
U rano proljeće 2021. godine Hyundai je predstavio Bayon, model prvenstveno razvijen i ponuđen za europsko tržište, a više je riječ o crossoveru nego SUV modelu, koji se smjestio ispod Kone. No u početku je cijena Bayona i Kone bila vrlo slična, pa su ljudi radije kupili veću i prostraniju Konu, a Bayon je sve više i više zaostajao. No u međuvremenu je Kona dobila novu generaciju i poskupila, a Bayon je prošao kroz dobrodošli facelift nakon čega izgleda privlačnije, a sada dolazi s više opreme, a cijena se nije puno mijenjala, pa možemo očekivati kako ćemo u budućnosti gledati puno više Bayona na cestama.

Kao temelj je poslužio model i20, od kojeg je preuzeta i unutrašnjost, a sjedi se tek malo više nego u klasičnom automobilu. Bayon je i dalje kompaktnih dimenzija s 4180 mm dužine, 1775 mm širine i 1500 mm visine. Međuosovinski razmak mu je dug 2580 mm, a udaljenost od tla je 165 mm, što je sličnije automobilima nego SUV vozila, stoga i smatramo kako je ipak riječ o crossoveru. A isto je i kada sjednete na vozačevo mjesto. Da, pozicija je mrvicu viša, ali je sličnija onoj u klasičnim automobilima nego u SUV-ovima.

A tu je i dizajn. Mora mu se priznati jedinstven dizajn koji ne liči ni na jedan drugi automobil, no taj isti dizajn dijeli buduće kupce. Jednima se sviđa, dok se drugima nimalo ne sviđa, a onih koji su u sredini nema. Doduše, redizajnirana izvedba je povećala broj ljubitelja dizajna ovog modela. Iako promjene nisu velike, dovoljne su da se dobije novi dojam o automobilu. Nova prednja svjetla i branici sada izgledaju elegantnije, a tu je i lijep i jedinstven dizajn aluminijskih naplataka. Stražnji dio je dizajniran u bumerang izgledu, a sada je grafika stražnjih svjetala nova, kao i donji dio branika. Dizajneri su napravili dobar posao, barem po nama. A o ukusima se ionako nikada ne raspravlja.

U unutrašnjosti su promjene manje i jedva oku vidljive. Sada veliki 10,25-inčni multimedijski zaslon dolazi serijski, a već od drugog paketa opreme stižu i 10,25-inčni instrumenti. Šteta je samo što ni u najboljem paketu ne dolaze kamere u 360 stupnjeva jer bi onda, kao na većim modelima, umjesto pojedinog instrumenta bio prikazan mrtvi kut prilikom paljenja pokazivača smjera. No ono što dominira u unutrašnjosti je tvrda plastika gdjegod da pogledali. Nemojte nas krivo shvatiti, sve je kvalitetno složeno i nigdje ništa ne škripi, ali je na dodir ama baš sve tvrdo. No zato prostora sprijeda ima i više nego dovoljno, pa će se i dvometraši lako ugodno smjestiti, a tu je i niz fizičkih tipki za podešavanje, uključujući i klimatizaciju. E to nam se već jako sviđa.

A iako izgleda pomalo retro, svidjela nam se i ručica automatskog mjenjača. Da, izgleda kao da je uzeta iz nekog modela iz 90-ih godina prošlog stoljeća. Ali opet, draže nam je vidjeti nju nego tipke ili neki okretni gumb s kojim birate smjer vožnje. Upravljač također dolazi isključivo s fizičkim tipkama, a sada se s pomoću pojedinih mogu jednostavno ugasiti neželjeni sigurnosni sustavi, što uvelike pojednostavnjuje vožnju i poboljšava ukupan dojam.

Straga prostranost nije velika, no djeca će se lako smjestiti, a tamo će ih čekati i jedan USB-C priključak za punjenje s praktičnom policom, ali ne i ventilacijski otvori. Za pohvalu je i prtljažnik koji u osnovi zaprima 411 litara i donosi praktično dvostruko dno, pa je s preklopljenim sjedalima lako dobiti ravnu površinu za utovar, a tada obujam raste na 1205 litara.

Iako se nudi i s 80 KS snažnim atmosferskim motorom, ispod jednolitrenog turbo benzinca sa 100 KS i tri cilindra ne treba gledati. A upravo ovaj motor će zadovoljiti 99% kupaca, pa ni ne čudi kako je ovo i najtraženiji motor u Bayonu. A ugodniji je za voziti i radi većeg momenta nego ranije. Naime, kod redizajna modela, napravljene su i dorade na motoru, pa je okretni moment povećan sa 175 Nm na 200 Nm što pridonosi i udobnijoj vožnji. A iznenadila nas je i dobra sinergija 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke koji radi uglađeno i dobro prati ritam vožnje. Moguće je i ručno prebacivanje brzina, ali samo na ručici mjenjača, jer nisu ugrađene polugice iza upravljača. Dobro je i što nismo primijetili nedostatak snage ni kada je automobil bio opterećen s četiri odrasle osobe i stvarima u prtljažniku.

Vožnja je ugodna, no pri višim brzinama buka ponekad zna biti jača, ali je zato ovjes dobro podešen, pa ćete zaboraviti na buku. A ova kombinacija motora i mjenjača nam je u prosjeku trošila 7,4 litre. U gradskoj vožnji i na autocesti potrošnja raste na oko 8 litara, no na otvorenoj cesti uz normalnu vožnju potrošnja pada i na šest litara.

Bayon nije nimalo loš automobil, no nekako je ostao u sjeni veće Kone, ali s proljepšanom karoserijom i dorađenim motorom postaje puno zanimljiviji automobil. Ne zaboravimo ni bogatiju opremu i cijenu koja je ostala na razini prije redizajna, pa time dobivamo zanimljivu kombinaciju. Testni model je opremljen s full opremom Premium, a cijena mu je s metalik bojom 26.390 eura, no izvedbe s ovim motorom kreću već od 21.190 eura i to u prilično bogatoj izvedbi Vatrena edicija.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4180 x 1775 x 1500 mm |
| Osovinski razmak | 2580 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1195 kg/ 465 kg |
| Veličina prtljažnika | 411/1205 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/3 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski, 7 stupnjeva |
| Snaga | 74 kW / 100 KS |
| Okretni moment | 200 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 176 km/h / 12,4 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,4 |
| CO2 emisija | 124 g/km |
| Cijena | 26.390 eur |
| Oprema | 10,25-inčni instrumenti, 10,25-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, bežični punjač, grijana prednja sjedala i upravljač, prednji parking senzori, maska u sjajno crnoj boji, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci… |


















KOMENTARI