iz litij-ionske baterije, a pri kočenju se prikuplja do 12 kW energije u baterije. Audi Q8 pokretat će 3-litreni V6 benzinski motor snage 340 KS, a Audi ne odustaje od dizelskih pogona pa će u ponudi biti dvije verzije 3.0 TDI snage 231 i 286 KS.

Vozač koristi dva ekrana od 10,1 i 8,6 inča za kontroliranje infotainmenta i navigacije u vožnji

KOMENTARI